Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 07.03.2023 15:49

Līvānos izskanējis slāvu kultūras ansambļa “Uzori” koncerts 30

Līvānos izskanējis slāvu kultūras ansambļa “Uzori” koncerts
Skatīt video

Līvānu novada Kultūras centrā uz koncertu aicināja ansamblis “Uzori”. Līvānu novada Kultūras centra slāvu kultūras biedrība “Uzori”, kurā aktīvi darbojas ansamblis, popularizē slāvu kultūru gan vietējā līmeņa, gan valsts mēroga pasākumos, koncertos un festivālos. Ik gadu februārī vai martā tiek organizēts koncerts par godu biedrības dzimšanas dienai.

“Šogad mūsu slāvu biedrībai “Uzori” palika 23 gadi,” stāsta biedrības vadītāja Lidija Znotiņa. “Mūsu dzimšanas diena ir 2000.gada 14.februārī. Mans kolektīvs ir brīnišķīgs, dalībnieces ir ļoti centīgas, labas un sirsnīgas. Mēs palīdzam cits citam, visu laiku esam kopā – gan bēdās, gan laimīgās stundās.”

Biedrība “Uzori” apvieno dažādu tautību pārstāvjus, tādēļ arī koncertā izskanēja dziesmas dažādās valodās – krievu, baltkrievu, latviešu, arī ukraiņu. Biedrībā darbojas arī seši ukraiņu tautības pārstāvji. Jau 20 gadus biedrību vada Lidija Znotiņa – viņa uzsver, ka viens no organizācijas uzdevumiem ir saliedēt tautības.

“Galvenais dzīvē – lai cilvēki cits citu saprot, neatkarīgi no tā, kādā valodā mēs runājam un kādā krāsā mums ir acis,” saka Lidija. “Es uzskatu, ka tikai draudzība un mīlestība palīdzēs izdzīvot šajā pasaulē.”

Slāvu kultūras ansamblis “Uzori” dažas reizes ir piedalījies Vispārējos latviešu Dziesmu un Deju svētkos. Šis gads nebūs izņēmums – “Uzori” arī šajos Dziesmu un Deju svētkos kuplinās dalībnieku saimi. “Mēs jau trešo reizi piedalīsimies Dziesmu svētkos,” stāsta Lidija. “Pirmo reizi piedalījāmies 2013.gadā, tad 2018.gadā. Šogad – tā būs trešā reize.”

Gatavošanās Dziesmu un Deju svētkiem aizņem daudz laika, bet “Uzori” paralēli turpina priecēt iedzīvotājus ar dziesmām arī dažādos koncertos. Šobrīd ansamblī darbojas 12 dalībnieki.

