Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
29.05.2023 15:45

Virtuālā realitāte mūsu ikdienā - nākotne vai tagadne? 5

Virtuālā realitāte mūsu ikdienā - nākotne vai tagadne?
Foto: unsplash.com

Mēs dzīvojam tehnoloģiju laikmetā. Mūsu prasības pret labāku dzīves kvalitāti pieaug. Un tas ir attiecināms uz visdažādākajām jomām - sākot no atpūtas un izklaides industrijas, līdz pat veselības aprūpei un zinātnei. Šajā ziņā būtisku lomu spēlē virtuālā realitāte. Uzliekot virtuālās brilles, mums ir iespēja atklāt jaunu, nezināmu pasauli. Lasi šo rakstu un noskaidro, kādas priekšrocības sniedz virtuālā realitāte un kāds ir tās nākotnes potenciāls!

Perspektīva nākotne

Virtuālā realitāte (VR) jau šobrīd ietekmē mūsu pašreizējo ikdienas dzīvi, un nākotnes potenciāls ir vēl lielāks. Lai gan VR tehnoloģija pēdējos gados ir guvusi ievērojamus panākumus, tā joprojām ir attīstības procesā un sabiedrības integrācijas stadijā. Tomēr tās priekšrocības un potenciālās pielietojuma iespējas liecina, ka virtuālā realitāte būs nozīmīga tehnoloģija mūsu nākotnes veidošanā. Jau šobrīd ir redzams, ka virtuālā realitāte Rīgā kļūst arvien pieprasītāka, nemaz nerunājot par to, ka pasaulē virtuālās brilles ir atrodamas daudzās mājsaimniecībās izklaidei, bet uzņēmumi tās izmanto ikdienišķu darbību veikšanai, piemēram, piedāvājuma prezentēšanai.

 

“Virtuālā realitāte Rīgā tagad ir pieejama arī “GUNSnLASERS” izklaides parkā. Mūsu VR Room Riga piedāvājumu cilvēki izmanto gan ikdienišķai atpūtai, gan dzimšanas un vecpuišu svinībām, gan klases ekskursijām,” stāsta VR Room Riga pārstāve. “Cilvēku interese par virtuālo realitāti pieaug, tādēļ sagaidām, ka šis pakalpojums kļūs arvien pieprasītāks.”

Plašas izmantošanas iespējas

Pašlaik virtuālā realitāte galvenokārt tiek izmantota spēļu un izklaides nozarēs. Tā piedāvā trīs dimensionālu un ieskaujošu pieredzi, kas ļauj lietotājiem mijiedarboties ar virtuālo vidi un iesaistīties dažādās simulētās darbībās. Virtuālās realitātes spēles ir ieguvušas popularitāti visā pasaulē, un jauninājumi grafikā, kustības izsekošanā un kontrolieros uzlabo vispārējo lietotāja pieredzi.

Virtuālās brilles tiek izmantotas arī tādās nozarēs kā arhitektūra, inženierija, medicīna, dizains, bruņotie spēki u.c. Tas ļauj speciālistiem vizualizēt un izjust savus darbus pirms to izveides vai ieviešanas reālā dzīvē. Virtuālā realitāte Rīgā un Latvijā kopumā arī sāk kļūt populārāka tieši profesionāļu vidū.

Foto: unsplash.com

Nākotnē mēs varam sagaidīt, ka virtuālā realitāte būtiski ietekmēs dažādus mūsu dzīves aspektus. Dažas potenciālās jomas, kurās VR varētu būt nozīmīga loma tuvā nākotnē:

  • komunikācija un sociālā mijiedarbība - virtuālās brilles var mainīt to, kā mēs sazināmies un mijiedarbojamies ar citiem, kuri tajā mirklī neatrodas mums blakus. Tradicionālo video zvanu vietā virtuālā realitāte var veidot ieskaujošāku un reālistiskāku vidi attālinātai sadarbībai un virtuālām sapulcēm. Šī tehnoloģija varētu nodrošināt klātbūtnes sajūtu;
  • izglītība un apmācība - virtuālā realitāte var uzlabot mācību pieredzi, izveidojot reālistiskas simulācijas virtuālā vidē. Studenti var izpētīt vēsturiskas vietas, veikt zinātniskus eksperimentus vai praktizēt sarežģītas procedūras drošā un kontrolētā vidē. VR var izmantot arī profesionālai apmācībai, piemēram, lidojumu simulācijām pilotiem vai ķirurģiskām simulācijām medicīnas studentiem. Lai arī tas jau tiek darīts šobrīd, virtuālās brilles un VR kopumā turpinās attīstīties, piedāvājot lietotājiem vēl labākas iespējas;
  • veselības aprūpe un terapija - virtuālā realitāte jau pašlaik uzrāda daudzsološus rezultātus veselības aprūpes nozarē. To var izmantot sāpju mazināšanai, fobiju ārstēšanas terapijās, fiziskai rehabilitācijai un garīgās veselības ārstēšanai. VR var radīt tādu terapijas vidi, kas palīdz dziedināšanas procesā;
  • virtuālie ceļojumi un izpēte - pateicoties virtuālās realitātes tehnoloģijai, cilvēki var nokļūt uz tālām, grūti vai pat neiespējami sasniedzamām vietām. Lietotāji var izbaudīt ikoniskus objektus, vēsturiskas vietas vai dabas brīnumus, neizejot no savām mājām. Tas varētu padarīt ceļošanu pieejamāku tiem, kam ir fiziski vai finansiāli ierobežojumi.
  • dizains un radošā industrija - piedāvājot unikālus rīkus, māksliniekiem, arhitektiem un dizaineriem var rasties jaunas iespējas, kā radīt skices un mākslas darbus. Tas ļauj lietotājiem veidot virtuālus objektus un krāsot trīs dimensijās. Šī tehnoloģija var paplašināt radošuma robežas un nodrošināt jaunus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus.

