Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 26.10.2023 17:57

Jēkabpiliešus informē par pacientu tiesībām un pienākumiem 0

Jēkabpiliešus informē par pacientu tiesībām un pienākumiem
Skatīt video

Ārsta un pacienta lomu spēles bija viens no elementiem izglītojošajā nodarbībā, kas norisinājās Vidusdaugavas NVO centra Dienas centrā “Kopā būt”. Latvijas Reto slimību alianse viesojās Jēkabpilī, lai spēles veidā informētu iedzīvotājus par pacientu tiesībām un pienākumiem, tostarp arī par iespējām sūdzēties pacientu tiesību pārkāpuma gadījumā un aizstāvēt savas intereses valsts līmenī.

“Iedzīvotājiem ir ļoti dažādi jautājumi, un visvērtīgākā ir praktiskā pieredze, jo no tās pieredzes un tiem gadījumiem, ko mums stāsta cilvēki apmācībās, mēs gan gūstam motivāciju meklēt atbildes, kā rīkoties situācijās, gan arī tas bagātina mācību materiālu,” skaidro Latvijas Reto slimību alianses valdes locekle Ieva Plūme.

Jēkabpiliešiem visvairāk jautājumu bija par ģimenes ārstu darbu – kur vērsties, ja ģimenes ārsts pavirši strādā, kur saņemt palīdzību dienās, kad ģimenes ārsts nestrādā, un vai ģimenes ārstam ir pienākums atbildēt uz telefona zvaniem ārpus sava darba laika. Nodarbības vadītājas uzsver, ka ģimenes ārstam šāda pienākuma nav, bet ir citas iespējas saņemt konsultāciju.

“Ģimenes ārstam ir darba laiks tieši tāpat kā jebkuram darbiniekam,” skaidro Latvijas Reto slimību alianses projekta eksperte Marta Augucēviča. “Es aicinu izmantot Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni un zvanīt darba dienu vakaros un brīvdienās, kad nepieciešama mediķa konsultācija. Ja gadījumā ir nepieciešama kāda konsultācija pie pediatra, vecāki var izmantot pacientu portālu Bērnu slimnīcas mājaslapā, kur var pieteikt attālināto konsultāciju. Jums neilgā laikā atzvanīs speciālists un bez maksas, valsts apmaksātā kārtā sniegs šo konsultāciju.”

Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa numurs ir 66 016 001, savukārt pediatra konsultācijai var pieteikties Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas mājaslapā.

Nodarbības laikā tika atgādināts arī par pacienta pienākumiem. Primāri mēs paši esam atbildīgi par savu veselību, tādēļ mūsu pienākums ir arī pašiem laicīgi parūpēties, lai pa rokai būtu ārstniecības iestāžu kontakti un ārstu konsultatīvie tālruņa numuri.

“Ļoti noderīgi, uzzinājām, kur zvanīt, ko darām nepareizi, ko – pareizi,” saka nodarbības dalībniece Ina. “Mūs paslavēja, ka mēs arī kaut ko zinājām.”

“Tā kā medicīna skar visus cilvēkus, šādi pasākumi ir ļoti interesanti, vienmēr var uzzināt kaut ko jaunu, jo ne visu var atrast internetā. Klātienē sniegta informācija vienmēr ir visvērtīgākā. Es uzzināju daudz ko jaunu, piemēram, kur var atrast kvotas, lai tiktu pie ārstiem,” stāsta nodarbības dalībniece Antra.

Katrs nodarbības dalībnieks saņēma Latvijas Reto slimību alianses izveidoto mācību materiālu, kurā apkopota svarīgākā informācija par pacientu tiesībām un pienākumiem. Šis materiāls ir pieejams ikvienam arī elektroniski – Latvijas Reto slimību alianses mājaslapā.

Sandra Paegļkalne

#SIF_MAF2023

Šim ierakstam vēl nav neviena komentāra!

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->