Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 14.02.2025 18:35

Iedzīvotāji neļauj piekļūt inženiertīkliem dzīvokļos 38

Iedzīvotāji neļauj piekļūt inženiertīkliem dzīvokļos
Skatīt video

Jēkabpils namu pārvaldes darbiniekiem bieži vien nepieciešams piekļūt inženierkomunikācijām konkrētos dzīvokļos, bet mēdz būt situācijas, kad dzīvoklī neviena nav vai arī tā iemītnieks nelaiž speciālistu iekšā.

Ja remontdarbu veicēji netiek pie vajadzīgajiem inženiertīkliem, piemēram, ūdensvada avārijas gadījumā, kaimiņi var ciest pamatīgus zaudējumus.

“Šādā gadījumā, lai neappludinātu un nebojātu citus īpašumus, tiek noslēgta visa māja līdz brīdim, kamēr mēs mēģinām atrisināt situāciju,” skaidro SIA “JK Namu pārvalde” galvenais inženieris Guntars Jucītis. “Mēs esam arī draudējuši, teikuši, ka būs jāiesaista policija, jo cilvēkam liekas: “Es drīkstu neielaist iekšā.””

Pienākumu nodrošināt pārvaldnieka speciālistiem piekļuvi mājas inženiertīkliem nosaka Dzīvokļa īpašuma likums. Problēmas ar šīs prasības izpildi ir pārrunātas arī Latvijas Namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociācijā.

“Bija diskusija Saeimā par to, ka ir situācijas, kad varētu prasīt, lai atver ugunsdzēsēji, bet tā diskusija beidzās ar to, ka tomēr tā nav viņu funkcija,” stāsta Latvijas Namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Ģirts Beikmanis. “Mēs esam runājuši asociācijas ietvaros, cik atsaucīga kurā pašvaldībā ir pašvaldības policija. Vienā pašvaldībā viņi palīdz pārvaldniekam, un tad tomēr, ieraugot cilvēku formā, tiek ielaisti. Citā vietā pašvaldības policija pasaka: “Nē, tas nav mūsu pienākums, mēs to nedarīsim.””

Jēkabpils novada pašvaldības policija vairākkārt ir devusies palīgā namu pārvaldei. Ekonomikas ministrijā iesaka prasības celšanu tiesā, bet avārijas situācijās tiesu gaidīt nevar. Vēl viens risinājums ir lūgt pagaidu aizsardzību. Tāpat ministrijā iesaka aktīvāk veikt skaidrojošo darbu.

“Ar izglītošanu – teiksim tā, ir diezgan daudz arī pārvaldniekiem jāstrādā, jo viņi ir vistuvāk dzīvokļu īpašniekiem, vislabāk viņus var uzrunāt,” saka Ekonomikas ministrijas Mājokļu politikas departamenta direktors Mārtiņš Auders.

Tikmēr paši iedzīvotāji pauž viedokli, ka varbūt dzīvokļu īpašnieki uzmanās no ļaundariem.

“Mēs jau redzam stāstījumus par krāpniekiem, par visādiem tamlīdzīgiem gadījumiem. Droši vien, ka tāpēc nelaiž,” saka jēkabpilietis Andrejs.

“Vecāki laikam tā ir audzinājuši, ka svešus cilvēkus mājās laist nevar,” teic jēkabpiliete Imalda.

“Noteikti baidās, ka te viss kas notiek, tāpēc, es domāju, nelaiž iekšā. Bet es neesmu tik bailīga,” saka jēkabpiliete Skaidrīte.

Turpretī SIA “JK Namu pārvalde” galvenais inženieris Guntars Jucītis skaidro, ka remontdarbu veicējiem ir formas tērpi ar uzrakstiem un citas atpazīšanas zīmes: “Visiem namu pārvaldes darbiniekiem ir izsniegtas apliecības par to, ka viņi tiešām ir namu pārvaldes darbinieki.”

Gan policija, gan namsaimnieku pārstāvji norāda – ja tomēr māc šaubas, visdrošākā pārbaude ir zvans attiecīgajai iestādei, jautājot, vai tiešām uz dzīvokli ir nosūtīti namu pārvaldes speciālisti.