Pārstāve no VR Room Riga piemin: “Šīs, protams, nav vienīgās jomas, kurās ir gaidāms liels potenciāls nākotnē. Arī izklaides industrijā būs izaugsme, kā rezultātā lietotāji varēs izbaudīt VR spēles vēl izcilākā kvalitātē. Tāpēc virtuālā realitāte Rīgā kļūs pieprasītāka un parādīsies jaunas virtuālās realitātes istabas.”

Pirms virtuālā realitāte kļūst par pilnīgu mūsu ikdienas neatņemamu sastāvdaļu, joprojām ir jāpārvar dažādi izaicinājumi, piemēram:

  • VR ierīču un aprīkojuma cenas;
  • VR tehnoloģijas pieejamība;
  • aparatūras komforts un ergonomika;
  • problēmu risināšana saistībā ar kustību un maņu ierobežojumiem.

Lai gan VR jau būtiski ietekmē noteiktas nozares, tās pilns potenciāls vēl ir jārealizē. Pastāvīgi attīstoties tehnoloģijām, iespējams, ka virtuālās brilles un VR tehnoloģija kopumā kļūs arvien izplatītāka un integrēsies mūsu ikdienas dzīvē arvien vairāk.

Foto: unsplash.com

VR tehnoloģija

Virtuālās realitātes tehnoloģija attiecas uz datorizētu simulāciju izmantošanu, lai radītu ieskaujošu, trīsdimensiju vidi, ar kuru lietotāji var mijiedarboties. VR tehnoloģija parasti ietver specializētas aparatūras izmantošanu, piemēram, austiņas vai aizsargbrilles, kas nodrošina vizuālo un dzirdes pieredzi, kā arī kustību izsekošanas ierīces, kas izseko lietotāja kustības.

Galvenās VR tehnoloģiju sastāvdaļas ir:

  • virtuālās brilles - pats svarīgākais aprīkojums VR pieredzei ir uz galvas piestiprināts displejs (HMD) vai virtuālās brilles. Šīs ierīces parasti sastāv no augstas izšķirtspējas ekrāna katrai acij, nodrošinot stereoskopisku 3D efektu. Virtuālās brilles un displeji var būt ar iebūvētiem skaļruņiem vai austiņām, lai nodrošinātu telpisku audio;
  • kustības izsekošana - lai izsekotu lietotāja kustībām un nodrošinātu mijiedarbību virtuālajā vidē, VR sistēmas izmanto dažādas kustības izsekošanas tehnoloģijas. Tās var ietvert sensorus, kameras vai infrasarkanos starus, kas novietoti vidē vai tieši uz brillēm vai displeja. Šīs izsekošanas sistēmas nosaka lietotāja pozīciju, orientāciju un kustības, ļaujot pārvietoties un mijiedarboties ar virtuālajiem objektiem;
  • kontrolieri un ievades ierīces - VR sistēmās bieži ir iekļauti rokas kontrolieri jeb sviras vai citas ievades ierīces, kas lietotājiem ļauj mijiedarboties ar virtuālo pasauli. Šiem kontrolieriem var būt pogas, trigeri, skārienjutīgas virsmas vai kustību sensori, kas nosaka lietotāja kustības. Dažās uzlabotās VR sistēmās ir iekļauta roku izsekošanas tehnoloģija. Līdz ar to nav nepieciešami kontrolieri un lietotājs var kustēties brīvāk un nepiespiestāk;
  • sistēmas jauda - VR lietošanai ir nepieciešama ievērojama jauda, ​​lai atveidotu reālistisku grafiku un uzturētu zemu laika intervālu no datu pieprasījuma brīža līdz datu pārsūtīšanas brīdim jeb latentumu. Izcilas virtuālās realitātes pieredzes nodrošināšanai bieži tiek izmantoti augstas veiktspējas datori vai spēļu konsoles;
  • saturs un programmatūra - VR lietojumprogrammas un pieredze tiek izveidota, izmantojot specializētu programmatūru un izstrādes rīkus. Tas ietver 3D modelēšanas un animācijas programmatūru, programmēšanas sistēmas u.c. Virtuālās realitātes saturs var būt no izklaidējošām spēlēm un simulācijām līdz izglītojošai pieredzei, virtuālām ekskursijām un radošām lietojumprogrammām.

