Ziņas Video Forums Kontakti Reklāma RSS Twitter
 Lietotājs Parole Laipni lūdzam Viesis! Reģistrēties »  
+ Ziņas
          Svētki
          Sadzīve
          Izglītība, Kultūra
          Ekonomika
          Pašvaldības ziņas
          Policijas ziņas
          Sports
          Visi
+ Ziņu arhīvs
+ Video
+ Foto galerija
+ Forums
+ Iepazīšanās

Ļąńģóšķī 01.07 Diena
28°C...30°C
A 2-4 m/s

ßńķī 01.07 Vakars
22°C...24°C
A 1-3 m/s

Šodien 01.jūlijā
vārda dienas svin:

Imants, Rimants, Intars, Ingars

Rītdien:
Lauma, Ilvars, Halina

Apsveicam!
Saraksts »

Kā vērtējat ideju par dabisko pilsētas pļavu (tā ir vieta, kur netiek pļauts mauriņš, bet brīvi aug zāle un ziedaugi) veidošanu Jēkabpils pilsētā?
Negatīvi.
52.5%
Pozitīvi;
31.1%
Daļēji atbalstu, bet idejai ir trūkumi;
16.4%

Nobalsojuši: 61
Saraksts »

Ziņas: 34178
Komentāri: 627930
Ziņas forumā: 969
Statistika atjaunota
17.06.2022 16:01
 
Šobrīd portālā: 89 lietotāji

http://www.jekabpils.lv
Jaunākās ziņas
 
Tapusi grāmata par Sēlijas šaursliežu dzelzceļu
Pievienots: 20.06.2022 17:43

» Versija izdrukai

rsz_2rsz_1gramatas_foto.jpg
Veicot Sēlijas šaursliežu dzelzceļa izpēti, tapusi grāmata “600 mm dzelzceļš Sēlijā Pirmā pasaules kara laikā – būvniecība, mērķi, ietekme”. Grāmatas autori ir vēsturnieki – militārās un dzelzceļa jomas pārzinātāji, ģeogrāfs – kartogrāfijas profesionālis un dzelzceļa industriālā mantojuma eksperts. Grāmatas atvēršanas pasākums notiks 30.jūnijā pulksten 17:00 Dzelzceļa muzejā.

Līdz šim Latvijas šaursliežu dzelzceļiem veltītajos darbos lauku dzelzceļi aplūkoti samērā vispārīgi, koncentrējoties uz to būvniecības un ekspluatācijas sākuma posmu Pirmā pasaules kara laikā un uzreiz pēc tā. Arī 600 mm dzelzceļš Sēlijā vairāk bijis skatīts neliela apjoma darbos, bet šo dzelzceļu lietošana vispārējā pasažieru un kravu satiksmē, īpaši laikā pēc 1945.gada, līdz šim bija palikusi ārpus Rietumeiropas dzelzceļu vēstures pētnieku interešu loka, norāda kompānijā.

"Latvijas dzelzceļš" pārstāvji atzīmē, ka sākotnēji, Pirmā pasaules kara laikā, 600 mm dzelzceļš Sēlijā tika radīts kā Vācijas armijas militāra infrastruktūra frontes apgādes vajadzībām, kokmateriālu un citu saimniecisku labumu izvešanai no okupētajām teritorijām, bet vēlākajos gados dažādu politisko režīmu laikā izmantots kā saimnieciska infrastruktūra.

Pētnieku grupas mērķis bija ne vien izzināt šī dzelzceļa būvniecības gaitu, ekspluatācijas mērķus un ietekmi reģiona attīstībā, bet arī iegūt pēc iespējas precīzāku informāciju par dzelzceļa trašu izvietojumu dabā, izmantojot zemes virsmas aerolāzerskenēšanas jeb LiDAR (Light Detection and Ranging) datu kopumu. Monogrāfijas vajadzībām muzejos, bibliotēkās, arhīvos un pie privātkolekcionāriem tika uzmeklētas Pirmā pasaules kara laika fotogrāfijas, tāpat veikta dzelzceļa infrastruktūras fragmentu foto fiksācija dabā.

