Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 10.04.2025 07:00

Pasažieru pārvadātāji aicina palielināt reģionālā sabiedriskā transporta biļešu tarifus 9

Pasažieru pārvadātāji aicina palielināt reģionālā sabiedriskā transporta biļešu tarifus

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) aicina Sabiedriskā transporta padomi reģionālā sabiedriskā transporta biļešu tarifus no 1.jūlija palielināt atbilstoši inflācijai.

Asociācijas prezidents Ivo Ošenieks uzsver, ka nekavējoties ir jāpieņem lēmumi saistībā ar pasažieru pārvadātāju uzņēmumu kritisko finanšu situāciju attiecībā uz noslēgto ilgtermiņa līgumu izpildi.

Ošenieks norāda uz vairākiem problēmjautājumiem ilgtermiņa līgumos. Tostarp pārvadātājiem jau šā gada laikā var iestāties maksātnespējas riski, kā arī nespēja kvalitatīvi un pienācīgi pildīt līgumos uzņemtās saistības. Tāpat viena no problēmām esot reisu atcelšana autobusu vadītāju trūkuma dēļ, kas ir saistīta ar pārvadātāju ierobežotajām iespējām nodrošināt tirgus situācijai atbilstošu darba samaksu.

Viņš arī piebilst, ka reisu atcelšana var notikt tehnisku problēmu dēļ, kas ir saistīta ar autobusu iegādes un remontdarbu izmaksu pieaugumu un nespēju ierobežotu resursu dēļ atjaunot un uzturēt autoparku. Vienlaikus reisu atcelšanas dēļ tiks ierobežotas arī mazāk aizsargāto sabiedrības grupu mobilitātes iespējas, piebilst Ošenieks.

Tādēļ LPPA aicina Satiksmes ministriju, Finanšu ministriju, Sabiedriskā transporta padomi un Autotransporta direkciju steidzami veikt nepieciešamās darbības, lai stabilizētu finansiālo situāciju sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā.

Tostarp pārvadātāji prasa ministrijas līdz 25.aprīlim piešķirt papildu finansējumu 15 miljonu eiro apmērā dotācijai zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, kā arī, veidojot valsts budžetu 2026.gadam, palielināt valsts budžeta bāzi šim mērķim par 15 miljoniem eiro.

Vienlaikus LPPA aicina Autotransporta direkcija līdz 5.maijam veikt grozījumus ilgtermiņa līgumos pārvadātājiem, kas paredz cenu pārskatīšanu ārpus līgumos noteiktā termiņa, kā arī aicina Sabiedriskā transporta padomi līdz 1.jūnijam pieņemt lēmumu par biļešu tarifu izmaiņām no 1.jūlija un turpmāk katru gadu atbilstoši inflācijai lemt par tarifu izmaiņām reģionālās nozīmes maršrutu tīklā.

Ja šīs prasības netiks izpildītas, pasažieru pārvadātāji gatavošoties iespējamām publiskām akcijām, lai piesaistītu visas sabiedrības uzmanību nozares problēmām.

h
hihi 10.04.2025 12:56
Laikam Kūkās neviens rads pilsētas ziedam nedzīvo.
h
hihi 10.04.2025 12:54
Par Kūkām jums taisnība,var būt reisi uz Salu,Spunģēniem,Ābeļiem,bet uz Kūkām nezin kāpēc nevar.
O
Observer 10.04.2025 11:48
Cik tūkstošiem reižu cilvēki nav aicinājuši 3. autobusa maršrutu pavilkt līdz Kūkām, pat ne visus reisus, bet kādus trīs... .
V
Vai ne? 10.04.2025 07:44
Biļešu cenas ir viens, bet sab transporta pieejamību tad arī palieliniet. Lai cilvēki pa dienu varētu pārvietoties biežāk, kā tas ir Anglijā un citās valstīs. Jā, tur ar sab transportu braukt ir dārgi, bet viņiem, aizbraukušiem, nav jāgaida 5- 8 stundas, lai tiktu atpakaļ, kà tas ir pie muns. Autobusi tur kursē uz visām četrām debespusēm ik pēc pusstundas, stundas kā minimums. A te domā, ka tik izdarīt mazāk un iekasēt lielāku naudu! Absurds, tā Latvija! Vetere, pārskati lauku teritorijās pieturas! Nesēdi bez ģelas un negudrojies! Tās ir jāizvieto tā, lai ir ērti visiem pasažieriem. Tas nav normāli, ka pa ceļu jāstupelē līdz pieturai 2km, ja autobuss pa to ceļu brauc un var paņemt tur, kur pasažierus ir atnācis pie ceļa. No pilsētas parasti ved smagus tīkliņus, un atkal jāstupelē 2km, bet šoferis varētu izlaist tur, kur pasažierim vajag! Taču domājiet ar galvām beidzot! Negribiet strādāt, laidiet citus! Tā jau to pasažieru ir maz, un tos pašus moka!
.
... 10.04.2025 14:38
Piekrītu katram Jūsu vārdam. Ir jādomā arī par tiem cilvēkiem,kuri dzīvo ārpus pilsētām un kuriem,viss nav pieejams rokas stiepienā. Manā uztverē autobusam un tā pieejamībai ir jābūt pašsaprotamai lietai,kurš ir pieejams tiem,kam nav automašīnas. It kā dzīvojam 21.gs.
J
Jēkabpiliete 10.04.2025 21:53
Anglijā 3 stundu brauciens ar autobusu maksāja 24 eiro pirms vairākiem gadiem, kad tur biju. Diez vai mums to vajag.
P
Pasažieris 11.04.2025 07:57
Jēkabpiliete rakstija: Anglijā 3 stundu brauciens ar autobusu maksāja 24 eiro pirms vairākiem gadiem, kad tur biju. Diez vai mums to vajag.
Pie viņu algām tas ir normāli. A te pa vienu eiro jātup pilsētā pusi vai veselu dienu lai tiktu atpakaļ uz savu māju laukos, ibtad izmetīs pieturā, kur jāiet kilometriem kājām, kaut varēja izlaist mājai tuvāk. Strādājiet pasažieru labā, nevis nodarbojoties ar demagoģiju! Autobusi ir jālaiž biežāk, tad būs arī pasažieri.
E
Eseja 11.04.2025 11:08
Biļešu cenu palielināšana neatrisinās problēmas. ...nav pārdomāts autobusu kustības grafiks un vēl arī kāda ir attieksme pret laukiem???!!! Viss tiek darīts, lai laukos cilvēku paliktu mazāk....
O
Observer 10.04.2025 07:32
Daudz patiesāk būtu sacīt : ,, Tiek aicināts palielināt cenas,, ... .

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->