Jēkabpils novada pašvaldības Infrastruktūras apsaimniekošanas nodaļas vadītājs Ainārs Skromāns rāda tilta pār Daugavu defektus. Bojātas ir gan dzelzsbetona konstrukcijas, gan citi elementi. Betona virsmas ir zaudējušas ūdensnecaurlaidības spēju, tādēļ mitrums piekļūst nesošajam stiegrojumam. Arī brauktuves plātņu hidroizolācija vairākās vietās ir bojāta.
Pašvaldībā skaidro, ka iedzīvotājiem neesot jāuztraucas, jo šobrīd bojājumi neapdraud tilta ekspluatāciju.
“Šobrīd tilts ir drošs, nekādi masas ierobežojumi nav jāievieš, arī ātruma ierobežojums uz tilta nav jāievieš, bet saprotam arī to, ka kopš pēdējās kārtīgās tilta pārbūves, kas notika 2013. gadā, pagājuši vairāk nekā 10 gadi,” skaidro Ainārs Skromāns.

Avots: Jēkabpils novada pašvaldība
Nolietotas ir arī tilta šuves. Tām vairākkārt ir veikts pagaidu remonts, bet eksperti, kuri apsekojuši objektu, norāda – būtu jāliek jaunas šuves, lai novērstu konstrukciju bojāšanos.
“Deformācijas šuvju uzdevums ir nodrošināt mašīnu gludu uzbraukšanu uz tilta un to, lai ūdens nelītu apakšā uz esošajām konstrukcijām. Abi šie punkti netiek izpildīti,” skaidro sertificēts tiltu būvprojektu un tiltu projektēšanas eksperts Ainārs Paeglītis. “Šuvēs ir iestrādāti gumijas elementi, kuri laika gaitā ir saplēsti. Ūdens nāk uz siju galiem virsū, un šobrīd šie siju gali ir ievērojami bojāti.”
Pirms diviem gadiem veiktajā speciālajā inspekcijā norādīts – defektu tālāka progresēšana var beigties ar avārijas stāvokli.

Avots: Jēkabpils novada pašvaldība
“Tilta remontdarbi ir jāveic septiņu līdz 10 gadu periodā. Ja to nedarīs, tad situācija var nonākt līdz tādam līmenim, ka ir jāliek brauktuves masas ierobežojumi,” skaidro Jēkabpils novada domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Kārlis Stars.
Pašvaldībā pauž vēlmi pirmos būvdarbus sākt nākamgad, bet šķērslis ir līdzekļu trūkums. Visu defektu novēršanas izmaksas pārsniedz 800 tūkstošus eiro. Vietvara plāno lūgt valdības palīdzību.
“Par šo jautājumu mēs runāsim arī ar Satiksmes ministriju,” stāsta Kārlis Stars. “Šos darbus var sadalīt arī divos posmos. Steidzamākos izdarīt nākamajā vasarā, bet kaut kādus citus darbus, kas nav saistīti ar brauktuves augšējo daļu, var pabeigt 2027. gadā. Tuvākās darbības, ko mēs plānojam darīt, – mums ir paredzēts decembrī veikt projektēšanas darbu iepirkumu, bet projektēšanas darbus veikt līdz nākamā gada aprīļa beigām.”
Remontu gaida arī iedzīvotāji. Viņi pamanījuši problēmas ar tilta šuvēm un to, ka līdzšinējie labošanas darbi palīdz tikai uz īsu brīdi.
“Nav droši, tilts ir jālabo,” saka Jēkabpils novada iedzīvotājs Andrejs.
“Es nezinu, kā viņi remontē, ja pēc pusgada pēc remonta, ko viņi izdarījuši, atkal tilts jāremontē. Jāremontē labāk nekā tagad!” saka jēkabpilietis Vjačeslavs.
Iepriekšējos gados, kad šuves tika labotas, vietvarā uzsvēra, ka tas ir tikai pagaidu remonts. Pašvaldībā skaidro, ka šāds variants tika izvēlēts gan līdzekļu trūkuma dēļ, gan tāpēc, lai satiksmes ierobežojumi būtu pēc iespējas mazāki.
“Nebija jāierobežo satiksme uz ilgu laiku,” skaidro Ainārs Skromāns. “Pilnīga šuvju nomaiņa ir laikietilpīgs process. Esam aptaujājuši vairākus būvniekus. Viens saka, ka tas varētu būt mēnesis, cits saka – pusotrs vai divi mēneši. Būs jārēķinās, ka tad, ja tiks pārbūvētas šuves, tad uz laiku līdz diviem mēnešiem būs ierobežota satiksme uz tilta. Noteikti iedzīvotāji gaida, kad tilts tiks pārbūvēts, bet tikko tas sāksies, būs daudz sūdzību par to, ka ir ierobežojumi un apgrūtinājumi.”
