Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 03.01.2025 18:34

Diskusija par Jēkabpils Valsts ģimnāzijas jauno vadību ilgst četras stundas 68

Diskusija par Jēkabpils Valsts ģimnāzijas jauno vadību ilgst četras stundas
Skatīt video

Jēkabpils Valsts ģimnāzijai nupat apstiprināta jauna direktore, bet skolas kolektīvam ir pretenzijas. Pedagogi nav apmierināti ar 27. decembra domes lēmumu, jo pirmajā konkursa kārtā startēja arī viņu kolēģe, direktora amata pienākumu pildītāja Sarmīte Stikāne.

“Konkursa otrajā kārtā nepieteicos, jo jau pirmajā kārtā, jau pirmajā uzsaukumā es biju saņēmusi atteikumu,” saka Sarmīte Stikāne.

“Pretenzijas pret konkursu mums ir tādas, ka arodbiedrība netika pienācīgi katrā kārtā uzaicināta, ka neņem vērā mūsu domas,” uzsver Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības Jēkabpils Valsts ģimnāzijas arodpirmorganizācijas priekšsēdētāja Inga Saulīte.

Savukārt domē saka, ka no visām kandidatūrām Aiga Gūtmane bijusi visatbilstošākā.

“Tas, kas mani uzrunāja, protams, ir 29 gadu pieredze izglītības jomā,” saka Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis. “Es paļaujos, ka viņa tiešām ir atbilstošākais šī brīža kandidāts.”

Tomēr kolektīvs turpina cīņu, šodien aicinot domniekus uz sarunu. Mediji šajā sanāksmē netiek ielaisti.

Pret pašu Gūtmani personīgi kolektīvam nav pretenziju, taču viņi vēlas, ka ģimnāziju vada viņiem zināma un augsti novērtēta persona. Arī Latvijas izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība norāda uz pedagogu spēcīgo atbalstu.

“Tā nenotiek bieži – es esmu pirmo reizi deviņu gadu laikā šādā sanāksmē,” domes sēdē sacīja Latvijas izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāja Inga Vanaga. “Tas nozīmē, ka viņi cīnās par līderi, kuram viņi ir gatavi sekot.”

Taču domes apstiprinātā kandidāte Aiga Gūtmane tagad uzsver, ka kolektīva attieksme radījusi viņā dziļas pārdomas: “Mani, protams, tas pārsteidza un šokēja, ka pret pilnīgi svešu cilvēku var tā vērsties. Es mēģinu sevī to aizvainojumu neielaist, bet tas ir grūti. Pēc visa šitā nesmukuma diez vai kāds vēl gribēs pieteikties uz šo amatu.”

Pēc aptuveni četru stundu garām diskusijām konkrēta vienošanās netika panākta, taču pedagogi saka – viņi ir gatavi cīņu turpināt.

