Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
20.07.2023 17:16

5 iemesli, kāpēc ziemas riepas ir bīstami uzskatīt par vissezonas riepām 0

5 iemesli, kāpēc ziemas riepas ir bīstami uzskatīt par vissezonas riepām

Pēc lietainas un ārkārtīgi sniegotas ziemas spīd saule, dzied putni un beidzot ir iestājusies siltāka temperatūra. Lai gan gaisa temperatūra šobrīd sasniedz 15 grādus pēc Celsija, nav nekas neparasts, redzēt automašīnas, kas joprojām ir aprīkotas ar ziemas riepām.

Ja esat viens no šiem cilvēkiem, šeit ir daži iemesli, kāpēc Jums nekavējoties jānomaina riepas uz vasaras vai vissezonu riepām: www.riepas.lv.

1.Ziemas riepas ir paredzētas zemākam temperatūras diapazonam nekā vissezonas vai vasaras riepas

Daudzi autovadītāji domā, ka viņi var ietaupīt naudu, braucot ar ziemas riepām visu gadu. Protams, ja riepa, kas spēj izturēt bargus ziemas apstākļus, spēj izturēt arī siltumu, vai ne? Diemžēl tas ir pilnīgi nepareizi. Visas riepas savu dzīvi sāk ar atšķirīgi konstruētiem gumijas maisījumiem, no kuriem katrs ir paredzēts noteiktam temperatūras diapazonam.

Ziemas riepas ir izstrādātas tā, lai tām būtu elastīgs protektors, ja temperatūra ir zemāka par nulles atzīmi. Salīdzinājumā ar vasaras riepām, kurām ir daudz gludu riepu bloku, lai nodrošinātu maksimālu saķeri ar virsmu, ziemas riepām ir daudz vairāk lameļu un mīkstāki protektora bloki.

Šie elastīgie, stipri slīpēti bloki ir paredzēti saķerei ar nelīdzenu sniegotu vai apledojušu virsmu, nevis ar pastāvīgi sausu un siltu segumu.

2.Jūsu ziemas riepas nodilst daudz ātrāk, ja temperatūra pārsniedz 7 grādus pēc Celsija

Kad iepriekš minētās līstes un protektora bloki saskaras ar sausu un siltāku segumu, gumijas blokiem saspiežoties, rodas siltums. Pārāk liels karstums ir riepas ļaunākais ienaidnieks.

3.Jūs nevarēsiet apturēt savu automašīnu tik ātri

Pēc konstrukcijas, salīdzinot ar labu vissezonas riepu, ziemas riepai būs 2-3 reizes vairāk protektora bloku. Tomēr uz sausa un silta seguma šī elastīgā konstrukcija var ievērojami pagarināt bremzēšanas ceļu.

Neatkarīgi no riepas tipa, pārāk liels karstums padara riepas protektora blokus pārāk elastīgus. Riepa kļūst saraustīta vai taukaina, jo tā burtiski ķīmiski izšķīst. Ja temperatūra pārsniedz 30 grādus pēc Celsija, ziemas riepu gumija sāk marmorēt. Bīstama situācija, jo veidojas mazas gumijas bumbiņas, kas griežas zem riteņa.

Jo augstāka apkārtējās vides temperatūra, jo garāks bremzēšanas ceļš. Potenciāli bīstams scenārijs.

4.Jūs nevarēsiet tik labi kontrolēt automašīnu

Continental Tires veiktajā ziemas/vasaras riepu salīdzinošajā pētījumā konstatēts, ka, izmantojot ziemas riepas siltā pavasara/vasaras laikā, ir par aptuveni 15 % mazāka stūrēšanas precizitāte.

Tajā pašā pētījumā tika konstatēts, ka vasaras apstākļos ziemas riepas, veicot izvairīšanās manevru, sasniedz savu kritisko robežu zem 70 km/h ātruma. Turpretī, ja riepas ir aprīkotas ar vasaras riepām, tas pats manevrs nav problemātisks pat pie 80 km/h ātruma.

5.Jūs iztērēsiet vairāk naudas degvielai

Mīkstāka un lipīgāka gumijas maisījuma dēļ ziemas riepām ir daudz lielāka rites pretestība. Rites pretestību definē kā enerģiju, kas tiek zaudēta, riepai ripojot. Galvenais enerģijas zuduma iemesls ir riepas pastāvīgā deformācija.

Ziemas riepu nodiluma līmenis siltajos gada periodos ir augsts, un rites pretestība ir par 15 % lielāka nekā vasaras riepām.

Padoms

Mainot riepas, pārliecinieties, vai ziemas riepām ir palicis pietiekams protektora daudzums. Visizplatītākā protektora dziļuma mērīšanas metode ir izmantot protektora dziļuma mērītāju. Šis rīks nodrošina precīzu protektora dziļuma mērījumu milimetros vai collās. Dažos reģionos, lai nodrošinātu drošus braukšanas apstākļus, ir noteiktas juridiskas prasības attiecībā uz minimālo protektora dziļumu, kas parasti ir aptuveni 6/32 collas jeb 4,8 milimetri.

Ieteicams pārbaudīt protektora dziļumu vismaz reizi mēnesī ziemas sezonas laikā vai pirms došanās garos braucienos sarežģītos laika apstākļos. Ja protektora dziļums ir ievērojami nolietojies un sasniedz minimālo atļauto robežu, ieteicams nomainīt riepas, lai nodrošinātu optimālu drošību un veiktspēju.

Šim ierakstam vēl nav neviena komentāra!

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->