Sandra Paegļkalne

I
Inspektors 14.02.2025 20:06
Problēma, ka inženiertīkli ir nolaisti līdz kliņķim, nevienu neinteresē?
Avārijas situācija tāpēc ir avārijas, tad var atslēgt visu māju, līdz laikam kad varēs tikt konkrētā dzīvoklī! Jeb iesaka atstāt durvis vaļā, kamēr iedzīvotāji darbā?
Gribat nekavējoties tikt īpašumā, celiet jaunas ēkas, kurās būs mazāk problēmu, un pēc projekta ar dežuranta funkciju - tad dzīvokļu atslēgas būs atbildīgajai personai, kura vienmēr būs uz vietas un atbildēs par drošību ar savu galvu!
M
Mosa 14.02.2025 22:44
Cilvēks neielaida, jo durvīs tika bāzta televīzijas kamera! Visi nav kā Kiviči vai Magones, kas savu veļu gatavi visiem rādīt, kas pie durvīm piezvana!
Kāds bija vizītes mērķis??? Tie, kuru nav mājās, droši vien ir darbā!!! Kas tā vispār par dīvainu ažiotāžu? Tikko visiem bija jāreģistrējas BIS, lai nepieciešamības gadījumā varētu sazināties, bet izskatās nākošais solis būs, ka jāatstāj atslēgas zem paklāja!
A
Artis 15.02.2025 04:54
BIS-ā reģistrēties nebija obligāts pasākums! Nav jāsniedz personīga rakstura informācija visiem kuri vēlas to iegūt!
Ja kāda valsts iestāde, institūcija, departaments u.t.t. un ne tikai, vēlas ar mani sazināties, lūdzu, caur Latvija.lv to var izdarīt!
A
Aaaa 15.02.2025 10:08
Artis rakstija: BIS-ā reģistrēties nebija obligāts pasākums! Nav jāsniedz personīga rakstura informācija visiem kuri vēlas to iegūt! Ja kāda valsts iestāde, institūcija, departaments u.t.t. un ne tikai, vēlas ar mani sazināties, lūdzu, caur Latvija.lv to var izdarīt!
Tieši tā! Bez iepriekšēja brīdinājuma nevienu netaisos ielaist savā dzīvoklī vai īpašumā.
M
Mosa 15.02.2025 14:48
Artis rakstija: BIS-ā reģistrēties nebija obligāts pasākums! Nav jāsniedz personīga rakstura informācija visiem kuri vēlas to iegūt! Ja kāda valsts iestāde, institūcija, departaments u.t.t. un ne tikai, vēlas ar mani sazināties, lūdzu, caur Latvija.lv to var izdarīt!
Tur jāuzrāda bija tikai telefona numuru! Nekādus īpašus datus neprasa!
A
Artis 15.02.2025 20:37
Mosa rakstija: Tur jāuzrāda bija tikai telefona numuru! Nekādus īpašus datus neprasa!
...telefondarboņi jau nezvana pie durvīm !!!
Es pat, manā rīcībā esošos telefona numurus, nedodu citiem pilsoņiem, iepriekš par to neapjautājoties tā īpašniekam! Un tas ir tikai normāli!!!
M
Mosa 15.02.2025 21:38
Artis rakstija: ...telefondarboņi jau nezvana pie durvīm !!! Es pat, manā rīcībā esošos telefona numurus, nedodu citiem pilsoņiem, iepriekš par to neapjautājoties tā īpašniekam! Un tas ir tikai normāli!!!
Tie darboņi vienkārši zvana uz ciparu kombināciju. Nav iespējams dzīvot nekur neuzrādot numuru. Galvenais ar galvu domāt kad saņem zvanu, vai necelt nezināmus numurus
I
Inga 15.02.2025 08:20
Nekad nav bijis problēmu.NP strādā ļoti pieklājīgi puiši un tāpat vien nestaigā pa dzīvokļiem. Mēs esam draudzīgi,nav nekāda kreņķa atstāt atslēgas.
ī
īpaši stulbs 15.02.2025 13:14