VR tehnoloģiju sasniegumi kopumā ir uzlabojuši displeja izšķirtspēju, palielinātu redzes lauku, uzlabotu grafiku un dabiskākas mijiedarbības metodes. Turklāt tiek pētīti jauni uzlabojumi, piemēram, haptiskās atgriezeniskās saites sistēmas (nodrošina taustes sajūtu) un visa ķermeņa izsekošana, lai vēl vairāk uzlabotu klātbūtnes efektu virtuālajā vidē.

Pārstāve no VR Room Riga piebilst: “Ir grūti prognozēt, kā tieši virtuālā realitāte izklaides industrijā attīstīsies. Tehnoloģijas šajā jomā mainās zibenīgi, tādēļ iespējas palielinās ik gadu.”

Ir vērts atzīmēt, ka paplašinātā jeb papildinātā realitāte (AR) ir vēl viena saistīta tehnoloģija, kas pārklāj virtuālos elementus reālajā pasaulē, savukārt virtuālā realitāte rada pilnībā ieskaujošu virtuālo vidi. AR parasti balstās uz tādām ierīcēm kā viedtālruņi, planšetdatori, virtuālās brilles vai austiņas, kas aprīkotas ar kamerām, sensoriem un displejiem. Šīs ierīces uztver reālās pasaules skatu un reāllaikā papildina to ar virtuāliem elementiem, ļaujot lietotājiem vienlaikus redzēt gan reālo pasauli, gan virtuālos objektus.

Lai gan VR ir ieguvusi ievērojamu uzmanību spēļu un izklaides jomā, tās potenciālie pielietojumi attiecas uz tādām jomām kā izglītība, apmācība, veselības aprūpe, dizains, komunikācija u.c. Tā kā VR tehnoloģija turpina attīstīties, tā sola pārveidot mūsu pieredzi un mijiedarbību ar digitālo saturu dažādos mūsu dzīves aspektos.

Virtuālā realitāte Rīgā

Ja vēlies izbaudīt virtuālās realitātes iespējas, uzspēlējot dažādas spēles, izvēlies “GUNSnLASERS” izklaides parka VR Room Riga, kas atrodas Mārkalnes ielā 10 (Juglas mikrorajons).

Lai pieteiktu izklaidi:

  • Zvani pa tālr. 27 274 646;
  • Raksti ziņu uz e-pastu: info@gunsnlasers.lv;
  • Ieskaties mājaslapā www.gunsnlasers.lv un aizpildi kontaktformu!

Labākā virtuālā realitāte Rīgā ir “GUNSnLASERS” izklaides un aktīvās atpūtas centrā Mārkalnes ielā 10. Izmēģini mūsdienu tehnoloģiju sniegtās iespējas!

(
( ͡° ͜ʖ ͡°) 31.05.2023 14:47
agrāk Juglā Mārkalnes 10 darbojās kokapstrādes rūpnīciņa uz vecā uzņēmuma bāzes, šodien jauni, veseli cilvēki tur skraida, spīdinot cits citam sauleszaķīšus...jā, nākotne būs skaista.
S
Skolnieciņš 31.05.2023 14:45
kāds sakars spiegošanai, apzagšanai , totālai kontrōlei ar dzīves kvalitāti? Tā ir senilitāte .
S
Skolnieciņš 31.05.2023 18:48
Skolnieciņš 31.05.2023 14:45 Tvaicenes piecient, iedzer indi un nomirsti!
z
zinātājs 30.05.2023 09:22
Jau bez raksta lasīšanas lielākai daļai zināms, ka no spēļu automātiem jāturas pa gabalu tālāk.
N
Neķītrais masāžists 29.05.2023 21:42
Tā jau, bļē, uzreiz maukšu uz Rīgu! :D Lai “GUNSnLASERS” nepaslinko un ar visiem pričendāliem pie mums atbrauc! Pēc tam, kad par to būs raksts JL, var arī uz Līvāniem. :D
D
Distihs 29.05.2023 16:39
Cilvēks, kas ir virtuāls,
Ir nespēcīgs un ļoti bāls.

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->