Veicot Sēlijas šaursliežu dzelzceļa izpēti, tapusi grāmata 600 mm dzelzceļš Sēlijā Pirmā pasaules kara laikā būvniecība, mērķi, ietekme. Grāmatas autori ir vēsturnieki militārās un dzelzceļa jomas pārzinātāji, ģeogrāfs kartogrāfijas profesionālis un dzelzceļa industriālā mantojuma eksperts. Grāmatas atvēršanas pasākums notiks 30.jūnijā pulksten 17:00 Dzelzceļa muzejā.
Līdz šim Latvijas šaursliežu dzelzceļiem veltītajos darbos lauku dzelzceļi aplūkoti samērā vispārīgi, koncentrējoties uz to būvniecības un ekspluatācijas sākuma posmu Pirmā pasaules kara laikā un uzreiz pēc tā. Arī 600 mm dzelzceļš Sēlijā vairāk bijis skatīts neliela apjoma darbos, bet šo dzelzceļu lietošana vispārējā pasažieru un kravu satiksmē, īpaši laikā pēc 1945.gada, līdz šim bija palikusi ārpus Rietumeiropas dzelzceļu vēstures pētnieku interešu loka, norāda kompānijā.
"Latvijas dzelzceļš" pārstāvji atzīmē, ka sākotnēji, Pirmā pasaules kara laikā, 600 mm dzelzceļš Sēlijā tika radīts kā Vācijas armijas militāra infrastruktūra frontes apgādes vajadzībām, kokmateriālu un citu saimniecisku labumu izvešanai no okupētajām teritorijām, bet vēlākajos gados dažādu politisko režīmu laikā izmantots kā saimnieciska infrastruktūra.
Pētnieku grupas mērķis bija ne vien izzināt šī dzelzceļa būvniecības gaitu, ekspluatācijas mērķus un ietekmi reģiona attīstībā, bet arī iegūt pēc iespējas precīzāku informāciju par dzelzceļa trašu izvietojumu dabā, izmantojot zemes virsmas aerolāzerskenēšanas jeb LiDAR (Light Detection and Ranging) datu kopumu. Monogrāfijas vajadzībām muzejos, bibliotēkās, arhīvos un pie privātkolekcionāriem tika uzmeklētas Pirmā pasaules kara laika fotogrāfijas, tāpat veikta dzelzceļa infrastruktūras fragmentu foto fiksācija dabā.
Projekta zinātniskais redaktors ir Ēriks Jēkabsons, redaktore un korektore - Austra Celmiņa-Ķeirāne, tekstu tulkojumi angļu valodā - Māra Kokina, izdevuma dizains un makets - Kirils Kirasirovs, projekta vadītāja - Agnese Neija.
Zināms, viesītieši arī pēc Žuka došanos darbā uz Jēkabpili, nav zaudējuši sen lolotās cerības par Mazā bānīša ceļa atjaunošanu vismaz līdz Jodeļiem, bet ir jāskatās skarbās īstenības acīs. Pirmkārt, nezinu, vai viņi pirms Saeimas vēlēšanām spēs ieinteresēt Ragaini un valdību. Dzelzceļa renovēšana varētu dot jaunas darba vietas, bet karš Ukrainā, otrkārt, un sankcijas pret Krieviju pieprasa attiecīgas korekcijas finanšu resursu pārdalē.
Portālā jekabpilslaiks.lv publicētie materiāli ir aizsargāti saskaņā ar Latvijas Republikas Autortiesību likumu. Jebkura jekabpilslaiks.lv publicēto materiālu kopēšana, modificēšana, uzglabāšana, arhivēšana un pilnīga vai daļēja publiskošana bez SIA Vidusdaugavas televīzija rakstiskas atļaujas ir kategoriski aizliegta.
Ja netiek ievēroti augstāk minētie noteikumi, tiek uzskatīts, ka ir pārkāptas autora tiesības un atkarībā no pārkāpuma rakstura vai sekām pārkāpējs saucams pie likumā noteiktās administratīvās vai kriminālās atbildības.
Publicētie materiāli ne vienmēr saskan ar redakcijas viedokli. Par rakstos publicēto materiālu saturu atbild raksta autors. Redakcija neatbild par lietotāju komentāriem, forumā ievietotajiem ziņojumiem. Par reklāmas materiālu un sludinājumu saturu atbild to iesniedzējs.
Atslēgvārdi: Jēkabpils, Jēkabpils ziņas, Jēkabpils rajons, jaunumi, forums, sludinājumi, foto galerija, reklāma.
Lapas apstrādes laiks: 0.0089 sek.
Cienījamais lietotājs, Jekabpilslaiks.lv izmanto sīkfailus lai uzlabotu vispārējo pakalpojumu kvalitāti. Turpinot lietot portālu, jūs apliecināt, ka piekrītat mūsu Privātuma politikai, kā ari sīkdatņu izmantošanai. Es saprotu