Man šķiet, ka es Tevi pazīstu...
v
vai ne 15.02.2025 13:30
īpaši stulbs rakstija: Man šķiet, ka es Tevi pazīstu...
Te visi visus pazīst, ļoti patīkami.
S
Simbo 15.02.2025 14:55
NP puišiem atslēgas dod saimnieces, kurām vīra nav mājās - tie ir citi pakalpojumi.
O
Observer 15.02.2025 12:00
Ja vienlaicīgi biedē ar pieaugošo noziedzību un vienlaicīgi prasa ielaist dzīvoklī, tad nevajag bīnīties, ka daudziem prātiem šīs lietas nav savienojamas un tie nav spējīgi uz radikālu rīcību.
Bet, tas tikai pagaidām ... kad piezvanīs ,,mazmeitiņa,, un palūgs pārskaitīt 37 tūkstošus uz rēķinu ,,rogaikapita,, , radikālā rīcība neliks ilgi gaidīt!
ī
īpaši stulbs 15.02.2025 13:13
Nesaprotu, kur problēma un nesauc palīgā Pašvaldības policijas krietnos puišus ar laužņiem, bolgarkām un citādām metāla durvju griešanas hidrauliskajām šķērēm? Ar mani problēmu nav, jo esmu viņiem atstājis sava telefona numuru. Piemēram, kad iepriekšējā dienā viņi paziņo, ka NP vīri tikt manā dzīvoklī, tad OK, ejot uz darbu, atslēgas kopā ar zīmīti, kurā teikts, lai neatstāju bardaku, kā iepriekšējā reizē, atstāju zem kājslauķīša, un viss kārtībā!
M
Mosa 15.02.2025 14:58
Lai ko? Konstatētu ka durvis neatvēra, jo visi ir darbā!? Privātais dzīvoklis nav sociālās kopmītnes!
P
Precīzi 15.02.2025 15:31
Kurš teica,ka atstāj atslēgas NP.
Neviens.
A
Atbilde 15.02.2025 21:34
Viņi taču grib jebkurā laikā tikt dzīvoklī, bez brīdinājuma. Kāds cits piedāvājums? Atstāt durvis vaļā!?
C
Cepiens par neko 16.02.2025 08:30
Varētu domāt,ka ik nedēļu maina stāvvadus !
Kādos gadījumos ir vajadzība tikt katrā dzīvoklī?
I
Inga 16.02.2025 10:18
Šis izgaismo ATTIEKSMI . Tad ir problēma ar kopsapulci, ar balsojumu u.c. Un ir mājas ar kodolu, sarunā, sazvanās, atver ,uztic atslēgu, saremontē. Pilsētā ir labi piemēri. Paši vien dzīvojam, nav nekāda Ņujorka, pazīstam, sveicināmies. Mums ir sakārtota kāpņu telpa, nav vadu mudžekļu, saliktas durvis, logi, sakārtots pagrabs. Nav problēmu aukstā laikā aizvērt abas durvis. Ļoti laba sētniece, uzkopj kāpņu telpas, tīra logus. Tas bija sen, sanācām kopā pieci kaimiņi un uz priekšu! un nav tā, ka visi atbalsta, toreiz arī uzlikām siltummezglu, kas tagad ir norma. Tas neatceļ jautājumu par jaunu namu būvniecību.
P
Pseido ekonomists 16.02.2025 11:19
Piekrītu, manā mājā ar kaimiņiem bieži izrunājam apsaimniekošanas lietas, ir mājas čats, kur sazināties...regulāri kontaktējamies ar apsaimniekotāju un viss lēnām iet uz priekšu...par jaunu māju būvniecību - nav vairs kolhozu laiki, kad kolhozs saviem darbiniekiem kaut ko būvēja...tagad kapitālismā ir tā - ja ir pieprasījums, tad būs arī piedāvājums...acīmredzot, Jēkabpilī nebūvē jaunbūves, jo nav tāda pieprasījuma un nav tādas maksātspējas...nedomāju, ka Jēkabpilī būtu liels pieprasījums pēc dzīvokļiem jaunbūvē kuru cena mērāma virs 100 000 eur...
I
Inspektors 16.02.2025 14:16
