Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 20.08.2025 12:48

Daugavpils šosejas posma pārbūvei Jēkabpilī nodrošinās Eiropas finansējumu 5

Daugavpils šosejas posma pārbūvei Jēkabpilī nodrošinās Eiropas finansējumu

Nacionālās nozīmes centru maģistrālo ielu un esošo maršrutu attīstībai Jēkabpilī, Jelgavā, Jūrmalā, Liepājā un Ventspilī tiks nodrošināts 18,9 miljonu eiro liels finansējums, lēmusi valdība. Mērķis ir sniegt atbalstu piecām Latvijas pilsētām, veicot ieguldījumus nacionālās nozīmes centru ielās, kuras ietilpst autoceļu maršrutos Eiropas transporta tīklā (TEN-T).

Jēkabpilī pasākuma laikā plānots īstenot Varoņu, Ventas un Daugavpils ielu pārbūvi Daugavpils šosejas (A6) maršrutā.

Jelgavā plānots īstenot Miera ielas pārbūvi posmā no Zemeņu ielas līdz Aizsargu ielas rotācijas aplim, ietverot inženiertīklu pārbūvi, ietvju un veloceliņu izbūvi, apgaismojuma pārbūvi, kā arī krustojumu pārbūvi par rotācijas apļiem.

Jūrmalā plānots pārbūvēt Ventspils šosejas (A10) posmu gan pirms iebraukšanas Priedaines satiksmes mezglā, gan arī nobrauktuvē no Jūrmalas virzienā uz Ventspili, gan uzbrauktuvē no Ventspils šosejas posma uz Rīga-Jūrmala šosejas virzienā uz Rīgu. Tikmēr Liepājā plānota Ganību-Zirņu-Ādu ielas krustojuma pārbūve un satiksmes optimizācija.

Vienlaikus Ventspilī pasākuma laikā plānota Sarkanmuižas dambja/Brīvības ielas krustojuma pārbūve un Sarkanmuižas dambja/Lielā prospekta krustojuma luksoforu sistēmas uzlabojumi, kā arī paralēlās papildu uzgaidīšanas joslas izbūve Prāmju ielā.

Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējums veidos 16,093 miljonus eiro un nacionālais līdzfinansējums jeb pašvaldību finansējums – 2,84 miljonus eiro.

ES fondu 2014. – 2020. gada plānošanas periodā atbalstu alternatīvu maršrutu izveidei tranzīta un kravas autotransportam saņēma Daugavpils, Jelgavas, Jēkabpils, Liepājas, Rēzeknes, Valmieras un Ventspils pašvaldības, kopumā īstenojot deviņus projektus. To laikā izbūvēti, pārbūvēti vai modernizēti alternatīvie kravas ceļi, ielas un pārvadi, nodrošinot to sasaisti ar TEN-T tīklu 26,6 kilometru garumā.

Tomēr atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) rekomendācijām ir nepieciešams turpināt veikt ieguldījumus nacionālās nozīmes attīstības centru TEN-T maršrutos ietilpstošo autoceļu posmos.

Noteikumi paredz, ka līdz 2029. gadam jaunu vai modernizētu autoceļu garumam jāveido 5,8 kilometri.

Z
Zivis no dīķa 20.08.2025 13:16
Tikai būvējiet uzreiz 4 joslas, domājot par nākotni
V
Vietējais 20.08.2025 13:55
Nezinu kā ar tām 4 joslām,bet iespējamā 2.tilta pār Daugavu pieslēguma vieta būtu jāizbūvē,lai pēc tam nebūtu viss atkal jāllauz un jābūvē par jaunu.Varbūt kādreiz Latvija nebūs nabadzīgākā valsts ES un varēs atlauties uzbūvēt otru tiltu.Pret Asotes ielu loti noderētu gājēju gaisa tilts.Arī trotuārs -velo celins kalpotu sat.drosībai.
V
Varbut 21.08.2025 12:11
Un kur tas tilts ies? Pāri bebriem?
O
Observer 21.08.2025 09:26
Man šķiet, ka lielās maģistrāles, kuras iet caur mazajiem miestiem, nekādi nevar būt mazo miestu atbildībā. Tad jau tik pat labi Jēkabpils novada pašvaldība varētu būt atbildīga par aviosatiksmi, kura iet pāri mūsu novadam. Kā šo var nesaprast? Kā jums šķiet?
N
Neķītrais masāžists 21.08.2025 10:02
Tas gan baigi coini. Jācer, ka būs arī veloceliņš.

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->