Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 20.01.2023 16:41

Līvānieši neatbalsta balto apšu izciršanu Dubnas krastos 27

Līvānieši neatbalsta balto apšu izciršanu Dubnas krastos
Skatīt video

Līvānu novada pašvaldībā noslēgusies iedzīvotāju aptauja par balto apšu izciršanas iespējām Dubnas upes abos krastos Līvānos. Aptauja tika organizēta, ņemot vērā pagājušajā gadā vietvarā saņemtos divu iedzīvotāju iesniegumus ar lūgumu kokus nozāģēt. Vēlme tika pamatota ar apgalvojumu, ka viņiem rodas alerģiskas reakcijas no koku pūkām. Lai gan sākotnēji Dubnas krastos augošie koki tika dēvēti par papelēm, speciālisti pašvaldībai norādījuši, ka tās ir baltās apses.

“Pēc Dabas aizsardzības pārvaldes atzinuma saņemšanas tika secināts, ka tās ir baltās apses,” skaidro Līvānu novada pašvaldības vides speciāliste Gunita Vaivode. “Mums kā nespeciālistiem vizuāli atšķirība nav īpaši liela, atšķirība ir lapās un koku stumbrā. Dabas aizsardzības pārvalde noteica, ka tās ir baltās apses.”

Aptauja tika veikta, lai uzzinātu, vai balto apšu nozāģēšanu atbalsta vēl citi iedzīvotāji. Aptauja norisinājās elektroniski. Rezultāti liecina, ka balto apšu nozāģēšanu atbalsta 14 procenti respondentu, bet vairākums – 59 procenti vēlas, lai koki tiktu saglabāti. Savukārt 27 procenti aptaujāto norādījuši, ka vajadzētu veikt pakāpenisku koku nozāģēšanu, balstoties uz koku bojājumu stāvokli.

“Vides kārtības un uzraudzības komisija pieņēma lēmumu kokus nenozāģēt, bet sekot līdzi situācijai un pēc nepieciešamības kokiem izzāģēt sausos un bīstamos zarus,” stāsta Gunita Vaivode.

Dubnas upes vienā krastā, pie veikparka, aug 10 baltās apses, bet otrā upes krastā, izbraucot zem dzelzceļa tilta, aug 14 baltās apses. Koki slāpē dzelzceļa un automašīnu satiksmes trokšņus, tā ir nozīmīga Līvānu vides ainavas sastāvdaļa, kā arī viena no apsēm ir dižkoks ar vairāk nekā piecu metru apkārtmēru.