Pseido ekonomists rakstija: Piekrītu, manā mājā ar kaimiņiem bieži izrunājam apsaimniekošanas lietas, ir mājas čats, kur sazināties...regulāri kontaktējamies ar apsaimniekotāju un viss lēnām iet uz priekšu...par jaunu māju būvniecību - nav vairs kolhozu laiki, kad kolhozs saviem darbiniekiem kaut ko būvēja...tagad kapitālismā ..
Lai nopirktu dzīvokli, saremontētu un vēl nosiltinātu tie paši 100 000€ vien būs, tikai tie būs dažādi kredīti, ar lielāku % likmi. Un īpašums būs vecā mājā, kurai ekspluatācijas laiks jau beidzies un jebkurā laikā kāds stūris var sākt brukt.
M
Minna 16.02.2025 14:22
Un ko darīt mājās, kur kaut viens kaimiņš ir asociāls. Kur nāk dažādi pudeles brāļi vai notiek kautiņi? Neviena instance tādu no mājas izmest nedrīkst, ja rēķini tiek maksāti.
P
Pseido ekonomists 16.02.2025 14:43
Inspektors rakstija: Lai nopirktu dzīvokli, saremontētu un vēl nosiltinātu tie paši 100 000€ vien būs, tikai tie būs dažādi kredīti, ar lielāku % likmi. Un īpašums būs vecā mājā, kurai ekspluatācijas laiks jau beidzies un jebkurā laikā kāds stūris var sākt brukt.
Pirms pāris gadiem sanāca darba vajadzībām apbraukāt vairākas jaunbūves Rīgā kuras vēl bija būvniecības procesā....neesmu gan inženieris vai profesionāls celtnieks, bet redzētais neatstāja labu iespaidu par kvalitāti...kā jau biznesā...ka tik lētāk uzcelt un dārgāk pārdot...
I
Inspektors 16.02.2025 21:58
Pseido ekonomists rakstija: Pirms pāris gadiem sanāca darba vajadzībām apbraukāt vairākas jaunbūves Rīgā kuras vēl bija būvniecības procesā....neesmu gan inženieris vai profesionāls celtnieks, bet redzētais neatstāja labu iespaidu par kvalitāti...kā jau biznesā...ka tik lētāk uzcelt un dārgāk pārdot...
Tāpēc turpināt par bargu naudu pirkt dzīvokļus graustos ... Gaidīt kurā brīdī nokritīs balkons vai kāpņu posms. Mājās, kur panels uz paneļa knapi turas. Mājās kuras neatbilst mūsdienu prasībām...
Jo kādam, kurš pats atzīst, ka nav nekādas sajēgas par būvniecību, kādā no objektiem kaut kas likās nepareizi...
Domājat esošās mājas celšanas laikā labākā stāvoklī bija...
Vienkārši pasūtītājam jāseko līdzi būvniecības procesam.
P
Pseido ekonomists 17.02.2025 09:18
Inspektors rakstija: Tāpēc turpināt par bargu naudu pirkt dzīvokļus graustos ... Gaidīt kurā brīdī nokritīs balkons vai kāpņu posms. Mājās, kur panels uz paneļa knapi turas. Mājās kuras neatbilst mūsdienu prasībām... Jo kādam, kurš pats atzīst, ka nav nekādas sajēgas par būvniecību, kādā no objektiem kaut kas likās nepa..
Skaidrs, ka jauns būs labāks, kā PSRS, bet par brukšanu arī nevajag pārspīlēt...ja normāli apsaimniekos, tad balkoni nost nekritīs....nedomāju, ka mana mūža laikā ar tām PSRS mājām kaut kas kritisks notiks. Tas ka uz papīra ekspluatācijas termiņš būs drīz beidzies vēl nenozīmē ka nākamā dienā sabruks.
I
Inspektors 17.02.2025 11:04
