Latvijas Lielo pilsētu asociācija atbalsta jaunā skolotāju darba samaksas finansēšanas modeļa "Programma skolā" ieviešanu izglītības iestādēs no 1. septembra, tomēr, lai ļautu pašvaldībām un skolām pienācīgi sagatavoties izmaiņām, pēc iespējas ātrāk ir jāseko lēmumam par modeļa ieviešanu un tam pieejamo finansējumu.
Lēmums par jauno skolotāja darba samaksas finansēšanas modeli jāpieņem tuvākajā laikā, jo gada sākumā pašvaldības sagatavo un apstiprina nākamā gada budžetu, norāda asociācija. Tā uzsver, ka, laicīgi pieņemot lēmumu par jaunā finansēšanas modeļa ieviešanu, pašvaldības budžetu veidošanas procesā varēs rēķināties ar izmaksām, kas izriet no jaunā finansēšanas modeļa.
Latvijas Lielo pilsētu asociācija aicina valdību nekavēties ar lēmumu un rast finansējumu "Programma skolā" ieviešanai – izmaiņām, kas nozarei esot nepieciešamas jau ilgstoši.
"Ar jauno finansēšanas modeli tiks risināti izglītības kvalitātes jautājumi, kā arī tiks nodrošināta taisnīgāka darba samaksa pedagogiem visā Latvijā," norāda Latvijas Lielo pilsētu asociācijas izpilddirektors Normunds Audzišs.
Viņš uzskata, ka tas ir svarīgi visiem izglītības procesā dalībniekiem - no skolēna un viņa vecākiem līdz skolotājam un skolas vadītājam, kā arī asociācijas biedriem.
Latvijas Lielo pilsētu asociācija atzīmē, ka jau 19 pašvaldības ir sakārtojušas skolu tīklu savā teritorijā, tādējādi radot priekšnoteikumu veiksmīgai "Programma skola" ieviešanai, savukārt 11 pašvaldības veic noslēdzošos darbus ceļā uz sakārtotu skolu tīklu.
12. februārī, Latvijas Lielo pilsētu asociācijas biedru kopsapulcē, piedaloties izglītības un zinātnes ministrei Andai Čakšai un finanšu ministram Arvilam Ašeradenam, paredzēts pārrunāt modeļa "Programma skolā" finansējumu un īstenošanas kārtību.
Latvijas Lielo pilsētu asociācijas biedri ir 10 lielākās Latvijas pilsētas, tostarp Jēkabpils novads.
Komentāri 2
Visi Reģistrētie (0) Anonīmie (2)Nu buhgalķeri, ekonomisti rēķiniet nu, kā tur būs, ja aizklapē ciet skolas vai atstāj tikai sākumskolu, cik ieekonomēsiet? Tāpat tā us tukšā ēka ir jāapsilda, ir vajadzīgs kurināmais, tāpat vajadzīga ir elektrība, ūdens, kanalizācija, pavāri, apkopēji, kurinātāji, tos dažos 1-4 kl bērnus vajag vest uz skolu un atpakaļ utt utt. Izmaksas ir lielas. Un, ja tos dažus 5-9 kl skolēnus pusaizmigušos agrajos rītos ved kaut kur 20km attālumā pa bezceļiem uz priekšu, atpakaļ, jāmaksā ir alga šoferiem, jālej autobusā degviela, jāuztur autobusi, kas ir ļoti dārgs prieks, kas no tā vinnē? Kāda ir ekonomija? Man šķiet, ka nekāda.
Ziņot par komentāru
Ziņot par komentāru
Atstājiet komentāru
Pirms komentē
Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.
Noteikumi ->