Sandra Paegļkalne

K
Kā variants 05.01.2025 18:41
Davaj Žuku par direktoru. Komisijas priekšnieks, tolku izglītības sistēmā zina! D
S
Skolēna mamma 05.01.2025 18:28
“Tas, kas mani uzrunāja, protams, ir 29 gadu pieredze izglītības jomā. Mani gan, nē.
Pieredzei izglītības darbā nenoliedzami ir jābūt, bet pilnīgi pietiktu ar 10 gadiem. Pats svarīgākais ir jābūt vīzijai, konkrētam plānam, kā ģimnāzijai attīstīties. Diemžēl, šai pretendentei tās nebija. Es vēlētos redzēt gados jaunāku, radošāku, ar daudz un dažādām idejām bagātu cilvēku!
j
05.01.2025 11:41
Ak , skolnieciņ , pretīgais varas roklaiža.
s
skolēns 05.01.2025 12:05
Bet, skolotāj, padomājiet taču loģiski! Jūs drīz aiziesiet pensijā. Taču skolēniem tikmēr vēl visa dzīve priekšā. Ar skolā samācītajiem pamatiem un pieredzēto bagāžu mums būs jātiek augstskolās, jāpiedalās konkursos uz darba vietām, jādabū darbs, jāmaksā nodokļi. Ar šo skolas laika bagāžu, pamatiem un pieredzēm jāveido visa tālākā dzīve. Un ko mēs te redzam kā reālās dzīves praktisku piemēru? Ko no šī mēs varam mācīties? Ja nu vienīgi - nekad, nekad tā nedarīt.
s
skolnieks 05.01.2025 12:36
Es neaizstāvu varu. Es esmu PRET negodīgu, neempātisku, neētisku skolotāju rīcību. Es neesmu ne PRET, ne PAR kādu no kandidatēm, jo nezinu kritērijus, pēc kuriem viņas tika izvēlētas. Es esmu PAR godīgumu konkursos. Ja esi uzvarējis, tad esi uzvarējis. Ja neesi pat piedalījies, kā vari būt uzvarējis? Vai Jūs JĀ to nevarat saprast? Šī diskusija nav par varu, bet par radušos situāciju, kuru izraisīja JĒKABPILS VALSTS ĢIMNĀZIJAS PEDAGOGI. Kā vara var apstiprināt kaut ko tādu, kā nav? Kā vara var pārkāpt likumu un apstiprinat to, kas konkursā nav piedalījies? Tikai tāpēc, ka bars to pieprasa? Tad vara zaudē visu. Gan cieņu, gan autoritāti, ja tāda ir. Varai IR JĀIEVĒRO LIKUMS nevis jāpakļaujas baram.
Ja Jūs JĀ gribat runāt par varu, veidojiet citu diskusiju.
Bet Jūs JĀto laikam nespējat saprast. Jūs esat viens no bara.
P
Profesors 05.01.2025 12:54
skolnieks rakstija: Es neaizstāvu varu. Es esmu PRET negodīgu, neempātisku, neētisku skolotāju rīcību. Es neesmu ne PRET, ne PAR kādu no kandidatēm, jo nezinu kritērijus, pēc kuriem viņas tika izvēlētas. Es esmu PAR godīgumu konkursos. Ja esi uzvarējis, tad esi uzvarējis. Ja neesi pat piedalījies, kā vari būt uzvarējis..
Ko tu te muldi vispār? Konkurss? Kas tie tādi par visugudrajiem sēž komisijā? DDDD
H
He he 05.01.2025 13:26
Profesors rakstija: Ko tu te muldi vispār? Konkurss? Kas tie tādi par visugudrajiem sēž komisijā? DDDD
Tur jau tā lieta. Kā var vērtēt,ja vienīgais kritērijs bezierunu paklausība. Ja varenie nopietnai izglītībai paši tikai garām nogājuši.
a
atbilde profesoram 05.01.2025 13:55
Profesors rakstija: Ko tu te muldi vispār? Konkurss? Kas tie tādi par visugudrajiem sēž komisijā? DDDD
Demokrātijā pastāv plusi un mīnusi. Latvijas valsts ir demokrātiska republika. Jēkabpils novadā VARA ir demokrātiski ievēlēta, tātad leģitīma. Kādi tur sēž atbild Jēkabpils novada vēlētāji!
A
Ahahhah 05.01.2025 14:53
atbilde profesoram rakstija: Demokrātijā pastāv plusi un mīnusi. Latvijas valsts ir demokrātiska republika. Jēkabpils novadā VARA ir demokrātiski ievēlēta, tātad leģitīma. Kādi tur sēž atbild Jēkabpils novada vēlētāji!
Zinām mēs to elektorātu, tajā skaitā dzērājiņus. DD
P
Patriotisms 13.01.2025 21:12
skolēns rakstija: Bet, skolotāj, padomājiet taču loģiski! Jūs drīz aiziesiet pensijā. Taču skolēniem tikmēr vēl visa dzīve priekšā. Ar skolā samācītajiem pamatiem un pieredzēto bagāžu mums būs jātiek augstskolās, jāpiedalās konkursos uz darba vietām, jādabū darbs, jāmaksā nodokļi. Ar šo skolas laika bagāžu, pamatiem ..
Skolēn, tikai tā Jūs sapratīsiet, kas ir lojalitāte savai organizācijai, tas ir kā uzticēties un aizstāvēt savu ģimeni.Jūs taču sportā cīnaties par savu komandu?
Nav runa par Aigu, bet par nerēķināšanos ar kolektīvu!
V
Vietējais 13.01.2025 21:14
Profesors rakstija: Ko tu te muldi vispār? Konkurss? Kas tie tādi par visugudrajiem sēž komisijā? DDDD
Iespējams, ka Jēkabpils domes deputāti ir saistīti ar koruptīvām saitēm vai arī nekompetenti, bez atbilstošas izglītības.
A
Armands 05.01.2025 01:50
