Ligita Vecvagare jau desmit gadus strādā par ārsta palīdzi Aknīstes psihoneiroloģiskajā slimnīcā un dzīvo aptuveni septiņu kilometru attālumā no darba vietas. Viņas nokļūšana darbā tagad ir apdraudēta, jo no nākamā gada samazinās reģionālās nozīmes maršrutu tīklu, slēdzot arī autobusa reisu, ar kuru viņa ikdienā brauc uz darbu un mājām.
“Visus šos desmit gadus es esmu šo autobusa reisu izmantojusi,” stāsta Ligita Vecvagare. “Uzzinot par šīm izmaiņām, protams, ka tas bija ļoti nepatīkami."
Ligita stāsta, ka rītos tas nav tukšs – vidēji brauc ap pieciem pasažieriem, ziemā vairāk. Autotransporta direkcija skaidro, ka izmaiņas tiek vērtētas, lai netiktu traucēta skolēnu un strādājošo pārvietošanās.
“Maršrutu tīkls nav sastindzis – tas visu laiku mainās un pielāgojas vajadzībām, kuras tajā brīdī ir identificētas,” teic Autotransporta direkcijas pārstāvis Viktors Zaķis.
Aknīstē darbojas lielākā laivu noma Sēlijā, un arī tur norāda, ka vērienīgas izmaiņas ietekmēs klientu plūsmu.
“Šī tēma ļoti mūs skar, un mēs, protams, esam pret samazināšanu kā tādu. Mēs esam par inovācijām un elastīgu domāšanu. Taču šobrīd notiekošais ir vienkārši – aizslēdzam ciet un viss. Punkts,” saka biedrība “Sēlijas laivas” vadītāja Santa Šmite.
Kā viens no risinājumiem tiek minēts koplietošanas transports vai transports pēc pieprasījuma. Tomēr svarīgi, lai iedzīvotāji savas idejas izsaka skaļi.
“Priekšlikumiem ir sava vieta, un daudzi no tiem, kuri ir pamatoti un kurus var īstenot, tiek īstenoti,” informē Viktors Zaķis.
Vietējā biedrība “Sēlijas Salas” uzņēmusies iniciatīvu un aicina sēļus izteikt savu viedokli, ko nodos pārrunās ar Autotransporta direkciju un Satiksmes ministriju.
Priekšlikumus iedzīvotāji var iesniegt visu novembri. Sēlijā izmaiņas skars Aknīsti, Neretu, Pilskalni pie Neretas, Riti jeb Cīruļus, Rubeņus, Salu, Slati, Sunāksti, Zasu un citas mazākas apdzīvotas vietas. Plašāk lasiet ŠEIT.
“Šis varbūt vairs nav stāsts par konkrētiem reisiem vai konkrētiem ciemiem, bet par situāciju kopumā – kādu attieksmi Latvijas valsts rāda pret lauku iedzīvotājiem un vietām, kur jau šobrīd dažādi pakalpojumi tiek samazināti gan no valsts, gan pašvaldību puses,” uzskata kopienu sadarbības tīkla “Sēlijas salas” pārstāvis Jānis Dzimtais.
Tīkla samazināšana notiek pakāpeniski visā Latvijā. Nākamgad reisu apjoms varētu sarukt par 16 procentiem, no kuriem tikai seši procenti atzīti par nerentabliem. Pārējos plānots pārorientēt no reģionālā sabiedriskā transporta uz komercmaršrutiem.
“Tās ir aplēses,” saka Viktors Zaķis. “Jā, pastāv iespēja, ka daļa tiks slēgta, daļa, iespējams, saglabāsies.
Par reisu slēgšanu vēl nav skaidrības, bet par reģionālā transporta tarifiem lēmums jau pieņemts – no 15. janvāra Pierīgā biļete sadārdzināsies par 30 centiem, pārējā valstī – par 20 centiem.
Kate Katrīna Strode
Komentāri 5
Visi Reģistrētie (0) Anonīmie (5)Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Atstājiet komentāru
Pirms komentē
Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.
Noteikumi ->