Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 10.04.2025 09:00

Latvijā 48,8% valsts vietējo autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī 6

Latvijā 48,8% valsts vietējo autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī

Latvijā 48,8% valsts vietējo autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, trešdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis. Viņš norādīja, ka valsts vietējo autoceļu tehniskais stāvoklis ir liela problēma, jo valsts vietējie autoceļi veido pusi no kopējā valsts ceļu tīkla, kā arī 72% vietējo autoceļu ir ar grants segumu.

"Situācija nav iepriecinoša, jo gandrīz puse no ceļiem ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī. Šie ceļi ir ar mazāku satiksmes intensitāti, bet šie ceļi ir jāuztur, lai par tiem varētu pārvietoties," sacīja Lazdovskis.

Viņš arī atzīmēja, ka situācija uz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem ir labāka.

VSIA "Latvijas valsts ceļi" apkopotie dati liecina, ka 2020.gadā 15,3% valsts galveno autoceļu bija sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, bet 33,4% reģionālo autoceļu bija sliktā stāvoklī, savukārt 2024.gadā - 7,9% valsts galveno autoceļu bija sliktā stāvoklī, bet 19,5% reģionālo autoceļu bija sliktā stāvoklī.

Lazdovskis norādīja, ka, pateicoties Eiropas Savienības finansējumam, kopš 2000.gadu sākuma uzlabojusies kvalitāte uz valsts galvenajiem autoceļiem. Savukārt, pateicoties Covid-19 pandēmijas papildu finansējumam no 2020. līdz 2022.gadam, uzlabots segums daudziem reģionālajiem autoceļiem.

LVC vadītājs atzina, ka no visiem valsts autoceļiem kopumā kapitālieguldījumi līdz 2027.gadam tiek plānoti 34% jeb 6670 kilometros, savukārt pārējiem autoceļiem plānota ikdienas uzturēšana.

Šogad kapitālieguldījumi valsts autoceļos veido 191 miljonu eiro, savukārt 2026.gadā un 2027.gadā katru gadu plānoti kapitālieguldījumi aptuveni 140 miljonu eiro apmērā.

Viņš minēja, ka finansējuma apmērs iezīmē gaidāmos izaicinājumus, bet vienlaikus ir jāapzinās iespējas. "Piemēram, nākamajos gados izaicinājums būs militārā mobilitāte, tāpēc nozarei ir aktīvi jādarbojas, lai varētu palielināt militārās mobilitātes finansējumu 2026. un 2027.gadam," sacīja Lazdovskis.

Viņš rezumēja, ka galvenais izaicinājums nākamajos gados būs noturēt esošo līmeni ceļu tīklā, jo Eiropas Savienības finansējums ceļu remontdarbiem vairs nav pieejams, izņemot specifiskus mērķus, piemēram, satiksmes drošības projektus, kā arī klasiskajai ceļu pārbūvei vai jaunbūvei finansējums jāparedz valsts budžetā vai jāmeklē citas alternatīvas.

Vienlaikus viņš norādīja, ka ar lētākām metodēm tuvākajos gados LVC centīsies panākt, lai kopējais autoceļu stāvoklis noturas esošajā līmenī, jo ir jāapzinās, ka pēc sešiem vai septiņiem gadiem ar esošo finansējuma apmēru tas vairs nebūs iespējams inflācijas dēļ.

V
Vietējais 10.04.2025 15:33
Pēdējos 15 gadus vienotība ar saviem satelītiem mērktiecīgi ir grāvusi valsts ekonomiku.Pasu bīdītās sankcijas sankciju karā jau reāli ir nokāvusas vairākas nozares,daudzas dzīvo uz izdzīvosanas slieksna.Neadekvāti lielas naudas grūsana karā un kara vajadzībām,pāruzbliedusī ierēdnu armija,kura norij daudz naudas no budzeta, sajātie un izzagtie mega projekti un citas aplamības ar elektrības sadārdzināsanu valsti reāli ir padarījusi par nabadzīgāko.ES.Celiem naudas vienkārsi vairs nepaliek
B
Bezsakars 10.04.2025 09:29
Situācija nebūtu šāda, ja visi akcīzes nodokļa ieņēmumi par degvielu katru gadu tiktu novirzīti ceļu būvei(kam pēc idejas arī šis nodoklis ir paredzēts) nevis 2/3 no tās summas izvazāti velns viņu zin kur un 1/3 reāli tiek ieguldīti ceļos. Protams vēl ir Eiropas fondu nauda, kas tiek uzskatīta nevis par atbalstu tam lai ātrāk savestu ceļus kārtībā, bet gan kā iespēja izvazāt lielāku apjomu pašu budžeta līdzkļus, kuriem būtu jābūt iztērētiem ceļu uzturēšanai. Laikam viss šis ir tikai likumsakarīgi, kad valsti vada nekompetenti zagļi un diletanti.
S
Sakars 10.04.2025 09:42
Ceļu uzturētājiem ir jāprot ceļus greideret neveidojot apaugumu. Ceļa virskārta tiek nogrusta no ceļiem.
A
Artis 10.04.2025 15:43
... kā velns viņu zina kur? Ierēdņu armijai aiziet! Nemaz negribas domāt cik viņu kopā ir Autotransporta direkcijā, Latvijas valsts ceļi, Autoceļu uzturētājs un pāri visiem Satiksmes ministrija !!! Atvainojos ja kādu nepieminēju!
Ne par velti runā ka, Latvijā uz trīs pilsoņiem esot viens ierēdnis! Un pieklājīgi atalgots tiek tas ierēdnis, maz gan ticams vai atbilstoši savam pienesumam vai ieguldījumam!!!
V
Vai ne? 10.04.2025 16:13
Artis rakstija: ... kā velns viņu zina kur? Ierēdņu armijai aiziet! Nemaz negribas domāt cik viņu kopā ir Autotransporta direkcijā, Latvijas valsts ceļi, Autoceļu uzturētājs un pāri visiem Satiksmes ministrija !!! Atvainojos ja kādu nepieminēju! Ne par velti runā ka, Latvijā uz trīs pilsoņiem esot viens ierēdnis! U..
Absolūti nav pienesuma, bet algas i dritvai, kā ministriem. Tāpēc jau tie deguni ķerās pa mākoņiem.
K
Kā variants 10.04.2025 09:09
Un kas pie tā vainīgs? Valdība, kura nedod pietiekamu finansējumu un ceļu būvnieki, kuri taisa brāķi.

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->