1962. gadā būvētais Jēkabpils tilts ir stratēģiski nozīmīgs objekts – tā ir vienīgā pastāvīgā Daugavas šķērsošanas vieta posmā starp Aizkraukli (nepilnu 50 kilometru attālumā no Jēkabpils) un Daugavpili (90 kilometru attālumā no Jēkabpils). Lai gan pilsētā jau sen tiek kalti plāni par otru tiltu, iecere līdz šim tā arī nav īstenota.
Sandra Paegļkalne
Komentāri 23
Visi Reģistrētie (0) Anonīmie (23)Kā mopēds minska- dienu brauc dienu skrūvē.
Jābūvē jauns! Lai visiem satiksmes dalībniekiem ir patīkami un arī lai pilsētai vaibstus uzlabo.
Šo vajadzību visi jūt un zina, bet ar esošajiem dūrē sitējiem mēs neko vairāk par putriņas uzliešanu ik pa laikam gropē neredzēsim. Un protams jaukus džipus ar jaukiem namiem dažiem domu biedriem.
Par jauna tilta būvi runāja jau no 90tajiem, bet daudz laika pagāja kamēr izdomāja pašu svarīgāko - kur ta cels celtniekos vai bebros
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ja iepriekš, kad remontēja dambi, bet pasaulē vēl nebija ne pandēmijas, ne kara, būtu sameklējuši finansējumu normālam remontam, nevis dekorācijām, tad šobrīd nebūtu kredīts par dambi, bet varētu darīt ko citu.....
Un tās šuves, kurā laikā viņas uzlika un kāpēc tikai Jēkabpilī viņas nemitīgi maina??? Tie n-tie remonti nav tikai pēdējos gados....cik pa pēdējiem trīsdesmit gadiem tajā krājkasītē ir bērts... būtu pieticis kam citam....
Par dzīvojamo fondu neatkārtošos...
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Viņš pat par dzīvojamo fondu pirms vienām no vēlēšanām atbildēja ka nav jēgas neko no jauna celt, vēl vecās var stutēt - un deva startu siltināšanas un renovācijas biznesam....
Latvijai vēl tikai esot kandidātvalstij tika doti līdzekļi, lai valsts iestāšanās brīdī būtu kaut cik necik savesta kārtībā...bet tādi godmaņi, lembergi, šleseri utt to visu budžetu pa kabatām sadalīja....un tad gan valsts bija bankrota priekšā, kas SVF iedeva kredītu uz īpatnējiem noteikumiem... šobrīd, ja jau slesers raujas pie stūres, acīmredzot nemaz tik slikti nav...
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Tāpēc iespējams ir pēdējā iespēja piesaistīt Eiropas finansējumu un sataisīt to, ko nesataisīja iepriekš, jo buldozers aizšķūrēja visu budžetu savā savrupmājā....
Plāns jaunajam tiltam ir gatavs, jāpārskata vai derēs armijas vajadzībām, no Sēlijas poligona šis būtu labākais un tuvākais ceļš pāri Daugavai.... tāpat armijas tehnikai mīcīties pa pilsētu būtu nāve.... Hesa tunelī tas pats .... Nav jau teiks ka kāds beigās karos, bet tilts kara inženieru uzraudzībā tiktu uzcelts ātri un kvalitatīvi... neviens ģenerālis negrib savus karavīrus zaudēt muļķīgā avārijā!!!
Tā kā... varbūt var izmantot situāciju un dabūt beidzot otro tiltu....
Ziņot par komentāru
Acīmredzot intelekta, lai saprastu kā darbojas Eiropas savienības tev pašam pietrūkst.... Latvija vēl joprojām ir ES dotētā valsts...un visu tie, kuri līdz šim uz ceļu remontiem algas pelnīja, to būtībā saņema no Eiropas budžeta!!!
Ja esi tik apsviedīgs un veiksmīgs, tad ko nevienu tiltu vēl neesi uzbūvējis??? Jeb gudrs tikai muldēt komentāros???
Kapteinis, hrenovijs tu, ar tādiem arī nekur uz priekšu netiek...ar degunu mākoņus stum, skaties kā kaklu neizmežģī
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Tā gadās, kad saimnieka maizē lielāko daļu dzīves nodzīvojis, pelēkās šūnas atrofējušās...
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Smieklīgi liekas, ka pilsētas svētkos mēs varam notrallināt 100K nepamirkšķinot ne aci, bet 800K tilta remontam nav.
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Atstājiet komentāru
Pirms komentē
Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.
Noteikumi ->