Projekta zinātniskais redaktors ir Ēriks Jēkabsons, redaktore un korektore - Austra Celmiņa-Ķeirāne, tekstu tulkojumi angļu valodā - Māra Kokina, izdevuma dizains un makets - Kirils Kirasirovs, projekta vadītāja - Agnese Neija.
 


Komentāru skaits: 8
Apspriežam tēmu:
*Jefiņš
 Ko tur grāmata, dzelzceļu vajag atjaunot, vismaz man būtu kur braukt un gan atradīsies vēl braucēji.
20.06.2022 18:05
*Distihs
 Starp dzelzceļa sliedēm Kokina Māra
Grāmatu tulko un putru vāra.
20.06.2022 18:06
*astro
 Par šaursliežu dzelzceļu grāmata tapa,
Lai kursētu bānītis,jāiet pie Krapa.
20.06.2022 18:12
*Neķītrais masāžists -> astro
 Vot, točno! :D Ragainim tas Viesītes dzelzceļš pofig, ja pat no Krustpils un Jelgavu nevar matrici sarunāt.
20.06.2022 19:26
Karlo -> *Neķītrais masāžists
 Jā, tā sanāk. Par to jārunā ar Leonīdu, ja viņš panāks pozitīvu lēmumu, tad tā būs.
20.06.2022 19:54
*Distihs -> Karlo
 Vai runā ar Ļoņu, vai runā ar Krapu,
Varējums dzelzceļā viņiem par knapu.
20.06.2022 21:48
*zinātājs
 Zināms, viesītieši arī pēc Žuka došanos darbā uz Jēkabpili, nav zaudējuši sen lolotās cerības par Mazā bānīša ceļa atjaunošanu vismaz līdz Jodeļiem, bet ir jāskatās skarbās īstenības acīs. Pirmkārt, nezinu, vai viņi pirms Saeimas vēlēšanām spēs ieinteresēt Ragaini un valdību. Dzelzceļa renovēšana varētu dot jaunas darba vietas, bet karš Ukrainā, otrkārt, un sankcijas pret Krieviju pieprasa attiecīgas korekcijas finanšu resursu pārdalē.
21.06.2022 09:53
*akoo
 tad tas dzelzceļa mezgls ir atrisināts?!
21.06.2022 15:16
Piedalīties diskusijā:
Vārds:
Adresāts:
Visual CAPTCHA
Ievadiet drošības kodu: *





  Copyright © jekabpilslaiks.lv 2005-2022.g.
Mājas lapu izstrāde. 2005.g. (support@jekabpilslaiks.lv)


Portālā jekabpilslaiks.lv publicētie materiāli ir aizsargāti saskaņā ar Latvijas Republikas Autortiesību likumu. Jebkura jekabpilslaiks.lv publicēto materiālu kopēšana, modificēšana, uzglabāšana, arhivēšana un pilnīga vai daļēja publiskošana bez SIA “Vidusdaugavas televīzija” rakstiskas atļaujas ir kategoriski aizliegta.
Ja netiek ievēroti augstāk minētie noteikumi, tiek uzskatīts, ka ir pārkāptas autora tiesības un atkarībā no pārkāpuma rakstura vai sekām pārkāpējs saucams pie likumā noteiktās administratīvās vai kriminālās atbildības.

Komentārus, ierosinājumus un jautājumus sūtiet uz adresi redakcija@jekabpilslaiks.lv

Publicētie materiāli ne vienmēr saskan ar redakcijas viedokli. Par rakstos publicēto materiālu saturu atbild raksta autors. Redakcija neatbild par lietotāju komentāriem, forumā ievietotajiem ziņojumiem. Par reklāmas materiālu un sludinājumu saturu atbild to iesniedzējs.
Atslēgvārdi: Jēkabpils, Jēkabpils ziņas, Jēkabpils rajons, jaunumi, forums, sludinājumi, foto galerija, reklāma.
Lapas apstrādes laiks: 0.01093 sek.

Cienījamais lietotājs, Jekabpilslaiks.lv izmanto sīkfailus lai uzlabotu vispārējo pakalpojumu kvalitāti. Turpinot lietot portālu, jūs apliecināt, ka piekrītat mūsu Privātuma politikai, kā ari sīkdatņu izmantošanai. Es saprotu