Sandra Paegļkalne

S
Skolnieciņš 10.03.2023 09:54
Krievu pasaule ir neizdibināma, tās toksiskums nav līdz galam novērtēts.
z
zinātājs 09.03.2023 10:22
Es ļoti atvainojos JL lasītājiem, Latvijas un Ukrainas tautai par savu iepriekšējo, neapdomīgi 08.03. pulksten 08:43 rakstīto komentāru. Nezinu, kas man bija uznācis... Laikam vēl nebiju īsti pamodies. Piedodiet..!
J
Jefiņš 09.03.2023 15:02
Tu ko ? Pālī ?
S
Skolnieciņš 09.03.2023 06:50
Ja nu kādam vel ir saglabājušās ilūzijas par veco, labo krievu pareizticīgo baznīcu, tad tas ir vismaz kā gadu gaisā izkūpējis mīts. Krievu pareizticīgā baznīca jau vēsturiski vienmēr roku rokā ir gājusi ar valdošo varu un svētījusi karus. Kara svētīšana ir aizsākusies jau Bizantijā. Kad viens no Bizantijas pareizticīgajiem imperatoriem cieta zaudējumus un neveiksmes cīņā no musulmaņiem. Viņš zināja, ka musulmaņiem musulmaņu garīdznieki - imāmi - apsola paradīzi un mūžīgo svētlaimi par dalību karā. Un tā pareizticīgo baznīcas tradīcija mainījās un pārvērtās līdz nepazīšanai. Ir jābūt naivam, lai ticētu krievijas garīdzniekiem un krievu kultūrai un vārda.
Labs, izglītojošs video «Это финальная стадия процесса милитаризации православия» / «Поживем — увидим» с Андреем Кураевым, ko veidoja Новая газета Европа Jūtubā. youtu.be/v8IV-G-VhIs [skatīt šeit]
F
Ferdinands 08.03.2023 21:02
Pēc krievijas iebrukuma Ukrainā pat dzirdēt krievu valodu negribu. Diemžēl Jēkabpilī latviešu valodu dzirdēt nevar
P
Pareizaissecinājums 08.03.2023 19:04
Krievija ir vienīgā valsts pasaulē, kur kristiešu dievnamus būvē no jauna , katru dienu nododot ekspluatācijā vismaz trīs objektus.
Izvirtusī t.s. ,,Rietumu pasaule,, savā bezdievīgajā neprātā aizies bojā, bet kristīgā Krievija pastāvēs līdz laiku beigām.
Nekādi pagāniskie gānekļi nespēs pretoties Jēzus Kristus Evaņģēlija vēsts spēkam.
Durvis, ko Tas Kungs atver, neviens nevar aizslēgt un ko Tas Kungs aizslēdz, neviens nespēj atvērt.
h
ha-ha-ha 08.03.2023 19:32
Nav nemaz tik sen kad Krievijā dievnamos ierīkoja zirgu staļļus un bēra kartupeļus, pieļauju, ka arī vienīgā tāda valsts . Tagad atjēgušie ? Nemāni pats sevi, bet citus tu noteikti nepiemānīsi. Krievija tagad ir pilna ar pseidokristiešiem.
P
Pareizaissecinājums 09.03.2023 00:09
ha-ha-ha: Nav nemaz tik sen kad Krievijā dievnamos ierīkoja zirgu staļļus un bēra kartupeļus, pieļauju, ka arī vienīgā tāda valsts . Tagad atjēgušie ? Nemāni pats sevi, bet citus tu noteikti nepiemānīsi. Krievija tagad ir pilna ar pseidokristiešiem.
Krievijā dievnamos zirgu staļļus neviens nekad nav iekārtojis, zirgu staļļus , minerālmēslu glabātavas , vatelīna ražošanu, galvaniskos cehus, kombināta Māksla darbnīcas utt. dievnamos iekārtoja Padomju Savienībā. Tajā pašā PSRS , pie kuras radīšanas roku pielikt paspēja arī latvieši. Krievi to labi atceras.
Pseidokristieši ir visur lielā daudzumā , nav iespējams precīzi izmērīt , kurā valstī to ir vairāk, meklēt nevajadzēs ilgi.
Bet, vēro sevi, tas ir pats svarīgākais, ko vari šajā lietā darīt. Vēlu veiksmi!
S
Skolnieciņš 09.03.2023 06:54
