Sabiedriskajā transportā šoferi nereti var arī apdraudēt pasažieru drošību – to var secināt no jaunākā pētījuma, kurā tika aptaujāti pasažieri no četriem novadiem – Jēkabpils, Saldus, Krāslavas un Ogres.
Pēdējā gada laikā Jēkabpils novada pasažieri vismaz vienu reizi ir saskārušies ar autobusa vadītāja rupju izturēšanos, novērojuši, ka šoferim nav maiņas naudas, ka viņš brauciena laikā izmanto mobilo telefonu vai brauc agresīvi – par to liecina pētījumu centra SKDS veikta sabiedriskā transporta pasažieru aptauja.

“Vienreiz bija tā, ka bija migla, autobuss bija pilns ar veciem cilvēkiem, bet šoferis gāzēja, visiem dzinās apkārt. Man bija tāda slikta sajūta braucot,” par savu pieredzi stāsta sabiedriskā transporta pasažieris Nauris.
Autotransporta direkcija, kas pasūtījusi aptauju, informējusi reģionālos pārvadātājus par rezultātiem, pievēršot uzmanību konstatētajām problēmām.
“Mēs paši noteiktā regularitātē pārbaudām pārvadātājus, bet jūs jau labi saprotiet, ka visus pārbaudīt nav iespējams. Tāpēc arī šādas aptaujas tiek veiktas,” skaidro Autotransporta direkcijas Komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis.
Jēkabpils novadā reģionālos autobusu reisus nodrošina SIA “Tukuma auto”.
“Šoferiem jau ir paskaidrots, kā viņiem jāuzvedas, kā jābrauc, lai neapdraudētu pasažierus,” stāsta SIA “Tukuma auto” Jēkabpils un Preiļu filiāles direktors Jānis Ščerbickis. “Autobusos ir tāda laba lieta kā video novērošana ar skaņu. Ja kaut kāda konfliktsituācija veidojas, mēs ļoti ātri varam atrisināt jautājumu.”
Vērtējot kopējo apmierinātību ar transporta pakalpojumiem, Jēkabpils novadam ir salīdzinoši labāka situācija – apmierinātības indekss ir visaugstākais, salīdzinot ar pārējiem trim novadiem.

To apliecina arī Jēkabpils autoostā sastaptie pasažieri.
“Tikai tās labākās atsauksmes par šoferiem – ļoti jauki, laipni, viss kārtībā,” saka sabiedriskā transporta pasažiere Ārija.
Savukārt, analizējot konkrētas situācijas, Jēkabpils dažos aspektos atpaliek no Saldus novada. Piemēram, ar autobusa vadītāja agresīvu braukšanu un rupju izturēšanos jēkabpilieši sastapušies biežāk nekā Saldus iedzīvotāji.

“Kāpēc tāda neatbilstība, ka kopumā Jēkabpils biežāk ir apmierināti nekā Saldus kopumā, bet atsevišķos aspektos zaudē Saldum, hipotēze mana – iespējams, tas ir tāds prasību līmenis. Kurzemē tur viņi ir prasīgāki, viņi vairāk piesienas kaut kādām detaļām,” saka pētījumu centra SKDS direktors Arnis Kaktiņš.
Aptaujā redzams, ka Ogres novadā pasažieri ir visneapmierinātākie gan ar šoferu darbu, gan ar pārvadātāja sniegtā pakalpojuma kvalitāti. Par to informēti arī šī reģiona pārvadātāji. Šādas pasažieru aptaujas Autotransporta direkcija pasūta reizi divos gados, lai analizētu situāciju pasažieru pārvadātāju nozarē.
Ar visiem pētījuma rezultātiem var iepazīties ŠEIT.
Sandra Paegļkalne
Komentāri 6
Visi Reģistrētie (0) Anonīmie (6)Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Atstājiet komentāru
Pirms komentē
Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.
Noteikumi ->