Veikta izpēte par piecgadīgu bērnu psiho-sociālo labsajūtu izglītības iestādēs
Pievienots: 09.11.2018 16:49

berni.jpg
Izglītības iniciatīvu centrs sadarbībā ar starptautiska projekta “Sociāli emocionālā izglītība un attīstība – izpratnes un prasmju uzlabošana agrās bērnības izglītībā” partneriem no piecām Eiropas valstīm veicis izpēti par piecgadīgu bērnu psiho-sociālo labsajūtu pirmsskolas izglītības iestādēs. Rezultāti liecina, ka Latvijā vairāk nekā 32 procentiem bērnu psiho-sociālā labsajūta ir apdraudēta. Tas ir lielāks skaitlis nekā piecu valstu vidējais rādītājs – 24 procenti. Faktori, kas veicina bērnu psiho-sociālo labsajūtu pirmsskolas izglītības iestādēs, ir pedagogu kompetence un attieksme, attiecību kvalitāte, iekļaušana un dažādība, uz bērnu centrēta pieeja. Savukārt kā nozīmīgākie faktori, kas kavē bērnu psiho-sociālo labsajūtu, tiek uzrādīti: liels bērnu skaits grupā, darbinieku trūkums, bieža darbinieku maiņa, sadarbības trūkums ar vecākiem, kultūras un etniskā dažādība, nabadzība, šķiršanās, vardarbība, alkohols un citas atkarības. Izpēte uzrāda tendenci, ka pedagogi, tostarp arī Latvijā, bērnu psiho-sociālo labsajūtu saista tikai ar ģimeni nevis ar savu profesionālo darbību, lai gan skolotāja ikdienas darbs var būtiski ietekmēt bērna labsajūtu. Projektu finansiāli atbalsta Eiropas Savienības programma “Erasmus+”, projektu līdzfinansē arī Jēkabpils pilsētas dome un Preiļu novada dome.

 

Raksts izdrukāts no: www.jekabpilslaiks.lv
Adrese: http://www.jekabpilslaiks.lv/?mod=1&op=out&id=26326