Sandra Paegļkalne

m
miera mika 23.01.2023 12:09
Necērtiet taču, ja nav gribēšana to darīt, neviens to neliek. Ja kādam jāšķauda, lai šķauda uz veselību.
z
zinātājs 21.01.2023 10:26
Zināms, ka nocirsti koki peizāžā neko labu neizmainīs. Tāpēc vietējie trako. Nokaltušos un veselu koku zarus vajag aizvākt, bet tie, cik zinu, alerģijas simptomus neizraisa.
S
Skolnieciņš 21.01.2023 19:01
Tos koku zarus var sašķeldot un atstāt, lai trūd. Būs laba sēņotne sēnēm. Tā ainava netiek sabojāta un saglabājas barības vielas sēnēm.
z
zinātājs 22.01.2023 10:54
Skolnieciņš rakstija: Tos koku zarus var sašķeldot un atstāt, lai trūd. Būs laba sēņotne sēnēm. Tā ainava netiek sabojāta un saglabājas barības vielas sēnēm.
Pareizi! Zināms, ka zem apsēm aug apšu bekas jeb lācīši, jeb kundziņi un, ja kāds nezina, tās ir bekas ar sarkanām vai oranžām galvām. Starp citu, ir arī apšu bekas ar baltām cepurēm, reti sastopamas un nav izslēgts, ka tieši zem baltajām apsēm šo retāko beku pasugas iekultivēsies.
N
Neķītrais masāžists 20.01.2023 20:57
Kam, bļē, tie koki traucē? Ja ir kādam alerģija, tad lai nāk uz Jēkabpili dzīvot. Te visiem pokuj un nevienam arī no puķēm šķaudīšana nepiemetas. :D
D
Distihs 20.01.2023 20:04
Ja var tīrumos sēt rapsi,
Kāpēc vajag nīdēt apsi?
P
Praktiskais 20.01.2023 19:02
Man šķiet smieklīgi varas pārstāvju bailīgie centieni izšķīdināt atbildību par visai praktiskiem lēmumiem , rīkojot ,,pētījumus,, un visādas ,,aptaujas,, .
Jums pietika drosmes pretendēt uz vēlētiem amatiem, bet pietrūkst drosmes pieņemt lēmumu acīm redzamas problēmas gadījumā? Vai tad ,,vairākuma viedoklis,, ir vienmēr tas pareizākais?
Varbūt sarīkojiet aptauju arī par to, vai Līvānos vajag izvest atkritumus! Varbūt vēl kaut kādā jautājumā varam novelt atbildību uz ,,tautu,,?
Es uzskatu, ka to droši varētu darīt ... prasīt tautas viedokli par kovida ierobežojumu ieviešanu, tautas viedokli par nodokļu iekasēšanu, tautas viedokli par policijas darbību... un, beigu beigās veikt aptauju skolēnu vidū par nepieciešamību ievērot personīgo higiēnu un nepieciešamību apmeklēt zobārstu.
S
Skolnieciņš 21.01.2023 07:35
Latvijā ir demokrātija, nevis krievu totalitārisms! Ielāgo to!
P
Praktiskais 21.01.2023 11:23
Skolnieciņš rakstija: Latvijā ir demokrātija, nevis krievu totalitārisms! Ielāgo to!
Totalitārisms šobrīd daudz spēcīgākā veidā izpaužas ,,demokrātiskajos,, Rietumos, kur skolotājs var pazaudēt darbu, ja nemāca pareizo genderismu, bet vecākiem var atņemt bērnus, ja vecāki neļauj bērnam mainīt dzimumu. Kā arī var nokļūt cietumā par atklātu savu politisko uzskatu paušanu attiecībā uz holokaustu utt.
Protams, ir slikti arī, ka daļa krievu tautas ir pārņemti ar fanātisku vēlmi kopēt Rietumus izvirtību. Bet ir cerība, ka Dievs apskaidros krievu tautu, jo Krievijā katru dienu nodod ekspluatācijā trīs baznīcu ēkas, kamēr Rietumus baznīcas slēdz vienu pēc otras un ierīko tajās krogus. Līdzīgi rīkojās boļševiki, baznīcās ierīkojot minerālmēslu noliktavas.
Ir ārkārtīgi bīstami priekš sabiedrības stabilitātes demonizēt kādu nāciju. Tas labi bija redzams nacistu laikā, kad ilgstošā žīdu demonizēšana izvērtās sešu miljonu slepkavībā.
S
Skolnieciņš 21.01.2023 18:50
