Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 07.05.2025 18:35

Insulta paciente vēršas pret Jēkabpils reģionālo slimnīcu 21

Insulta paciente vēršas pret Jēkabpils reģionālo slimnīcu
Skatīt video

“Nospļāvās uz cilvēka dzīvību,” šādi Jēkabpils novada iedzīvotāja Aleftina Petrova komentē Jēkabpils reģionālajā slimnīcā pieredzēto. Kad viņai kļuva slikti, vīrs viņu aizveda uz ārstniecības iestādi, cerot uz tūlītēju palīdzību.

“Mēs atbraucām, iegājām uzņemšanā, un mums saka: “Jums nav akūta situācija, ja gribat, jūs varat palikt, bet par maksu”,” stāsta Aleftina.

Viņas vīrs Sergejs piebilst: “Es viņiem sāku stāstīt: “Sievai ir dezorientācija, runas traucējumi”, bet ārsts vai nezinu, kas viņš tieši bija, teica: “Tas nav akūti, gaidiet trīs – sešas stundas.”

Pāris nolēma tik ilgi negaidīt un devās uz Daugavpils reģionālo slimnīcu, kas ir aptuveni pusotras stundas brauciena attālumā no Jēkabpils. Tur Aleftinai diagnosticēja lakunāru cerebrālu infarktu – tas ir viens no insulta veidiem.

“Man ir tā kā... runas traucējumi,” stāsta Aleftina. “Es smadzenēs saprotu, ko vajag teikt, bet es nevaru to izteikt. Tas bieži uznāk. Un roka nav spēcīga. Es nevaru ne cept, ne kaut ko pamaisīt. Neko.”

Sieviete pauž viedokli, ka viņai būtu labāks veselības stāvoklis, ja palīdzība būtu saņemta uzreiz – Jēkabpilī, sevišķi ņemot vērā, ka tur darbojas Insulta vienība.

“Insulta vienība strādā režīmā 24/7,” uzsver Jēkabpils reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētājs Ervīns Keišs. “Līdz ar to uztraukumam, ka kādā brīdī Insulta vienība nestrādā, absolūti nav pamata.” Uz jautājumu, kāpēc šī Insulta vienība nebija pie konkrētā pacienta, Ervīns Keišs atbild: “Nevaru konkrētu gadījumu komentēt. Es nekomentēšu.”

Arī Daugavpils reģionālajā slimnīcā nekomentē konkrēto situāciju. Savukārt neirologi uzsver, ka pareiza rīcība, parādoties insulta simptomiem, ir zvanīšana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam. Tā palīdzību iespējams saņemt ātrāk, nekā pašam dodoties uz uzņemšanu.

Rēzeknes slimnīcas neirologs Jevģēnijs Tihonovs skaidro, ka insulta gadījumā ir ļoti būtiski palīdzību sniegt pēc iespējas ātrāk: “Laiks ir smadzenes. Vienas minūtes laikā mirst aptuveni viens miljons nervu šūnu jeb neatgriezeniski iet bojā, tāpēc tiešām ir svarīga katra minūte.”

Aleftina ir vērsusies Veselības inspekcijā ar lūgumu izmaksāt divu tūkstošu eiro kompensāciju par viņai nodarīto kaitējumu.

Veselības inspekcijā skaidro: “Veselības inspekcija var apstiprināt, ka aprīļa vidū (16. aprīlī) Ārstniecības riska fondā šāds iesniegums ir saņemts. Patlaban ir uzsākts pārbaudes process, un tā laikā pieprasīta pacienta medicīniskā dokumentācija no ārstniecības iestādēm. Lietu izskatīšanas laiks Ārstniecības riska fondā ir seši mēneši.”

Kompensācija ģimenei būtu liels atbalsts, jo Aleftinai nepieciešama ilgstoša ārstēšanās, turklāt veselības problēmu dēļ viņa kādu laiku nevarēs pildīt darba pienākumus.

Sandra Paegļkalne

E
Es.Latvis. 07.05.2025 21:49
Vajadzēja 200 000 tūkstošus pieprasīt,nevis 2000. Punkts
M
Moncīte 07.05.2025 21:41
Nu trakas lietas!
Ja ar jauniem cilvēkirm šitā, tad ko vecam gaidīt no baltsvārcīšiem!
I
Inga 07.05.2025 21:13
Personīgā pieredze Veselības inspekcijā -atvainošanās vēstule no slimnīcas.Kā tas palīdz?
I
Inga 07.05.2025 21:10
Tomēr jābūt vienotiem kritērijiem visur-kas par maksu,kas nē.Personīgā pieredze Veselības
V
Vārds 07.05.2025 19:18
Pieļauju ka dokumentu pārbaude nebūs baigi efektīva. Jēkabpils slimnīcā un poliklīnikā ļoti daudzas lietas nemaz netiek dokumentētas un ja dokumentēts nav, tad nekas nav noticis, kameras neredzēja, personāls nekā nezina, neko komentēt nespēj un vispār pat neatceras jo iestājusies totāla amnēzija. Ja dokumenti tomēr ir, tad tie var viegli tikt pazaudēti un izgaist bez pēdām kā nebijuši un, ja nepieciešams, pat tikpat mistiski atrasties jau rediģēti. Un vispār kāda var būt izsekojamība dokumentācijai, ja pat pacientu kartītes ir ar līmes zīmuli sastiķētas no visa veida papīriem un pierakstiem kā vecās mātes lindraki. Turpat no klades izplēsta rūtiņu lapa, turpat analīžu izdruka, turpat Fenkarol reklāmlapiņa zemenes formā ar piezīmēm par caureju. Ne tur normāls iesējums, ne lappušu numerācija, un pat ne hronoloģija. Ko vajag to ielīmē, kur gribas tur ielipini, kas traucē to izplēs vai aizvieto ar citu papīra gabaliņu. I gailis pakaļ nedziedās. Daļa pacientu kartītes lappušu vispār nekad n...
V
Vārds 07.05.2025 19:21
Daļa pacientu kartītes lappušu vispār nekad nav tikušas pacienta kartē ielīmētas, bet turpat starp visdažādoko papīra atgriezumu kolekcijas lappusēm ir vienkārši ielocītas. Viegli tādām izkrist, izslīdēt, pazust bez pēdām vai pēkšņi un mistiski uzrasties cita pacienta sastiķētajā grāmatiņā.
I
Ināra 07.05.2025 18:48
Ļoti lakoniska atbilde no Keiša, taču ne pēc būtības…

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->