Pseido ekonomists rakstija: Skaidrs, ka jauns būs labāks, kā PSRS, bet par brukšanu arī nevajag pārspīlēt...ja normāli apsaimniekos, tad balkoni nost nekritīs....nedomāju, ka mana mūža laikā ar tām PSRS mājām kaut kas kritisks notiks. Tas ka uz papīra ekspluatācijas termiņš būs drīz beidzies vēl nenozīmē ka nākamā dienā sabruk..
Tur tā lieta, ka mājas netiek pienācīgi apsaimniekotas. Ja no paneļiem lien ārā armatūra un rūsē, tas šķiet neliecina par labu apsaimniekošanu. Un celtas pēc tehnoloģijas - I TAK SOIDJOT!
Un nevajag aizmirst, ka katru gadu rodas jaunas ģimenes, kas cer mājā nodzīvot vēl 40-60 gadus. Viņiem ko darīt! Tas ka kāds jau ar vienu kāju zārkā, nenozīmē ka citiem arī ar to dienu dzīve beigsies.
Tāpēc jaunieši pārceļas uz pašvaldībām, kur domā par nākotni un ceļ jaunas ēkas.
Nevar atrast video, kur pirms vienām no pašvaldības vēlēšanām Salcēvičs uz jautājumu par dzīvojamā fonda atjaunošanu skaidri pateica, viņa laikam pietiks ar veco ēku lāpīšanu, jaunas pat neplāno! Lai gan jau plānošana aizņem ļoti ilgu laiku, kaut vai teorētiski kur varētu celt! Tāpēc viņa meita dzīvo Rīgā...nevis madonkas graustā...
P
Pseido ekonomists 17.02.2025 13:19
Inspektors rakstija: Tur tā lieta, ka mājas netiek pienācīgi apsaimniekotas. Ja no paneļiem lien ārā armatūra un rūsē, tas šķiet neliecina par labu apsaimniekošanu. Un celtas pēc tehnoloģijas - I TAK SOIDJOT! Un nevajag aizmirst, ka katru gadu rodas jaunas ģimenes, kas cer mājā nodzīvot vēl 40-60 gadus. Viņiem ko darīt!..
Pašvaldībai dzīvokļi nav jābūvē (izņēmums varētu būt īres nami priekš kādiem speciālistiem, ja citu īres nav vai tie savu nokalpujuši)...nu nav komunisms... mājas lai būvē privātie un arī privātie par tām maksā...nav ko valstij biznesā jaukties...tici man, ja būtu reāls pieprasījus, tad arī piedavajums atnāktu...pašvaldībai jābūvē ceļi, skolas utt., ne kādam jādāvina dzīvokļi par budžeta naudu. Apskatied Valmieru, Siguldu - ir pieprasījums un arī attīstītāji sāk būvēt, jā, lēnu, jā maz, bet tomēr...
I
Inspektors 17.02.2025 14:50
Pseido ekonomists rakstija: Pašvaldībai dzīvokļi nav jābūvē (izņēmums varētu būt īres nami priekš kādiem speciālistiem, ja citu īres nav vai tie savu nokalpujuši)...nu nav komunisms... mājas lai būvē privātie un arī privātie par tām maksā...nav ko valstij biznesā jaukties...tici man, ja būtu reāls pieprasījus, tad arī piedavaj..
Lēmums, ka drīkst būvēt lemj pašvaldība. Pēc tam piesaista biznesu. Neviens neprasa dzīvokļus dāvināt, un to arī nevajag. Vietējais bizness šķiet nav ieinteresēts būvēt ko...lai gan firmu ir pietiekoši. Bet sveši var vienkārši nezināt kāda ir situācija pilsētā!
I
Inspektors 17.02.2025 14:52
Pseido ekonomists rakstija: Pašvaldībai dzīvokļi nav jābūvē (izņēmums varētu būt īres nami priekš kādiem speciālistiem, ja citu īres nav vai tie savu nokalpujuši)...nu nav komunisms... mājas lai būvē privātie un arī privātie par tām maksā...nav ko valstij biznesā jaukties...tici man, ja būtu reāls pieprasījus, tad arī piedavaj..