Praktiskais rakstija: Totalitārisms šobrīd daudz spēcīgākā veidā izpaužas ,,demokrātiskajos,, Rietumos, kur skolotājs var pazaudēt darbu, ja nemāca pareizo genderismu, bet vecākiem var atņemt bērnus, ja vecāki neļauj bērnam mainīt dzimumu. Kā arī var nokļūt cietumā par atklātu savu politisko uzskatu paušanu attiecībā uz ..
Paldies par viedokli. Bet es tev nepiekrītu. Pirmkārt, cilvēce neko labāku par demokrātiju nav izdomājusi. Bet diktatūras bieži beidzas ar valstu sabrukumiem. Piemērs ir Krievija, tā sabruka divas reizes 20. gadsimta laikā.
Otrkārt, kāda tev daļa gar citu cilvēku seksualitāti? Dzimuma maiņa ir biezo prieks tāpat kā ideāla, simetriska seja bez grumbām un defektiem. Kā balti, veseli zobi ar pareizu sakodienu. Kā trenēts, epilēts ķermenis ar pareizu stāju un labu muskuļu reljefu. Sabiedrības padibenēm šādi prieki nepienākas. Man ir vienalga, kas ar ko guļ. Sociālā nevienlīdzība bija, ir un būs. Pie tā ir laiks pierast. Cilvēka daba ir cilvēka daba.
Treškārt, es par holokaustu nerunāšu. Es jūtu līdzi ebreju tautai, čigānu tautai (romu tautai) un LGBT+ kopienai, kas cieta holokaustā. Es negribu, lai latviešiem piešuj birku – antisemīti. Ebreju tauta man ir vienaldzīga.
Ceturkārt, kāpēc ir jāsargā baznīcas? Kā kristieši izturas pret pagāniem – politeistiem; daudzdievjie...
S
Skolnieciņš 21.01.2023 18:51
Skolnieciņš rakstija: Paldies par viedokli. Bet es tev nepiekrītu. Pirmkārt, cilvēce neko labāku par demokrātiju nav izdomājusi. Bet diktatūras bieži beidzas ar valstu sabrukumiem. Piemērs ir Krievija, tā sabruka divas reizes 20. gadsimta laikā. Otrkārt, kāda tev daļa gar citu cilvēku seksualitāti? Dzimuma maiņa ir biezo..
Ceturkārt, kāpēc ir jāsargā baznīcas? Kā kristieši izturas pret pagāniem – politeistiem; daudzdievjiem? Štruntīgi vai neitrāli, vai nē? Tātad par kristiešu problēmām man ir vienalga. Es ticu senajiem Dieviem.
Ar cieņu, Skolnieciņš
©Skolnieciņš 1999-bezgalība :-)
t
teorētiķis 22.01.2023 14:16
Skolnieciņš rakstija: Ceturkārt, kāpēc ir jāsargā baznīcas? Kā kristieši izturas pret pagāniem – politeistiem; daudzdievjiem? Štruntīgi vai neitrāli, vai nē? Tātad par kristiešu problēmām man ir vienalga. Es ticu senajiem Dieviem. Ar cieņu, Skolnieciņš ©Skolnieciņš 1999-bezgalība :-)
Ir atšķirība starp vienu lielu valsti, kurā ik dienu uzbūvē trīs baznīcas ...
un citu lielu valsti, kurā ar likumu atļauts mainīt nepilngadīga bērna dzimumu, kurā bērniem tiek mācītas maldu teorijas par 60 dzimumiem (lai gan Dievs ir radījis tikai vīrieti un sievieti) un homoseksuālisms (grēks) tiek pacelts normas līmenī līdz tādai pakāpei, ka šīs valsts vēstniecības pie savām ēkām izkarina varavīkšņotos karogus - homoseksuālistu piesavināto simbolus.
Jautājums - kurai no šīm divām valstīm ir nākotne?
Un tas, Skolnieciņ, ir ārkārtīgi nopietns jautājums.
Mans padoms Tev - sāc lietot smadzenes tam, kam tās ir paredzētas!
Vēlu Tev veiksmi!
V
Vārds 22.01.2023 16:19
teorētiķis rakstija: Ir atšķirība starp vienu lielu valsti, kurā ik dienu uzbūvē trīs baznīcas ... un citu lielu valsti, kurā ar likumu atļauts mainīt nepilngadīga bērna dzimumu, kurā bērniem tiek mācītas maldu teorijas par 60 dzimumiem (lai gan Dievs ir radījis tikai vīrieti un sievieti) un homoseksuālisms (grēks) tiek..