Pareizaissecinājums: Krievijā dievnamos zirgu staļļus neviens nekad nav iekārtojis, zirgu staļļus , minerālmēslu glabātavas , vatelīna ražošanu, galvaniskos cehus, kombināta Māksla darbnīcas utt. dievnamos iekārtoja Padomju Savienībā. Tajā pašā PSRS , pie kuras radīšanas roku pielikt paspēja arī latvieši. Krievi to labi..
Pareizaissecinājums 09.03.2023 00:09 Krievi (maskavas krievi) no katras tautas izvēlējās Kangarus jeb nodevējus, lai pēc tam šīs savai varai pakļautās tautas vienmēr un mūžīgi vainotu savos krievu pasaules noziegumos. Tu mal vecu meldiņu, padomijā šīs meldiņš bija jau izmalts līdz nelabumam.
h
ha-ha-ha 09.03.2023 09:12
Pareizaissecinājums: Krievijā dievnamos zirgu staļļus neviens nekad nav iekārtojis, zirgu staļļus , minerālmēslu glabātavas , vatelīna ražošanu, galvaniskos cehus, kombināta Māksla darbnīcas utt. dievnamos iekārtoja Padomju Savienībā. Tajā pašā PSRS , pie kuras radīšanas roku pielikt paspēja arī latvieši. Krievi to labi..
Vari grozīt un muļļāt šo jautājumu kā gribi, bet zirgu staļļi Krievijas baznīcās bija, baznīcas un klosteri tika spridzināti, mūki un mūķenes apšautas , tā bija. Tev ieteikšu to pašu - vēro sevi, Tu bieži paliec smieklīgs.
S
Skolnieciņš 08.03.2023 18:14
Viens no krievu kultūras stūrakmeņiem ir krievu pareizticīgo baznīca ar savu moto: Страдать. Страдать. Каяться.. Man tas šķiet destruktīvi un absurdi, tālab es nebrīnos, kāpēc krievija ir tāda, kāda tā ir. Krievija ir sajukusi prātā savās pretrunās un melos.
Pietam vel baznīcas ietekme kultūrā nozīmē cenzūru un visvisādus aizliegumus. Cenzēta un aizliegumiem pilna kultūra nevar būt brīva un mentāli vesela. Krievu kultūra nes sevī krievu pasaules marasma miazmas. Vai latviešiem to vajag? Varbūt naudu ir labāk ieguldīt latviskajos pagāniskajos dziedājumos (lūgšanas Latvju Dieviem) vai skandināvu pagāniskajos dziedājumos (lūgšanas Skandināvu Dieviem). Tas ir labāk nekā pielūgt pretrunīgus un pat noziedzīgus krievus kā svētos.
Bez cieņas, Skolnieciņš
S
Skolnieciņš 08.03.2023 18:05
Krievu kultūra izveidoja pašreizējo, plēsonīgo krieviju. Kas vieno krievus visā pasaulē? Krievu kultūra. Tieši krievu kultūra veido pareizo ideju meinstrīmu krievu prātos. Tāpēc nav jābrīnās, ka krievs maskavā domā tāpat kā krievs Amerikā vai Eiropā. Un krievu kultūra ir viscaur toksiska. Krievu klasiķu darbi nav skatāmi, baudāmi, lasāmi, jo lai kļūtu par krievu klasiķi vajag krievijas valdošās varas atbalstu, atļauju. Tātad visi krievu klasiķi ir krievijas varai tīkami un iemieso sevī tās vērtības, kas izveidoja krieviju un krievus tādus, kādi tie ir.
Bez cieņas, Skolnieciņš
z
zinātājs 09.03.2023 10:18
Zināms, ka krievu klasiķu darbi ir grūti lasāmi vai pat neiespējami to darīt, ja neproti krieviski.
S
Skolnieciņš 10.03.2023 09:51
zinātājs: Zināms, ka krievu klasiķu darbi ir grūti lasāmi vai pat neiespējami to darīt, ja neproti krieviski.<br />