Visi tur klauni. Meklējiet, kurš to klaunu baru ir sakūdījis šai stadijā. Protestēt vajadzēja kad bija konkurss un tā Jūsu kandidāte nestartēja. Tagad tas vairāk atgādina uzbudinātu tirgus sievu traci, ko kāds ir organizējis izmantojot attiecīgo ne sevišķi augsto vidējo IQ tai tirgus placī.
s
skolnieks 05.01.2025 10:28
Piekrītu. Ar savu neapdomāto rīcību izdarīja kaunu pašas sev visas Latvijas mērogā. Par ko cīnās? Par līderi? NĒ! Viņas cīnās pašas par sevi, lai varētu dzīvot tāpat, kā līdz šim, lai nebūtu jāmainās, jo jaunā direktore varbūt ieviesīs kaut ko jaunu. KAUNS! Tai vietā, lai apsveiktu jauno direktori, viņas paziņo, ka cīnīsies. I.Vanaga saka, ka ģimnāzijā ir līdere. Jāsmejas. Līdere iet pa priekšu un aiz viņas iet atbalsītāji. Līdere neslēpjas aiz mugurām. Līdere dara pati, piesakās uz jaunu konkursu un cīnās.
H
He he 05.01.2025 13:28
skolnieks rakstija: Piekrītu. Ar savu neapdomāto rīcību izdarīja kaunu pašas sev visas Latvijas mērogā. Par ko cīnās? Par līderi? NĒ! Viņas cīnās pašas par sevi, lai varētu dzīvot tāpat, kā līdz šim, lai nebūtu jāmainās, jo jaunā direktore varbūt ieviesīs kaut ko jaunu. KAUNS! Tai vietā, lai apsveiktu jauno direktori, ..
Ko nu citē Marksu
S
Skats no malas 05.01.2025 00:53
Redzot ,kas notiek ar ģimnāzijas direktora iecelšanu , vislielākais kauns ir par Žuka kungu , kurš vadīja bēdīgi slaveno konkursu . A. Žuka kungam nav pat savas partijas , jo divas viņš jau pametis . Uz jautājumiem viņš nav spējīgs atbildēt , Jēkabpils pilsētas svētkus ignorēja. Uz direktores apstiprināšanu , izglītības pārvaldes vadītāja A. Voitišķe neieradās .Jautājums , cik likumīgi , vai nelikumīgi tika atbrīvota Aknīstes vidusskolas direktore . Un šādi kungi gatavojās nākošajām vēlēšanām .
s
skolnieks 05.01.2025 11:05
Šoreiz nav kauns par Žuka kungu, jo viņš izvēlējās labāko no tām pretendentēm, kuras BIJA pieteikušās. S.Stikāne NEBIJA pieteikusies. Kā viņu varēja izvēlēties? Kauns ir par skolotājām, kuras PIEPRASA pārkāpt likumu.
V
Vietējais 05.01.2025 00:18
Šī jautājuma apspriešana,gudrēšanās iet jau 3.apli.Labi, ir noteikta kārtība kā veicams konkurs.Cik saprotu,tad jēkabpilietei atteikts jau pirmajā piegājienā.Atmetam visas formalitātes.Ģimnāzijas skolotāji,lūdzu,tieši pa punktiem visus konkrētus argumentus,varbūt Jūsu kolēģes īpašības,kāpēc direktores amatā gribiet redzēt tieši viņu,bet kāpēc negribiet ,,svešinieci,, .Tāds pats jautājums Ragainim,kāpēc ,,izbrāķēja,, jēkabpilieti,bet ,,iepatikās,, tā otra.Konkrētas atbildes,ja tādas būs,visu ,,saliks,, pa plauktiem,izslēgs visas iespējamās sazvērastības teorijas.
j
jēkabpilietis 05.01.2025 00:52
Ragainis jau pateica, ka viņu uzrunāja A.Gūtmanes 29 gadu pedagoģiskais darba stāžs un daudzu gadu pieredze vadošā amatā izglītības iestadē. S.Stikāne šajos kritērijos zaudē.
V
Vai ne? 05.01.2025 07:47
jēkabpilietis rakstija: Ragainis jau pateica, ka viņu uzrunāja A.Gūtmanes 29 gadu pedagoģiskais darba stāžs un daudzu gadu pieredze vadošā amatā izglītības iestadē. S.Stikāne šajos kritērijos zaudē.
Zini, vadošajos amatos var arī atsēdēt nevis strādāt. Tā, ka gadiem nav nekādas nozīmes. Nozīme ir, kā darbinieks strādā. Un, kas tie ragainim ir par argumentiem mūžīgiem. Viss, ko spļauj ārā, viss bērnudārznieka līmenī.
A
Aaaa 05.01.2025 11:57
Vai ne? rakstija: Zini, vadošajos amatos var arī atsēdēt nevis strādāt. Tā, ka gadiem nav nekādas nozīmes. Nozīme ir, kā darbinieks strādā. Un, kas tie ragainim ir par argumentiem mūžīgiem. Viss, ko spļauj ārā, viss bērnudārznieka līmenī.
Nav jau vienā darbavietā visi gadi. Staigāts no vienas vietas uz otru.
p
par to pašu 05.01.2025 13:47
jēkabpilietis rakstija: Ragainis jau pateica, ka viņu uzrunāja A.Gūtmanes 29 gadu pedagoģiskais darba stāžs un daudzu gadu pieredze vadošā amatā izglītības iestadē. S.Stikāne šajos kritērijos zaudē.
Viss ir ļoti vienkārši--Jēkabpils iestādēs vnk ir radīta tāda vide,kur nepieņem ,pēc tur strādākošo domām,citādos.no malas /perifērijas ienākušos. Tos, kuri nav,tā teikt, no savējo siles puses ,ar radu būšanām saistīti, savādāk domājošie....tad ir gan bosings,gan mobings no kolēģu puses, jo tu esi savādāks.
K
Kauns 04.01.2025 21:53
....Pēc aptuveni četru stundu garām diskusijām konkrēta vienošanās netika panākta, taču pedagogi saka – viņi ir gatavi cīņu turpināt.

