Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 21.12.2022 18:31

Ar ko 2023. gadā mūs pārsteigs auto industrija? 3

 Ar ko 2023. gadā mūs pārsteigs auto industrija?

Gadu mija visiem ir jaunu ieradumu, pārdomu un negaidītu pārsteigumu laiks. Arī mašīnu industrija nav izņēmums. Lai apjaustu to, cik strauji paplašinās un mainās auto tirgus, ir vērts paskatīties uz datiem. Pašlaik ASV ir reģistrēti 1.2 miljoni elektrisko automašīnu, bet uz 2030. gadu tiek prognozēts, ka to skaits sasniegts teju 19 miljonus.

Turpmāk rakstā uzzināsim, kādas ir ekspertu prognozētās nākotnes tendencēm auto jomā – ne tikai kādi inovatīvi tehnoloģiski risinājumi mūs gaida, bet arī to, kā mainīsies pircēju paradumi un vajadzības.

Pieaugs lietotu automašīnu tirdzniecība

Tuvāko gadu laikā tiek prognozēts 9% kāpums lietotu automašīnu tirgū. Pieprasījums īpaši aug pēc spēkratiem, kas nav vecāki par četriem gadiem. Tieši šie auto ir aprīkoti ar jaunākajām tehnoloģijām un atbilst mūsu laika aktuālajām prasībām, taču cena ir ievērojami zemāka kā iegādājoties braucamrīku no salona. Šajā kategorijā iekļaujas jau arī elektriskie un hibrīd auto.

Arvien vairāk auto tirdzniecības pārstāvji pasaulē paralēli jaunu mašīnu saloniem attīta licencētus lietot braucamrīku tirdzniecības centrus. Arī Latvija nav izņēmums. Piemēram, Citroen un Hyundai izplatītājs Autohalle, kuriem ir pārstāvniecības gan Latvija, gan Igaunijā, piedāvā lietotus auto. Kā jau tika minēts, lielākā daļa mašīnu ir aprīkotas ar pēdējiem digitālajiem risinājumiem, tās ir par krietni draudzīgāku cenu un iegāde iespējama ar garantiju.

Elektromobīļi un arvien jauni digitāli risinājumi turpinās plūkt uzvaras laurus

Auto ražotāji vēl vairāk investēs digitālo jaunumu attīstīšanā un elektrisko braucamrīku ražošanā. Tādi lieli giganti kā Google un Tesla akcentējas arī uz pašbraucošajām mašīnām. Īpaša uzmanība tiek pievērsta kravas automašīnām. Tiek prognozēts, ka tuvāko 20 gadu laikā preču pārvadāšana notiks pilnībā automatizēti. Digitalizācija tuvākajā un tālākajā nākotnē nesīs arvien jaunus pārsteigumus, lai kalpotu diviem galvenajiem mērķiem – dabas saudzēšanai un drošībai uz ceļiem.

Elektriskie braucamrīki būtiski uzlabo gaisa kvalitāti pilsētā, kā arī ievērojami mazina ielu un ceļu piesārņojumu, tādējādi padarot vidi daudz patīkamāku gājējiem, riteņbraucējiem un visiem citiem pilsētas patērētājiem. Pētījumi Lielbritānijā apstiprina, ka par pusi pilsētu piesārņojumu atbildīgas ir tieši automašīnas, kā arī to, ka viena elektriskā braucamrīka izvēle ļauj ieekonomēt 1.5 miljonus gramu CO2, kas ir pielīdzināms lidojumam turp un atpakaļ uz Ņujorku. Elektriskās mašīnas kopumā rada par piecām reizēm mazāk CO2 izmešu kā modernākie ar degvielu darbināmie braucamrīki.

Pieaugot cilvēku stresam un mūsu ikdienai kļūstot arvien dinamiskākai, būtiski aug arī ceļu satiksmes negadījumu skaits. Šī iemesla dēļ daudzi mašīnu ražotāji par vienu no savām top prioritātēm nosaka drošību uz ceļiem. Piemēram, Honda koncerns ir izvirzījis sev mērķi - līdz 2050. gadam visā pasaulē panākt, ka ceļu satiksmes negadījumos, kuros iesaistīti šī ražotāja motocikli un automobiļi, bojā gājušo skaits ir nulle. Tādi tehnoloģiskie risinājumi kā mākslīgais intelekts un droša tīkla tehnoloģija ir tie, kas ļauj uzstādīt tik ambiciozus plānus.

Mārketinga un pārdošanas stratēģijas pārsteigs

Tas ir noticis arī šajā nozarē – auto varēs iegādāties online. Ziemeļamerika un vairākas valstis Eiropā šo jau ir izmēģinājušas un atzinušas par labu. Līdzīgi kā jebkuru preci, automašīnu var izvēlēties, iepazīt un papildināt ar vēlamo papildu aprīkojumu. Šim konceptam ir divi lieli ieguvumi – finanšu un laika plānošana klientam ērtā veidā.

Pērkot jebkuru preci vai pakalpojumu, finanses ir būtisks un vērā ņemams aspekts. Online vidē potenciālais mašīnas īpašnieks var pēc izvēles pievienot papildaprīkojumu un sekot līdzi tam, kā mainās izmaksas, izvērtējot, kas ir atbilstoši viņa vajadzībām un iespējām. Tiešsaistes auto veikalos arvien populārākas kļūs arī izpārdošanas, kas līdz šim šajā industrijā nav bijis daudz izmantots kā efektīvs mārketinga instruments.

Tā vietā, lai cilvēks dotos uz auto salonu, arvien vairāki zīmoli plāno piedāvāt saviem klientiem virtuālo tūri, kuras laikā iespējams iepazīties ar katru tehnisko detaļu un niansi. Pēc tam iespējams doties testa braucienā no mājām, kad mašīna tiek atvesta uz dzīvesvietu, kā arī pēc pirkuma veikšanas automobilis tiks piegādāts uz dzīvesvietu.

Papildus ir gaidāma arvien lielāka sociālo mediju iesaiste automašīnu tirdzniecībā, īpaši atzīmējot influenceru darbību un ietekmi.

Lai visiem izdodas atrast savu īsto spēkratu!

z
zinātājs 22.12.2022 10:11
Tad ta jaunums! Tas jau bija zināms un nav nekāds pārsteigums, ka spiedīs uz elektriskajiem automobiļiem. Pārsteigums un pie tam patīkams pārsteigums būtu, ja paziņotu, ka beidzot atklājuši zinātnieka Teslas noslēpumu, kas jau pagājušā gadsimta sākumā brauca ar auto, kas enerģiju saņēma ne no kurienes un bez uzlādēšanas varēja braukt 10 stundas nepārtraukti. Kur palika iesāktie projekti par ūdeņraža izmantošanu iekšdedzes dzinējos? Lūk, par to gan, Sandra, painteresējieties un, ja ko labu uzzināt, arī mums pastāstiet!
D
Distihs 22.12.2022 18:32
Ar ko gan auto pārsteigs mūs,
Vai tie ar kāpurķēdēm būs?
N
Neķītrais masāžists 22.12.2022 21:40
Kaut kā POH... :D

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->