Zinātāj, palasi tos krievu klasiķus, tad arī redzēsi viņu darbos lielkrievu šovinismu, krievu imperiālismu un citas ruzzkij mir tradicionālās vērtības. Veiksmi nogurdinošā lasīšanā! Tikai pats no lasīšanas netopi par lielkrievu šovinistu, krievu imperiālistu un ruzzkij mir adeptu!
A
Astro 08.03.2023 12:21
Cits citu dzīvē saprotam,
Viens otru allaž atbalstam.
A
Astro 08.03.2023 12:16
Stundas tās ir laimīgas,
Kad notiek runas sirsnīgas.
A
Astro 08.03.2023 08:46
,,Uzori,, sarūpējuši sev laimi,
Kuplināšot svētku saimi.
z
zinātājs 08.03.2023 08:43
Uzoru piemērs lieliski pierāda slāvu tautas kopējās tradīcijas un apliecina iespējamību sadzīvot, ja tikai, kā zināms, viņu attiecībās neiejaucas kāds trešais spēks.
O
Observer 08.03.2023 09:12
Cik aklam ir jābūt, lai nesaskatītu ,,trešo spēku,, (un pat ceturto) un saliktu Zinātājam mīnusus...?
V
Vietējais 08.03.2023 10:06
Nedod iespēju spekulācijām, ja saki trešais spēks, tad sauc to vārdā. Aktīvisti jau ķērušies pie pieminekļiem latviešu rakstniekiem. Ja tā turpināsies, pienāks rinda arī tādām biedrībām. Rubeņos ir piemineklis Rainim. Nebrīnīšos, ja kādam arī šis piemineklis liksies neīstajam cilvēkam uzlikts. Pie šī pieminekļa notika dažādi tās varas valsts pasākumi, Raiņa vārdā bija nosaukts vietējais kolhozs. Varbūt pienācis laiks apturēt šo trakumu....
l
lasītājs 08.03.2023 11:38
Vietējais: Nedod iespēju spekulācijām, ja saki trešais spēks, tad sauc to vārdā. Aktīvisti jau ķērušies pie pieminekļiem latviešu rakstniekiem. Ja tā turpināsies, pienāks rinda arī tādām biedrībām. Rubeņos ir piemineklis Rainim. Nebrīnīšos, ja kādam arī šis piemineklis liksies neīstajam cilvēkam uzlikts. Pie š..
Piekrītu, jo visu ir iespējams sakārtot normāli. Piemēra pēc - tracis par A.Upīša pieminekli Rīgā . Ko var ņemties kaut risinājums ir vienkāršs. Pretī , blakus vai netālu A.Upīša piemineklim, lai veidotu kopēju kompozīciju, varētu atrasties Andrieva Niedra piemineklis. A.Niedra politiskā izvēle nebija pieņemama daudziem, bet, piemēram, romānu ,,Līduma dūmos,, nevar izmest no mūsu literatūras vēstures. Šlāgeri ,,Dažu skaistu ziedu,, pirmskara paaudze izjusti dziedāja mājas viesībās, tagad reti. H.Spanovskis arī to dziedāja kaut kādā šlāgerkoncertā.
B
Berbokasģeometrija 08.03.2023 11:57
Vietējais: Nedod iespēju spekulācijām, ja saki trešais spēks, tad sauc to vārdā. Aktīvisti jau ķērušies pie pieminekļiem latviešu rakstniekiem. Ja tā turpināsies, pienāks rinda arī tādām biedrībām. Rubeņos ir piemineklis Rainim. Nebrīnīšos, ja kādam arī šis piemineklis liksies neīstajam cilvēkam uzlikts. Pie š..
Jā, jā , nacistiem arī pret Raini nebija nekādu pretenziju...!
P
Pareizaisjautājums 08.03.2023 15:40
Berbokasģeometrija: Jā, jā , nacistiem arī pret Raini nebija nekādu pretenziju...!
Kas ir ,,Berbokas ģeometrija,,?
Vai Tu domāji to straujo pagriezienu par ,,360 grādiem,, ?
m
mīnusotājs 08.03.2023 15:48
Observer: Cik aklam ir jābūt, lai nesaskatītu ,,trešo spēku,, (un pat ceturto) un saliktu Zinātājam mīnusus...?
Vai tik pats neesi zinātājs?
j
08.03.2023 16:40
Berbokasģeometrija: Jā, jā , nacistiem arī pret Raini nebija nekādu pretenziju...!
