Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 04.10.2023 18:23

Pirmklasniekam pirmajās skolas dienās piešķir negatīvu vērtējumu 0

Pirmklasniekam pirmajās skolas dienās piešķir negatīvu vērtējumu
Skatīt video

Kāda pirmklasnieka mamma paudusi sašutumu par to, ka viņas bērnam jau pirmajā mācību nedēļā skolotāja piešķīrusi negatīvu vērtējumu. Pēc lasītprasmes pārbaudes veikšanas zēna dienasgrāmatā ielīmēta uzlīme ar bēdīgu sejiņu un ierakstīts “Neizprot tekstu, neprot lasīt”. Mamma pauž uzskatu, ka šādi vērtējumi pirmklasniekam pašās pirmajās mācību dienās nebūtu jāsaņem.

Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis pauž uzskatu, ka tā ir ažiotāžas celšana un ka šo situāciju vecāki un konkrētā skolotāja varēja atrisināt savstarpēju sarunu ceļā.

“Es uzskatu, ka nav pareizi taisīt plašu ažiotāžu,” saka Raivis Ragainis. “Risinot šo jautājumu caur Izglītības pārvaldi, mēs atbiedējam tos skolotājus, kuri nākotnē domā strādāt par skolotājiem. Skolotāju resurss mums ir ļoti mazs. Mēs atceramies, kā bija mūsu laikos, kad mums varēja pat ar lineālu pa pirkstiem uzšaut, ja mēs nemācījāmies. Šobrīd bērnam vairs nevar neko aizrādīt vai kaut kādā veidā parādīt, ka viņš kaut ko nezina, lai vecāki pēkšņi nebūtu šausmās.”

Savukārt Valsts izglītības satura centrā (VISC) informē, ka šajā gadījumā, visticamāk, skolotājs ir veicis diagnosticējošo vērtēšanu, kādu parasti veic mācību gada sākumā, lai izvērtētu skolēna mācīšanās stiprās un vājās puses un efektīvi plānotu turpmāko mācību procesu. Šajā gadījumā tas nav bijis vērtējums, kas ietekmēs bērna sekmes semestrī, bet gan vērtējums, kas parāda bērna lasītprasmes līmeni. Satura centrā skaidro, ka arī zemākais apguves līmenis nav negatīvs vērtējums, tas tikai parāda, ka skolēnam jāturpina attīstīt lasītprasme.

Ikdienas vērtēšanas kārtība jeb formatīvie vērtējumi no 1. līdz 3.klasei var tikt izteikti dažādās formās, par tām vienojas katra izglītības iestāde atsevišķi. Svarīgi ir, lai vecākiem tiktu paskaidrota katra vērtējuma nozīme, tādēļ VISC aicina vecākus neskaidrību gadījumā vērsties pie attiecīgā skolotāja ar jautājumiem. Ja atbildi neizdodas rast, tad ir aicinājums vērsties pie skolas vadības.

Savukārt tos vērtējumus, kuri parāda, kā skolēns ir apguvis plānoto sasniedzamo rezultātu, sauc par summatīvajiem vērtējumiem. No 1. līdz 3.klasei tie tiek izteikti četros apguves līmeņos: sācis apgūt, turpina apgūt, apguvis, apguvis padziļināti.

Jāpiebilst, ka saskaņā ar vadlīnijām, uzsākot 1.klasi, bērnam vajadzētu prast lasīt vārdus un tos saprast, bet apguves līmeņi audzēkņiem var būt dažādi. Kāds, uzsākot 1.klasi, jau tekoši lasa tekstu, bet kāds tikai nesen iemācījies lasīt atsevišķus vārdus vai burtus.

Sandra Paegļkalne

 

#SIF_MAF2023

Šim ierakstam vēl nav neviena komentāra!

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->