Baznīcu būvniecība, ja tāda tur notiek, vieš cerību, ka kādreiz tā lielā valsts kļūs ar cilvēcīgu seju. Varavīksnes karogu ideoloģiju galvenais ir neielaist katram pašam sevī un to var katrs izdarīt. Lasot Tavu komentāru rodas iespaids, ka Tu jau esi to ielaidis sevī, tikai pats to neapzinies, jo pārspīlētā pretdarbība rada pretēju efektu. Esmu arī saviem bērniem visu izskaidrojis un problēmas nav.
S
Skolnieciņš 22.01.2023 17:12
teorētiķis rakstija: Ir atšķirība starp vienu lielu valsti, kurā ik dienu uzbūvē trīs baznīcas ... un citu lielu valsti, kurā ar likumu atļauts mainīt nepilngadīga bērna dzimumu, kurā bērniem tiek mācītas maldu teorijas par 60 dzimumiem (lai gan Dievs ir radījis tikai vīrieti un sievieti) un homoseksuālisms (grēks) tiek..
teorētiķis 22.01.2023 14:16 Tu runā vārds vārdā kā tipisks Maskavas Kremļa propagandists. Sergejs Lavrovs, Vladimirs Putins un citi (vismaz daži desmiti publisku cilvēku Krievijā) ir ieciklējušies baznīcu būvniecībā un dzimmaiņā ļaunajos rietumos. Tavas runas atgādina Kremļa TV murgojumus...
S
Skolnieciņš 22.01.2023 17:17
Vārds rakstija: Baznīcu būvniecība, ja tāda tur notiek, vieš cerību, ka kādreiz tā lielā valsts kļūs ar cilvēcīgu seju. Varavīksnes karogu ideoloģiju galvenais ir neielaist katram pašam sevī un to var katrs izdarīt. Lasot Tavu komentāru rodas iespaids, ka Tu jau esi to ielaidis sevī, tikai pats to neapzinies, jo pā..
Vārds 22.01.2023 16:19 Sķrjepi. Sķrjepi tradzicionnih cenostjej (krievu pasaules skavas). Tavi vārdi ir kā no krievu tv izskanējuši. Baznīca un vājprātīgs naids pret LGBT+ beztēmā. Zem šī raksta es par LGBT+ kopienu nerakstīju. Krievus es jūtu pa gabalu. Rašismu vaibsti ir viegli saskatāmi. Un vel tas krievu naids pret dievturiem mani pārsteidz. Jau tā padomijā izvazāja dievturus caur nāves nometnēm, cietumiem un psihinēm. Bet vel 21. gadsimtā krievi nerimstas.
V
Vārds 23.01.2023 11:21
Skolnieciņš rakstija: Vārds 22.01.2023 16:19 Sķrjepi. Sķrjepi tradzicionnih cenostjej (krievu pasaules skavas). Tavi vārdi ir kā no krievu tv izskanējuši. Baznīca un vājprātīgs naids pret LGBT+ beztēmā. Zem šī raksta es par LGBT+ kopienu nerakstīju. Krievus es jūtu pa gabalu. Rašismu vaibsti ir viegli saskatāmi. Un vel t..
Negvelz niekus. Neko nav iespējams saprast no Tava haotiskā komentāra , ne to kur esmu vērsies pret dievturiem vai slavinājis rašistus. Par dievturiem varu piebilst, ka biju personīgi pazīstams ar Oļģertu Aunu, ja Tev kaut ko izsaka viņa vārds.
J
Jefiņš 20.01.2023 17:46
Nevajag stādīt visādus svešzemju augus un pēc tam paši netiek galā. It kā pašiem savas, parastās apses (populus tremula) nebūtu ko stādīt.
I
Igors.B. 20.01.2023 16:52
Malciņa jau arī dārga,
Apsēm izredžu nekādu.
K
Karogplēsis 20.01.2023 16:52
Papeles, jeb, kā šeit kautrīgi tiek minēts - ,,baltās apses,, ir invazīva koku suga, kuru visā PSRS ieviesa Josifs Visariona dēls Staļins.
Kā jau viss tajā laikā šo koku , latvāņu, jenotu un koksagīza izplatīšana tika veikta ar vislabākajiem nodomiem.
Iebildumi pret papeļu no-zāģēšanu ir drīzāk nostaļģiski emocionāli un , iespējams, ir vienkārši pretvalstiski noskaņoto indivīdu protesta veids.
Situācijā, kad malkas cenas ir uzkāpušas kosmosā, vajadzētu izmantot izdevību uz visiem laikiem atbrīvot mūsu zemi no šiem pūku ģeneratoriem. Nu kaut vai tikai tāpēc, ka papeles ātri noveco, slimo un bieži nogāžas , nodarot postu.
