Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 22.08.2023 18:32

Iedzīvotājus, kuri neapmeklē ģimenes ārstu, aicina veikt bezmaksas profilaktisko apskati 0

Iedzīvotājus, kuri neapmeklē ģimenes ārstu, aicina veikt bezmaksas profilaktisko apskati

Iedzīvotājus, kuri pēdējo trīs gadu laikā nav vērsušies pie sava ģimenes ārsta saistībā ar kādu saslimšanu vai sūdzību par veselību, aicina veikt valsts apmaksātu profilaktisko apskati. Lai līdz gada beigām prakses varētu organizēt savu darbu un individuāli uzrunāt šos pacientus ierasties uz apskati, ģimenes ārstu praksēm novirzīti 5,5 miljoni eiro, informē Nacionālais veselības dienests (NVD). Šos līdzekļus varēs izmantot atbilstoši konkrētas prakses vajadzībām. Piemēram, prakses nodarbināto papildu darba laika apmaksai, papildu darbinieku piesaistei, nepieciešamo informācijas tehnoloģiju vai rīku iegādei u.c. 

Piešķirtais finansējums ļauj stiprināt ģimenes ārstu prakšu kapacitāti un individuāli uzrunāt pacientus, kuri laika periodā no 2020. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 1. janvārim ne reizi nav apmeklējuši savu ģimenes ārstu. NVD skaidro, ka šiem iedzīvotājiem nav nepieciešamības sagaidīt zvanu ar uzaicinājumu – viņi arī paši var proaktīvi sazināties ar ārsta praksi, lai pierakstītos uz apskati. 

Profilaktiskās apskates laikā pie ārsta pacientam uzdod jautājumus un izvērtē veselības stāvokli, nepieciešamības gadījumā veic asinsspiediena un pulsa noteikšanu, sirdsdarbības un plaušu izklausīšanu, vēdera iztaustīšanu, limfmezglu apskati, vairogdziedzera stāvokļa novērtēšanu, krūšu dziedzeru apskati un iztaustīšanu u.c. pārbaudes. Pēc apskates ārsts var ieteikt papildu izmeklējumus, ārstu-speciālistu konsultācijas vai arī sniegt rekomendācijas par to, kam turpmāk pacientam vajadzētu pievērst uzmanību. 

Lai ģimenes ārstu praksēm iedzīvotāju uzrunāšana būtu iespējami ātra un ērta, NVD ir apkopojis un nosūtījis ārstiem sarakstus ar viņu praksēs reģistrētajiem pacientiem, kurus ir nepieciešams uzrunāt. Kopumā pēdējo trīs gadu laikā pie sava ārsta nav vērsušies vairāk nekā 320 tūkstoši iedzīvotāju. Pacientu apzvanīšanu ģimenes ārsts var deleģēt prakses darbiniekiem. Sarunas laikā ģimenes ārsts vai prakses darbinieks pārrunā ar pacientu viņa veselības stāvokli un sniedz informāciju par iespēju veikt profilaktisko apskati, vēža skrīningu, vakcināciju u.c. profilaktiskās pārbaudes.  

Par katra pacienta apzvanīšanu ģimenes ārstu prakse NVD elektroniskā sistēmā norādīs manipulāciju. Savukārt NVD no savas puses uzraudzīs sistēmā ievadītos datus par uzrunātajiem pacientiem un veiktajām profilaktiskajām apskatēm, kā arī veiks apmaksu no valsts budžeta līdzekļiem.

 

#SIF_MAF2023

Šim ierakstam vēl nav neviena komentāra!

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->