Godīgi, šķiet ir vieta kur būtu loģiski celt jaunu mikrorajonu, visapkārt ir daudz darba vietu, sabiedrisko transportu novirzīt nebūtu problēmu...
V
Vai ne? 16.02.2025 11:29
Jums, mani mīļie komentētāji, nevienam nav dzīvokļa. Kuriem ir, tie parasti klusē.
V
Vietējais 16.02.2025 12:06
Cilvēki ir ļoti dažādi.Ir tādi,kuri nekad nedzīvos privātmājā,ir tādi,kuri nekad nedzīvos dzīvoklī.Es par tiem,kuri var atļauties dzīvot tur kur vēlās.Privātmājā ir sava veida brīvība,neatkarība no kaimiņiem.Tajā pašā laikā ir vesels kalns pienākumu ,kādu nav dzīvokļos dzīvojošajiem.Vēl ir daudz cilvēku,kuri dzīvoja gan privātmājās,gan dzīvokļos,kad ārdurvju atslēgas bija zem tepiķīša pirms ārdurvīm vai citā viegli sasniedzamā vietā.Kaut zaglēni bija arī tajos laikos.Toreiz nebija dīkdieņu un bezdarbnieku,kuri šodien dzīves spiesti, bieži pārvēršas par zaglēniem.Viens no jauno laiku lozungiem bija,ka privātīpašums ir svēts.Katrs to ir tulkojis sava prāta robežās,plus jauno laiku ieaudzinātā vienaldzība pret apkārtējiem,ka tik man... .Lūk arī rezultāts.
O
Observer 16.02.2025 18:29
Cienītais kungs, par kādiem laikiem Jūs liecināt? Rodas iespaids, ka tie ir laiki pirms cilvēka grēkā krišanas, Jo dīkdieņus, zagļus un neliešus es atceros kopš vismaz 1960. gada. Bezdarbnieki nebija iespējami pēc definīcijas, jo par neiekļaušanos komunisma celtniecībā fakta pēc vien varēja dabūt pus gadu cietumā. Cik nojaušu, tad arī Jūsu mājas īpašums ir svēts, jo Jūs taču nevēlaties to kādam atdot par velti.
Nekā personīga , es te, vienkārši, par terminoloģiju spriežot.
O
Observer 17.02.2025 07:28
Observer rakstija: Cienītais kungs, par kādiem laikiem Jūs liecināt? Rodas iespaids, ka tie ir laiki pirms cilvēka grēkā krišanas, Jo dīkdieņus, zagļus un neliešus es atceros kopš vismaz 1960. gada. Bezdarbnieki nebija iespējami pēc definīcijas, jo par neiekļaušanos komunisma celtniecībā fakta pēc vien varēja dabūt pu..
Citus aprunāt - vienmēr laipni, bet pašam spogulī paskatīties - to tik ne!
B
Brīnos par Namu pārvaldi 16.02.2025 19:41
Informācija tehnoloģiju laikmetā, kad ir mob.telefoni, internets (norādīti NP iesniegtajos dokumentos par dzīvokli!), NP bez brīdinājuma(!!!) valkājas pa daudzstāvenēm un dzīvokļiem ... Saprotu, ka nostrādā iedzimtais stulbums, kas kļuvis bez maz par nacionālo lepnumu, bet nu tomēr!
D
Dzīvokļa īpašnieks_ piekrītu Inspektoram 16.02.2025 20:10
Namu pārvaldē jābūt! visām ziņām par jebkuru dzīvokli daudzstāvenē. Ieskaitot kā sazināties ar īpašnieku. Citādi rodas nepieklājīgs jautājums: - Kāpēc dzīvokļa īpašniekam(!!!) būtu jāmāksā ik mēnesi 42, 76 eiro Namu pārvaldei??? Ja NP ir par impotentu, lai spētu vispirms sazināties(!) pa jau zināmo tālruņa nr./e-pastu ar īpašnieku??? , lai noskaidrotu par (Inspektora pareizi norādītajiem) līdz klinķim nolaistajiem inženiertīkliem!

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->