Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 07.05.2025 18:35

Insulta paciente vēršas pret Jēkabpils reģionālo slimnīcu 21

Insulta paciente vēršas pret Jēkabpils reģionālo slimnīcu
Skatīt video

“Nospļāvās uz cilvēka dzīvību,” šādi Jēkabpils novada iedzīvotāja Aleftina Petrova komentē Jēkabpils reģionālajā slimnīcā pieredzēto. Kad viņai kļuva slikti, vīrs viņu aizveda uz ārstniecības iestādi, cerot uz tūlītēju palīdzību.

“Mēs atbraucām, iegājām uzņemšanā, un mums saka: “Jums nav akūta situācija, ja gribat, jūs varat palikt, bet par maksu”,” stāsta Aleftina.

Viņas vīrs Sergejs piebilst: “Es viņiem sāku stāstīt: “Sievai ir dezorientācija, runas traucējumi”, bet ārsts vai nezinu, kas viņš tieši bija, teica: “Tas nav akūti, gaidiet trīs – sešas stundas.”

Pāris nolēma tik ilgi negaidīt un devās uz Daugavpils reģionālo slimnīcu, kas ir aptuveni pusotras stundas brauciena attālumā no Jēkabpils. Tur Aleftinai diagnosticēja lakunāru cerebrālu infarktu – tas ir viens no insulta veidiem.

“Man ir tā kā... runas traucējumi,” stāsta Aleftina. “Es smadzenēs saprotu, ko vajag teikt, bet es nevaru to izteikt. Tas bieži uznāk. Un roka nav spēcīga. Es nevaru ne cept, ne kaut ko pamaisīt. Neko.”

Sieviete pauž viedokli, ka viņai būtu labāks veselības stāvoklis, ja palīdzība būtu saņemta uzreiz – Jēkabpilī, sevišķi ņemot vērā, ka tur darbojas Insulta vienība.

“Insulta vienība strādā režīmā 24/7,” uzsver Jēkabpils reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētājs Ervīns Keišs. “Līdz ar to uztraukumam, ka kādā brīdī Insulta vienība nestrādā, absolūti nav pamata.” Uz jautājumu, kāpēc šī Insulta vienība nebija pie konkrētā pacienta, Ervīns Keišs atbild: “Nevaru konkrētu gadījumu komentēt. Es nekomentēšu.”

Arī Daugavpils reģionālajā slimnīcā nekomentē konkrēto situāciju. Savukārt neirologi uzsver, ka pareiza rīcība, parādoties insulta simptomiem, ir zvanīšana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam. Tā palīdzību iespējams saņemt ātrāk, nekā pašam dodoties uz uzņemšanu.

Rēzeknes slimnīcas neirologs Jevģēnijs Tihonovs skaidro, ka insulta gadījumā ir ļoti būtiski palīdzību sniegt pēc iespējas ātrāk: “Laiks ir smadzenes. Vienas minūtes laikā mirst aptuveni viens miljons nervu šūnu jeb neatgriezeniski iet bojā, tāpēc tiešām ir svarīga katra minūte.”

Aleftina ir vērsusies Veselības inspekcijā ar lūgumu izmaksāt divu tūkstošu eiro kompensāciju par viņai nodarīto kaitējumu.

Veselības inspekcijā skaidro: “Veselības inspekcija var apstiprināt, ka aprīļa vidū (16. aprīlī) Ārstniecības riska fondā šāds iesniegums ir saņemts. Patlaban ir uzsākts pārbaudes process, un tā laikā pieprasīta pacienta medicīniskā dokumentācija no ārstniecības iestādēm. Lietu izskatīšanas laiks Ārstniecības riska fondā ir seši mēneši.”

Kompensācija ģimenei būtu liels atbalsts, jo Aleftinai nepieciešama ilgstoša ārstēšanās, turklāt veselības problēmu dēļ viņa kādu laiku nevarēs pildīt darba pienākumus.

Sandra Paegļkalne

P
Pacients 07.05.2025 22:25
JRS pirms operācijas jāparaksta līgums, kurā ir punkts par to, par anesteziologa apskati. Nevienu anesteziologu pirms tam neredzēju. Pēdējā cerība pastāstīt par veselības stāvokli tieši pirms operācijas bija veltīga. Pat nezinu konkrēto ārstu. Operējošais ārsts pēc operācijas bija diezgan satraukts un pastiprināti kontrolēja veselības stāvokli. Tikai kā garāmejot teica, ka varēja būt ne tik labi. Izrakstā neviena teikuma par sarežğījumiem operācijas laikā un pirmajās stundās pēc tās. Nav uzticības šiem ārstiem!
J
Jancis 08.05.2025 12:58
Ļoti nepatīkams atgadījums, bet tikko beduīns bija un slavēja slimnīcu.
O
Otto 08.05.2025 16:51
Par šo medicīnas iestādi klīst leģendas!!! Cilvēks uz slimnīcu aiziet uz savām kājām bet, ........ nav grūti iedomāties kas ir bet!!!
Man, personīgi, bija nepieciešami pirmsoperācijas izmeklējumi bet, 2-3 mēneši jāpagaida mākslīgi veidotajās rindās vai vajadzīgā speciālista nav vispār!!! Madonā, Aizkrauklē, Rēzeknē ar tādu attieksmi nebija jāsaskaras!!!
M
Marta 09.05.2025 07:38
Tā ir. Ja slimnīcu vada jurists un baņķieris nevis mediķis.
I
Ināra 09.05.2025 09:23
Ar Keišu jau sen viss ir skaidrs, jo sliktāk slimnīcai, jo labāk iet ģimenes uzņēmumam…
I
Inga 07.05.2025 21:10
Tomēr jābūt vienotiem kritērijiem visur-kas par maksu,kas nē.Personīgā pieredze Veselības
M
Māra Dobulāne 08.05.2025 21:29
Savulaik naktī aizvedu bērnu ar laringītu. Bijām profesionāļi šai jomā un lēkme bija smaga. Paši esam no Rīgas, kur ātrie parasti ieradās zibenīgi. Prasīju, ko darīsiet? Teica - novērosim. Novērosim!!! Izņēmu bērnu pret parakstu un skrēju uz Rīgu. Bija elpošanas aparāts un adrenalīns. Benzīntankā elpojām. Arvien PALDIES Rīgas bērnu Gaiļezeram un mūsu dakterītei.

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->