Kas ir SEO optimizācija un vai to varat veikt pašu spēkiem? 0

Mūsdienās gandrīz katrs uzņēmējs zina vai vismaz ir dzirdējis izteikumu – ja tevis nav Google meklētājā, tad tevis nav vispār. Tādēļ, līdz ar jaunas vietnes tapšanu, aktuāls kļūst jautājums “Kam tiks uzticēta mājaslapas SEO optimizācija?”
Kas ir SEO optimizācija?
Kā skaidro SEO aģentūra eComStrive, SEO optimizācija (Search Engine Optimization) jeb meklētājprogrammu optimizācija ir mērķtiecīgs darbību kopums, kas uzlabo mājaslapas redzamību Google meklēšanas rezultātos. Tas ietver gan tehniskus aspektus – lapas ielādes ātrumu, mobilitāti, struktūru –, gan arī satura kvalitāti un atbilstību lietotāju meklējumiem. Vēl viens būtisks elements ir ārējās saites un autoritātes veidošana internetā.
Vienkāršoti sakot, SEO optimizācija palīdz mājaslapai parādīties tur, kur to meklē potenciālie klienti – un bez šī aspekta nav iespējama biznesa mērķu sasniegšana.
Vai SEO vari veikt pats? Jā – bet ar nosacījumiem
Apgūstot “kas ir SEO optimizācija” prasmes, atbrīvojas resursi citiem mārketinga kanāliem un tiek iegūts vērtīgs ieskats par klātbūtni digitālā vidē. Tālab ne mazums jauno uzņēmēju, kam ir priekšzināšanas digitālā mārketingā, vismaz biznesa attīstības sākumposmā izvēlas šobrīd izplatīto “dari pats” pieeju un SEO cenšas veikt pašu spēkiem.
Kad šī pieeja ir atbalstāma?
- jums ir pamatzināšanas digitālā mārketingā un vēlme tās padziļināt;
- esat gatavi regulāri sekot līdzi Google algoritmu izmaiņām;
- varat veltīt laiku satura veidošanai, atslēgvārdu izpētei un datu analīzei;
- jums ir pacietība un apzinaties, ka SEO nav ātrs risinājums;
- esat gatavs mācīties no kļūdām un turēties pie ilgtermiņa plāna;
- jūsu bizness ir attīstības sākumposmā un darbojas nišā ar mazu konkurenci.
Tomēr tas viss prasa disciplīnu, vēlmi iedziļināties un dārgāko jūsu resursu – laiku.
Ar kādiem laika resursiem jārēķinās, veicot mājaslapas SEO pašu spēkiem?
Lūk, kas ietilpst pamata SEO procesā:
- Atslēgvārdu izpēte (10–15 h): jāizprot, kādus meklēšanas vārdus izmanto mērķauditorija un kā tos efektīvi izmantot lapas saturā. Tā ir ne tikai teorija, bet arī darbs ar rīkiem, piemēram, Google Keyword Planner, Semrush vai Ahrefs;
- On-page optimizācija (15–20 h): jāoptimizē mājaslapas teksti, virsraksti, meta apraksti un URL struktūra;
- Off-page optimizācija (15+ h): kvalitatīvu saišu veidošana no uzticamiem avotiem. Šis ir viens no laikietilpīgākajiem SEO posmiem, jo saites jāiegūst dabiski, nevis pērkot no šaubīgiem (black hat) resursiem;
- Satura veidošana (30+ h): jāveido vērtīgs saturs, kas atbilst lietotāju meklējuma nodomam un vienlaikus ir optimizēts SEO vajadzībām;
- Tehniskais SEO (20–30 h): jānodrošina, ka mājaslapa ir ātra, droša, mobilajām ierīcēm pielāgota un viegli skenējama Google robotiem. Nepieciešamas arī pamatzināšanas HTML/CSS, Google Search Console un citos rīkos;
- Analītika un pastāvīgi uzlabojumi: jāseko līdzi rezultātiem Google Analytics un jāpielāgo stratēģija.
Kopumā: ja vēlaties darīt visu pats, tas var prasīt 100+ stundas apmācībām un vēl tikpat – darbam, neskaitot laiku, ko nāksies ieguldīt, lai sekotu līdzi SEO industrijas jaunumiem, jo Google algoritmi nepārtraukti mainās.
SEO optimizācijas speciālists Edgars Kebbe stāsta, ka nereti, kad bizness uzņem apgriezienus, un ir apgūts, kas ir SEO optimizācija, pienāk laiks sadarbībai ar profesionāļiem. Profesionāla SEO komanda ne tikai izstrādās stratēģiju, bet arī parūpēsies, lai katrs solis būtu pamatots ar datiem, pieredzi un Google vadlīnijām.
Gribat būt pamanāmi? Kas ir SEO optimizācija – tas ir ceļš uz labākām pozīcijām un lielāku mājaslapas apmeklētību. Ja vēlaties, lai par redzamību rūpējas profesionāļi, e-komercija.lv komanda no SEO aģentūras eComStive ir gatava palīdzēt.
Komentāri 0
Visi Reģistrētie (0) Anonīmie (0)Atstājiet komentāru
Pirms komentē
Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.
Noteikumi ->