S
Skolnieciņš 21.01.2023 07:37
Un? Ja tas koks nevienam netraucē, tad lai tas aug. Un? Dzīvību kokiem! Es neredzu papelēs nekādu draudu.
P
Praktiskais 21.01.2023 11:26
Skolnieciņš rakstija: Un? Ja tas koks nevienam netraucē, tad lai tas aug. Un? Dzīvību kokiem! Es neredzu papelēs nekādu draudu.
Skolnieciņa apgalvojumiem nevar ticēt nevienā jomā, jo viņš pielūdz kaut kādus cilvēku sadomātus elkus ar to skaidri norādīdams uz savu nestabilo psihisko stāvokli.
Un tāds vēl ko zinātu par kokiem? Apšaubu!
S
Skolnieciņš 21.01.2023 18:59
Praktiskais rakstija: Skolnieciņa apgalvojumiem nevar ticēt nevienā jomā, jo viņš pielūdz kaut kādus cilvēku sadomātus elkus ar to skaidri norādīdams uz savu nestabilo psihisko stāvokli. Un tāds vēl ko zinātu par kokiem? Apšaubu!
Mikoriza apsēm un papelēm ir teju vai vienāda. Apšubekas tādā mežā vienalga augs. Papeles ir resnākas un aug ātrāk par apsēm, man viņas netraucē. Var veikt izlases cirti malkai. Resnākās papeles nocērt, bet pārējām (atvasēm) ļauj augt tālāk, lai pēc 20 gadiem atkal veiktu izlases cirti. Papeles ir normāls kārklu analogs priekš kurināmā.
Bet kokus bezatbildīgi izcirst nevar. Atsevišķu koku var apzāģēt vai nozāgēt, bet kopumā mežainu ainavu ir jāsaglabā. Koki ir Dabas Mātes svētība! Koki ir Dabas Mātes bagātība. Lai Dabas Māte mūs svētī!
Ar cieņu pret īstu ticības brīvību, Skolnieciņš
©Skolnieciņš 1999-bezgalība :-)
P
Pareizaisjautājums 22.01.2023 14:18
Skolnieciņš rakstija: Mikoriza apsēm un papelēm ir teju vai vienāda. Apšubekas tādā mežā vienalga augs. Papeles ir resnākas un aug ātrāk par apsēm, man viņas netraucē. Var veikt izlases cirti malkai. Resnākās papeles nocērt, bet pārējām (atvasēm) ļauj augt tālāk, lai pēc 20 gadiem atkal veiktu izlases cirti. Papeles ir n..
Kas tā tāda ,, dabas māte,, ?
Ja tomēr būtu ,,māte,, , tad jābūt arī ,,tēvam,, ?
S
Skolnieciņš 22.01.2023 19:47
Pareizaisjautājums rakstija: Kas tā tāda ,, dabas māte,, ? Ja tomēr būtu ,,māte,, , tad jābūt arī ,,tēvam,, ?
Pareizaisjautājums 22.01.2023 14:18 Par latvisko dievturību tev nav sajēgas. Un, lūdzu, nepļūtī tagad Vladimira Putina runu par pieciem/sešiem genderiem rietumus. Vispār mani izbrīna kā krievi lieto visādus, tikai sev saprotamus anglicismus savos runas plūdos. tad jābūt arī ,,tēvam tavi vārdplūdi ir kā tipiskam krievam. Tu necieni citu tautu kultūru kā īstens krievs. Un vel iemanies tizloties un piekasīties cita cilvēka teiktajam.
S
Skolnieciņš 22.01.2023 19:48
Skolnieciņš rakstija: Pareizaisjautājums 22.01.2023 14:18 Par latvisko dievturību tev nav sajēgas. Un, lūdzu, nepļūtī tagad Vladimira Putina runu par pieciem/sešiem genderiem rietumus. Vispār mani izbrīna kā krievi lieto visādus, tikai sev saprotamus anglicismus savos runas plūdos. tad jābūt arī ,,tēvam tavi vārdplūdi ir..
*rietumos [drukas kļūda]
K
Krievs 22.01.2023 20:19
Skolnieciņš rakstija: *rietumos [drukas kļūda]
Vienas nācijas nicināšana un demonizēšana ir NACISMS.
Skolnieciņš ir nacists pēc būtības.
Skolnieciņam nevar ticēt.
A
Astro 20.01.2023 16:50
Apšu pūku alerģija,
Nav nekāda maģija.


Cilvēki ir ļoti pikti,
No alerģijas paliek slikti.

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->