Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 01.08.2025 17:55

Nepilnu gadu pēc remonta autoceļa segums – izdrupis un ar bedrēm 27

Nepilnu gadu pēc remonta autoceļa segums – izdrupis un ar bedrēm
Skatīt video

Jēkabpils novada Kūku pagasta autoceļu KU 34 Delles – Trepmuiža grūti nosaukt par nesen remontētu. Lai gan pagājušā gada augustā tika pabeigta ceļa dubultās virsmas apstrāde, segumam jau ir defekti – vietām izdrupis materiāls un bedres. Segumu klāja SIA “LV Roads” par vairāk nekā 200 tūkstošiem eiro. Uzņēmumā skaidro, ka defektu iemesls esot sliktā ceļa pamatne, ko pasūtītājs nebija prasījis mainīt.

“Apakšējās kārtas netika mainītas,” skaidro SIA “LV Roads” valdes priekšsēdētājs Ivars Joelis. “Uz esošā ceļa tika uzbērti 20 līdz 25 centimetri šķembas un uzlikta virsējā kārta. Pa to ceļu iet smagā kustība, īpaši traki tas ir pavasarī. Tie ir kokvedēji, šķeldinieki, tur blakus ir arī liela zemnieku saimniecība, kur braukā arī traktori. Mums ir aizdomas, ka problēma ir pamata nestspējā. Pie kaut kādām pamatnes deformācijām akmentiņi izkustas un izlido ārā. Šajā pirmdienā arī pasaucām laboratoriju, trīs punktos veicām pārbaudi – uzspiedām nestspējas plati un konstatējām, ka visās trīs vietās atbilstošas nestspējas nav. ”

Jēkabpils novada pašvaldībai par situāciju ir cits viedoklis.

“Ir saņemta pašvaldības pasūtīta ekspertīze un iesniegta būvuzņēmējam,” stāsta Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis. “Viņam šo ceļu negribas remontēt, mēģina atrast visādas atrunas. Būvnieks saka: “Es saremontēšu bedres”, bet mūs tas neinteresē, jo mēs redzam, ka tur ir praktiski jāklāj par jaunu. Visi akmentiņi ir nosisti malā. Tas nozīmē, ka bitumens netur vai arī akmens bija pārāk putekļains.”

Pašvaldībā skaidro, ka esot atklātas ne vien izmantoto materiālu neatbilstības, bet arī citi trūkumi.

“Ekspertīzē mēs lūdzām arī apskatīt būvniecības organizācijas procesu, eksperts izvērtēja dokumentāciju, un arī tur ir ļoti lieli, būtiski trūkumi,” saka Jēkabpils novada pašvaldības izpilddirektors Uldis Skreivers.

Šobrīd notiek sarunas, kuru laikā vietvara mēģina ar uzņēmēju panākt vienošanos par pilnīgu autoceļa seguma pārbūvi. Turpretī būvnieks uzsver, ka nav gatavs par saviem līdzekļiem labot pamatni, kuru viņš nav licis.

“Šobrīd jautājums ir par naudu, jo, ja mēs būtu to smilti mainījuši un rakšanas darbus veikuši, tad mēs loģiski varētu mainīt to smilti un darīt. Šajā gadījumā mēs apakšējai kārtai neesam pieskārušies,” skaidro Ivars Joelis. “Daudz nianšu, bet maz laika. Šis darbs, vēlākais, līdz septembra vidum ir jāizdara, lai tas objekts varētu tālāk normāli tikt ekspluatēts.”

Uzņēmējs neizslēdz arī iespēju veikt tikai bojāto virsējās kārtas fragmentu labošanu, bet tādā gadījumā neesot garantijas, cik ilgi labotās vietas saglabās kvalitāti. Autoceļa lietotājiem vien atliek gaidīt, kāds būs pašvaldības un būvnieka sarunu rezultāts.

Sandra Paegļkalne

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par ziņu sižeta “Nepilnu gadu pēc remonta autoceļa segums – izdrupis un ar bedrēm” saturu atbild SIA “Vidusdaugavas televīzija”.