Vācu okupācijas laikā J.Rainis nebija aizliegto sarakstā, varbūt tāpēc ,ka Aspazija bija vāciete. Nezinu.
J
Jefiņš 08.03.2023 17:07
lasītājs: Piekrītu, jo visu ir iespējams sakārtot normāli. Piemēra pēc - tracis par A.Upīša pieminekli Rīgā . Ko var ņemties kaut risinājums ir vienkāršs. Pretī , blakus vai netālu A.Upīša piemineklim, lai veidotu kopēju kompozīciju, varētu atrasties Andrieva Niedra piemineklis. A.Niedra politiskā izvēle nebi..
Ideja orģināla un vajag tikai politisko gribu to realizēt, jo vārdus no dziesmas nevar izmest. :)) Par =Uzoru= dziedāšanu neko nezinu teikt, lai brauc un uzdzied arī Jēkabpilī, būšu starp klausītājiem.
J
Jefiņš 08.03.2023 17:19
Pareizaisjautājums: Kas ir ,,Berbokas ģeometrija,,? <br /> Vai Tu domāji to straujo pagriezienu par ,,360 grādiem,, ?
Es par tādu ģeometriju arī dzirdu pirmo reizi. tā kā cilvēce joprojām attīstās, tad nav jābrīnās , ka parādās jauni jēdzieni arī ģeometrijā. Atceros ,ka ir klasiskā ģeometrija, fraktālā ģeometrija, analītiskā ģeometrija, hiperboliskā (?) ģeometrija, diferenciālā ģeometrija.
P
Pareizā atbilde 08.03.2023 19:08
Jefiņš: Es par tādu ģeometriju arī dzirdu pirmo reizi. tā kā cilvēce joprojām attīstās, tad nav jābrīnās , ka parādās jauni jēdzieni arī ģeometrijā. Atceros ,ka ir klasiskā ģeometrija, fraktālā ģeometrija, analītiskā ģeometrija, hiperboliskā (?) ģeometrija, diferenciālā ģeometrija.
Vācijas ārlietu ministre bija tā aizrāvusies, ka pieprasīja, lai Krievija savu politiku maina par 360 grādiem.
Nav jābūt ģēnijam, lai saprastu, ko tas nozīmē praktiski.
Bet man patīk, ka politikā ienāk aizvien vairāk sieviešu. Sievietes politikā - tas ir labi un pareizi!
J
Jefiņš 08.03.2023 19:58
Pareizā atbilde: Vācijas ārlietu ministre bija tā aizrāvusies, ka pieprasīja, lai Krievija savu politiku maina par 360 grādiem. <br /> Nav jābūt ģēnijam, lai saprastu, ko tas nozīmē praktiski. <br /> Bet man patīk, ka politikā ienāk aizvien vairāk sieviešu. Sievietes politikā - tas ir labi un pareizi!
Tad jau neesmu kļūdījies, vienkārši nepiedomāju uzmanīgāk. Pēc klasiskās ģeometrijas griežoties par 360 grādiem Krievija nonāks tajā paša vietā. Ja viņa to domā franču sistēmā, kurā riņķa līnija ir 400grādi, attiecīgi taisnais leņķis 100 grādi, tad ministres ieteikums ir saprotams. Vēl ilgi franču valodīgajās zemēs tika izmantota šī sistēma, piemēram , uzmērot zemi, nu jau no tās atsakās. Kad sākās zemes reforma Latvijā, tad Beļģija bez maksas piedāvāja pamatīgu kravu ar teodolītiem, bet tie bija mērīšanai tajā sistēmā, protams pārrēķināt jau var, bet nav vērts ķēpāties un beļģiem atteica.
P
Pareizaissecinājums 09.03.2023 00:13
Jefiņš: Tad jau neesmu kļūdījies, vienkārši nepiedomāju uzmanīgāk. Pēc klasiskās ģeometrijas griežoties par 360 grādiem Krievija nonāks tajā paša vietā. Ja viņa to domā franču sistēmā, kurā riņķa līnija ir 400grādi, attiecīgi taisnais leņķis 100 grādi, tad ministres ieteikums ir saprotams. Vēl ilgi franču v..
Jefiņ, paldies, ka saprati. Viens prātīgs cilvēks.

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->