Nuuu, ja pedagogi turpinās cīņu, tad dārgie, vecāki, kuriem bērni mācās ģimnāzijā, apdomājiet vai nav laiks mainīt izglītības iestādi pret kādu citu. Ja cilvēkiem ar augstāko izglītību nav skaidrs, ka konkursā (vienalga vai uz vakanci vai zīmēšanas konkurss) var uzvarēt vai zaudēt tikai tas, kas tur ir pieteicies, tad mani māc šaubas par to, kā notiek ģimnāzijas procesi iekšienē attiecībā uz bērniem. Laikam arī olimpiādē 1.vietu iegūst nevis tas, kas tajā ir piedalījies un ieguvis labu rezultātu, bet tas, ko grib redzēt skolotāju kolektīvs...
j
jēkabpilietis 04.01.2025 21:48
Jēkabpils Valsts ģimnāzijas skolotāji, jūs esat zaudējuši cieņu daudzu jēkabpiliešu acīs un arī jūs, Jēkabpils novada deputāti, zaudēsiet cieņu savu vēlētāju acīs, ja pakļausieties šim spiedienam, jo tādā veidā būsiet pierādījuši, ka jūsu lēmumu var apšaubīt, necienīt un nerespektēt, ka konkursiem nav nekadas jēgas. Vai turpmāk nebūs smieklīgi rīkot konkursu uz kādu amata vietu???
K
Konkurss 04.01.2025 22:30
Kas konkursu vērtē? Augstas raudzes profesionāļi vai no pečkas nolīduši lauķi?
j
jēkabpilietis 04.01.2025 22:56
Konkurss rakstija: Kas konkursu vērtē? Augstas raudzes profesionāļi vai no pečkas nolīduši lauķi?
Kurus Jūs uzskatāt par augstas raudzes speciālistiem un kurus par no pečkas nolīdušiem lauķiem? Vai Jums ir zināms komisijas sastāvs?