#SIF_MAF2025

S
Skats no malas 03.08.2025 00:49
Vērtējot paveikto darbu kvalitāti ieteiktu firmu pārdēvēt no LV ROADS uz LV URODS>
Ž
Žanis 02.08.2025 21:59
Mēs te varam riet cik vien gribam, un par šādu haltūru tiek riets jau gadiem, bet ko mēs ievēlām? Vienus un tos pašus šeftmaņus kuru baro vienus un tos pašus****nesmeņus. Jau gadiem. Gadi nāk gadi iet, šķembas pa malām birst - vēži un kulīte ta pati, bet tiem pašiem vēžiem pat papildus vietniecības ispitdirektoras vietas pieaug.
Bezcers tauta. Mūsu politāņi ir tādi kādus acīmredzot esam pelnījuši un gribam.
R
Rezumē 02.08.2025 21:39
Ja Ragainus netiek galā ar saviem darba pienākumiem, tad viņam ir jāatkāpjas!!! Kādēļ ir jācieš iedzīvotājiem???
K
Konkurents 02.08.2025 21:00
O****lns taisa tāpat un pat sliktāk bet nekas tam nepievērš uzmanību te jauns uzņēmējs nopietns konkurents tiek iznicināts.
K
Kā tad! 02.08.2025 21:37
Tu esi Konkurents uz brāķi!
V
Vietējais 02.08.2025 19:20
Ir speciālisti,kuri var izdarīt ekspertīzi un precīzi noteikt patieso ceļa stāvokli,pielaistās kļūdas tā remontā.Tāda veida remonts jau principā ir haltūra.Sliktie ceļi un daudzas citas nelaimes valstī ir pateicoties valsts lielajai nabadzībai un vienlaikus daudzu politisko darboņu vēlmei pasildīt savas rokas,apgūstot to naudas mazumu,kāds ir.Kāpēc Latvija padarīta par nabadzīgāko valsti Eiropā un turpina arvien vairāk atpalikt, ,,paldies,, vienotībai un viņas sabiedrotajiem.Ar mazo naudu,labi laikam var saremontēt,teiksim 3km,bet kaut kā 15 km.Kā pareizāk,grūti pateikt,jo pa tiem nosacītajiem 12 km arī ir jābrauc.
R
Raimonds 02.08.2025 17:32
Kā vēl LV ROADS nav atņemta licence par šādiem darbiem? Ja domē būtu kāds godīgs darbinieks tādus objektus nepieņemtu.
V
Vietējais... 02.08.2025 23:31
Parādiet kaut vienu objektu kur šis būvētājs ir veicis kvalitatīvu darbu?!
Bet ja esi draugos ar šreku un Raivi tad var darīt kā gribās un nekas par to nav.
Prieks par tiem kas atkal ievēlēja vēsturiski sliktāko vadību.
Pat ceļš pie savējiem - Kalvēm tika nozagts?
F
Follija Micītis 02.08.2025 14:11
Vainīgi tie, kas no lidmašīnām Covid un 5G kaisa!!!!!!!
J
Janka 02.08.2025 11:41
Strādāju Lv roads un zinu kādu materiālu gāž ceļos. Uz pārbaudēm un komisijai atrada ko vajag bet uz ceļiem liek no karjera nederigo. Visu par to zina un domē viss ir sarunāts. Ja būtu īstas pārbaudes tad atklātos daudz interesantu lietu. Roka roku mazgā.
K
Khe khe 02.08.2025 11:58
Zinām, kā ber ceļus! Nesakrīt papīros rakstītais ar uzbērto dabā. Ragainim poh!
a
anka 02.08.2025 13:24
Zinu, ka ber tieši no karjera sapuvušo , nederīgo granti, kas nekam vairs neder un še tev...
K
Kā variants 02.08.2025 11:31
Kopš pavasara šī ceļa problēma ir aktualizēta pašvaldībā un jau rudens klauvē pie durvīm. Un vēl šie visi gudrīši spriež ko darīs un kā, vai visdrīzāk kā NEDARĪT!!!
V
Vilnis 02.08.2025 10:26
Joela taisītie ceļi tādi arī būs un Vanags piesegs savu Joeli. Televizija ko neprasat no Vanaga vai zinat ka nebūs atbildes.
N
Nezinītis 02.08.2025 11:34
Jā, televīzija, vaicājiet vadībai , kad reiz būs atbilde, un kad šis ceļš tiks pārtaisīts! Galu galā, kad to klāja, uzreiz varēja pateikt, ka tur sūds vien sanāks!
H
Hans 02.08.2025 10:18
Tas ko uzņēmums stāsta par ceļa pamatu šoreiz nav attiecināms uz esošo situāciju. Te ir redzams, ka nav bijusi ievērota dubultās virsmas apstrādes ieklāšanas tehnoloģija . Pirmais - ir jāizmanto attiecīgs bitumens, kurš kalpo kā saistviela šķembai. Otrkārt - šķemba ir jābūt mazgāta, tas nozīmē praktiski bez lieka putekļa. 3. - bitumena un šķembas saderība ir jāpārbauda laboratoriski. 4.Uzņēmums nav iemācījies ieklāt virsmu, bet pie siles tikt gribās, un naudu saņemt arī gribās, bet darba kvalitàte tiek aizmirsta. 5. Vai pašvaldībai ir vienalga kurš dara darbu un kā to darbu dara? Vai vispār ir tiesīgs to darbu veikt? Un kāpēc nav bijusi noteikta attiecīga darbu uzraudzība?
N
Novadnieks 02.08.2025 09:12
Nu lielāku haltūru neesmu redzējis. Šo , ja varētu teikt asfaltu izveidoja divu dienu laikā . Visi brīnījās , ka jau pašā sākumā , tas nelīdzinājās asfaltam, bet ar kaut ko aplietām šķembām , pelēka krāsā . Kur skatījās Domes kungi pieņemot šādu haltūru ? Tai ceļa izveidē ieguldīti nevis 200 000 , bet labi ja 20 000. Kad par šādu krāpšanos kādu iesēdinās ?

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->