Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 22.03.2024 18:38

Jēkabpilī pārrunā galvenās problēmas satiksmes nozarē 0

Jēkabpilī pārrunā galvenās problēmas satiksmes nozarē
Skatīt video

Jēkabpilī norisinājās Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomes sēde. Šoreiz tajā piedalījās arī satiksmes ministrs Kaspars Briškens, kā arī pārstāvji no valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi”, lai pārrunātu ar Zemgales pašvaldībām aktualitātes satiksmes nozarē. Viens no jautājumiem, kas uztrauc Jēkabpils novada pašvaldības vadību, ir tilts pār Daugavu. Tuvāko 10 – 15 gadu laikā tam varētu samazināties nestspēja un varētu nākties ieviest transporta masas ierobežojumus, tādēļ vēl aktuālāka kļūst otra tilta nepieciešamība. Būvprojekts jau ir, tomēr joprojām nav rasti līdzekļi tilta būvniecībai. Būtu nepieciešami aptuveni 49 miljoni eiro.

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens nesniedz konkrētu atbildi par otra tilta izbūves iespējām: “Mēs šobrīd strādājam ļoti aktīvi ar Aizsardzības ministriju, lai saprastu, kas ir labākais veids, kā nākotnē nodrošināt labu savienojamību starp Ādažu militāro bāzi un topošo Sēlijas poligonu. Tas ir viens aspekts, ar ko mēs mēģinām modelēt šo potenciālo, ar aizsardzību saistīto transporta plūsmu. Tas ir viens parametrs, ko mēs ņemam vērā, vērtējot, kur vajadzētu veidot šo savienojumu. Jēkabpilī, protams, ir priekšrocība, ņemot vērā, ka būvprojekts ir izstrādāts. Līdz ar to mēs paturam prātā Jēkabpils īpašo situāciju un šī tilta svarīgo nozīmi gan reģiona un pilsētas attīstībā, gan arī militārajā mobilitātē.”

Sanāksmē “Latvijas valsts ceļi” informēja par plānotajiem autoceļu remontdarbiem. Prezentācijā norādīts, ka Zemgales reģionā šogad paredzēts veikt atjaunošanu vai pārbūvi 16 autoceļu posmos, tostarp remontēt posmus autoceļiem:

  • Ilūkste – Bebrene – Birži (9,7 km posms no Zasas uz Slates pusi);
  • Vecumnieki – Nereta – Subate (19,7 km no Cīruļiem līdz Elkšņiem);
  • Siliņi – Aknīste – Latvijas robeža (13,4 km no krustojuma ar ceļu P72 līdz Aknīstei);
  • Viesīte – Deša – Sauka – Rite (1,5 km no Cīruļiem līdz ceļam P73);
  • Zāģētava – Nereta (850 m no Neretas līdz ceļam P73);
  • Daudzeva – Viesīte – Apserde (1,6 km no Elkšņiem līdz ceļam P73).

“Visā valsts teritorijā vietējo autoceļu uzlabošanai – gan pārbūvei, gan atjaunošanai – mums ir pieejami aptuveni 25 miljoni eiro, kas ir par trīs miljoniem eiro vairāk nekā pagājušajā gadā,” informē VAS “Latvijas valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis. “Kopumā šī ir vienīgā no autoceļu programmām, kur ir lielākais pieaugums.”

Tomēr kopumā reģionālo un vietējo autoceļu stāvokļa uzlabošanai līdzekļu trūkst. Autoceļu būvniecības stratēģijā līdz 2027.gadam no plānotajiem 1118 kilometriem reģionālo autoceļu iepriekšējos trīs gados saremontēti 497 kilometri, savukārt no plānotajiem 911 kilometriem vietējo ceļu saremontēti 110 kilometri.

Fragmenti no LVC prezentācijas:

“Ja mēs runājam par ceļu tīklu, tad kopumā galvenajiem vietējiem un reģionālajiem autoceļiem, lai mēs spētu tos pakāpeniski atjaunot un arī uzturēt labā līmenī, mums būtu nepieciešami aptuveni 600 miljoni eiro katru gadu,” stāsta Mārtiņš Lazdovskis.

“Autoceļu fonds veido gandrīz 290 miljonus eiro, kas ir nedaudz lielāks apjoms nekā iepriekšējā gadā,” stāsta satiksmes ministrs Kaspars Briškens. “Papildus nāk apmēram 40 miljoni eiro no Eiropas fondu programmas, un tas arī viss. Skaidrs, ka ar šo mazāk nekā 300 miljonu eiro budžetu gadā mēs tik apjomīgu autoceļu tīklu nevaram uzturēt. Likums par autoceļiem paredz, ka autoceļu fondā tiek ieskaitīti līdzekļi no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa, no ceļu lietošanas nodevas, 80 procenti no akcīzes nodokļa ieņēmumiem naftas produktiem, tai skaitā degvielai. Šobrīd mēs redzam, ka no šī teorētiski pieejamā apjoma tikai apmēram 40 procenti tiek novirzīti autoceļiem. Man šāda situācija nav pieņemama, es noteikti budžeta sarunās iestāšos par to, ka autoceļu fondā ir nepieciešams lielāks finansējums.”

Pēc vizītes Jēkabpilī satiksmes ministrs Kaspars Briškens apmeklēja arī Alūksni, kur tikās ar Vidzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes pārstāvjiem.

Sandra Paegļkalne

Projektu līdzfinansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par "Jēkabpils laiks" saturu atbild SIA "Vidusdaugavas televīzija".
#SIF_MAF2023

 

Šim ierakstam vēl nav neviena komentāra!

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->