Jebkuram konkursam ir kritēriji(piemēram, izglītība, darba stāžs, ieņemtie amati u.t.t.), pēc kuriem vērtē tos, kuri piedalās konkursā. Konkursos nevērtē pēc patīk/nepatīk principa. Vismaz ta vajadzētu būt.

Gala lēmumu pieņēma Jēkabpils novada deputāti nevis komisija. Pie kuriem pieskaitāt deputātus?

Ko Jūs apzīmējat ar jēdzienu lauķis? Vai Jūsu izpratnē lauķis ir sinonīms vārdam muļķis?

Kas Jūs pats esat, ja tik nievājoši izsakāties par cilvēkiem? Augstas raudzes speciālists?

N
Nu nu 05.01.2025 08:05
jēkabpilietis rakstija: Kurus Jūs uzskatāt par augstas raudzes speciālistiem un kurus par no pečkas nolīdušiem lauķiem? Vai Jums ir zināms komisijas sastāvs? Jebkuram konkursam ir kritēriji(piemēram, izglītība, darba stāžs, ieņemtie amati u.t.t.), pēc kuriem vērtē tos, kuri piedalās konkursā. Konkursos nevērtē pēc patīk/ne..
Jebkuram konkursam ir kritēriji(piemēram, izglītība, darba stāžs, ieņemtie amati u.t.t.), pēc kuriem vērtē tos, kuri piedalās konkursā. Konkursos nevērtē pēc patīk/nepatīk principa. Vismaz ta vajadzētu būt. Mīlīt, tie nav absolūti nekādi rādītāji!!! Mēs ļoti labi redzam, kā strādā vadība, cilvēki vadošajos amatos, un par tādām algām! Tās ir šausmas!
Manuprāt, paši galvenie konkursa kritēriji ir kvalitāte,sasniegumi un rezultāti darbā. Jāskatās, vai darbinieks kolektīvā ir bijis autoritāte , vai ir harizmātisks un talants vadīt kolektīvu. Vot šie visi manis nosauktie ir kritēriji ir svarīgi. Kā ir mācījies( varbūt knapi izvilcis diplomu), kā ir ieņēmis amatus( pa blatu utt), un cik ilgi atsēdējis amatā( vīlēdams nagus), bet rezultāts no tādiem augstas raudzes darbiniekiem ir nulle.
s
skolnieks 04.01.2025 21:31
Lasot šo diskusiju, man pēkšņi radās ģeniāla ideja. Mēs, Jēkabpils Valsts ģimnāzijas audzēkņi, sekojot savu skolotāju paraugam, arī apvienosimies un izvēlēsimies paši sev skolotājus. Pieprasīsim, lai mūs māca tie, kuri mums labāk patīk. Vai nav ģeniāla ideja? Pēc brīvlaika varētu realizēt. :)
K
Kaspars 04.01.2025 20:47
Es pats esmu mācījies Ķeguma skolā kad Aiga bij direktora vietniece - par viņu varu teikt tikai to labāko un nesaprotu to kā JVĢ skolotāji nezinot un nepazīstot cilvēku var viņu tā nozākāt. Un ja vietas izpildītāja nav pat pieteikusies konkursam - ko tupī un sprēgā? Varbūt sāksim cepties par to ka Lembergs nav prezidents - arī populārāks un arī nebija pieteicies!
ģ
ģimnāziste 04.01.2025 20:00
Es arī neesmu apmierinata ar radušos apkaunojošo situāciju, jo mums, ģimnāzistiem, arī neviens neko nepaprasīja. Par kuru no kandidātēm esam mēs? Kāpēc neviens to mums nepaprasīja? Ja jau skolotāji ir tiesīgi lemt, tad mēs arī to varam. Mēs esam tik nevērtīgi, ka mūsu viedokli nav jāņem vērā? Varbūt mēs gribam Stikāni, kura bez saviem vietniekiem nav rīcībspējīga. Bet varbūt Gūtmani ar cerību, ka tā beidzot būs īsta direktore?
s
skolnieks 04.01.2025 18:15
Visneapskaužamākajā vietā, manuprāt, atrodas S.Stikāne. Es viņas vietā ATTEIKTOS ieņemt direktores amatu, ja tas tiek iegūts tik negodīgā ceļā. Godīgā ceļā viņa nevarēja uzvarēt un, domāju, to arī negrasās darīt, ja jau nepieteicās un nākošajām kārtām. Vai viņai nebūs kauns skatīties acīs saviem skolniekiem? Viņa godīgā ceļā nebija spējīga uzvarēt. Viņa neatbilda konkursa kritērijiem (tādi, domajams, taču bija). Ja pati nav spējīga, jāizmanto citi ceļi, kā ieņemt kāroto vietu. Vai viņa direktores krēslā varēs sēdēt ar tīru sirdapziņu, nejutīsies neērti, ka negodīgi izgrūdusi no tā savu konkurenti, kurai bija zaudējusi? Tā būtu apkaunojoša rīcība.
N
Nu nu 04.01.2025 19:23
Un cik kompetenta ir vadība vadīt novadu?
s
skolnieks 04.01.2025 19:32
Nu nu rakstija: Un cik kompetenta ir vadība vadīt novadu?
mēra 3 vietnieki savos amatos ir tik pat kompetenti kā muša no aviācijas.
S
Saprāta balss 05.01.2025 19:20
Es Stikānes vietā vispār pēc visas šīs vietnieku un darbinieku šļuras, kauna un negoda labi mudīgi rakstītu atlūgumu un mestos prom no ģimnāzijas ko kājas nes, atpakaļ neskatoties atstājot visas tās ģimnāzijas pirmspensijas tantes savā ievārītajā purvā. Izcils darbinieks, līderis, vadītājs, kolēģis, pie kam arī pēc vecuma vēl pietiekami jauns labu darbu sev vienmēr spēs atrast arī citur. Nu labi, varbūt ne gluži Jēkabpilī, jo te tās sistēmas un hierarhijas savādāk dabojas. Bet, ja vien esi konkurētspējīgs un pa īstam labs, un par Stikāni nešaubos, ka viņā tāda patiešām ir, var taču mēģināt citās pilsētās un pat galvaspilsētā.

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->