2018.gada sākumā pamatīga aizdomu ēna krita pār SIA Ošukalns, kas veica būvdarbus Bebru mikrorajonā. Masu medijos parādījās informācija, ka asfalta biezums esot uz pusi mazāks nekā paredzēts iepirkumā. Būvuzņēmējs pēc tam ņēma asfalta paraugus, kuri atbilda visiem nosacījumiem, tomēr diskusija par Bebru mikrorajona asfalta kvalitāti sabiedrībā turpinājās vēl ilgi. Ņemot vērā šo pieredzi, Jēkabpils pilsētas domes vadība jau pagājušajā gadā paziņoja, ka turpmāk visos lielākajos ielu rekonstrukcijas objektos pirms to nodošanas ekspluatācijā tiks ņemti asfalta paraugi. Klātesot masu medijiem, pašvaldības pārstāvjiem un būvuzņēmējam SIA Ošukalns, pašvaldības iepirkumā uzvarējušais uzņēmums SIA Ceļu eksperts ņēma asfalta paraugus nesen atjaunotajās ielās Jēkabpilī.
SIA Ošukalns Ceļu būves nozares vadītājs Jānis Hauka saka: Tas, ka pašvaldība vērtē kvalitāti objektos, ir apsveicami no pašvaldības puses. Es ceru, ka tas nevērsīsies tikai pret SIA Ošukalns, bet arī pret visiem citiem būvobjektiem pilsētā.
Vietas, kur veikt urbumus, izvēlējās gan pašvaldības pārstāvji, gan masu mediji. Kopumā tika veikti seši urbumi divi Pasta ielā, viens Zaļā ielā, viens Katoļu ielā un divi Neretas ielā. Katrā urbumā tika paņemti divi asfalta paraugi. Pēc sākotnējiem mērījumiem aizdomas par nepietiekamu asfalta biezumu ir par Zaļā ielā ņemtajiem paraugiem, kuri ir nepilnus 14 centimetrus biezi, lai gan vajadzīgais biezums ir 16 centimetri, bet precīzāki rādījumi tiks noteikti laboratorijā, kur plānots veikt virkni dažādu analīžu.
SIA Ceļu eksperts valdes priekšsēdētājs Aigars Strežs stāsta: Tiks noteikta paliekošā porainība, kas raksturo sablīvējumu, izmērīti kārtu biezumi, viens paraugs tiks paņemts arī sliedes testam.
Vidusdaugavas televīzija bija klāt arī brīdī, kad tika ņemti paraugi Katoļu ielā un Pasta ielā netālu no Zaļās ielas. Abās vietās izmērītie paraugi, pēc sākotnējiem novērojumiem, atbilst prasībām Pasta ielā asfalta biezumam jābūt 16 centimetri, paraugi ir aptuveni 17 centimetrus biezi, Katoļu ielā jābūt 10 centimetriem, paraugi ir 11 un 12 centimetrus biezi. Tomēr atgādinām, ka precīzus rezultātus noteiks laboratorija.
Lai rezultāti būtu objektīvi, asfalta paraugi jāņem pusmetru no malām un pusmetru no šuvēm, kā arī 20 centimetru attālumā no komunikācijām. SIA Ceļu eksperts uzsver, ka Jēkabpilī paraugi ņemti, ievērojot šos noteikumus. Pagaidām Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Kraps neizpauž, kāda būs pašvaldības rīcība, ja rādījumi nebūs atbilstoši prasībām: Pirmkārt, sagaidīsim rezultātus, otrkārt, skatīsimies, kas tieši tur nav kārtībā, tikai tad lemsim. Objektam ir piecu gadu garantija. Tagad es nevaru teikt, kas būs, ja būs. Paskatīsimies, kādi būs rezultāti. Jācer, ka tie būs labi.
Laboratorijas analīzes un rezultātu apkopojums tiks veikts tuvāko divu nedēļu laikā. Jāpiebilst, ka urbumu vietas uzreiz pēc paraugu paņemšanas tika aiztaisītas ciet.
Krapa kungs jau mierā neliksies un izvedīs visus šmaukļus tīros ūdeņos. Vēl jau laboratorija teiks savu vārdu par asfalta kvalitāti. Tur var zili brīnumi atklāties.
ka asfalta biezuma apšaubītāji ir no tās pašas dzimtas, kura te bieži gaudo par koku zāģēšanu. Ne jau asfalta biezuma milimetriem ir izšķirošā nozīme. Pats būtiskākais ir pamatnes noblīvēšana, ko reāli var izdarīt tikai lejot uz bērtajām smiltīm daudz ūdens. Bet tā ir traka ķēpa, tāpēc izlīdzas ar rullēšanu un vibrēšanu. Ja kādā vietā smiltīm tomēr rodas iespēja sēsties - rodas plaisas un bedres. Arī paša asfalta kvalitātei ir liela nozīme. Ja kādā vietā biezumam pietrūkst centimetra, tas nav fatāli. Vislielākās šaubas par asfaltu rodas tad, ja to ir ieklājis politiskais konkurents... .
Pārbaude noteikti izmaksās 100 reizes mazāk nekā nekvalitatīvs asfalts par manu nodokļos samaksāto naudu. Man kā pilsētniekam ir tiesības zināt kas ir kas. Te nav ošukalna privātbodīte.
Aha, noteikti 100x vairāk, nesmīdini, tās 100x vairāk arī būs no Tavas ķešas, par to vien ir vērts veselīgi pasmieties. Saderam ,ka asfalta biezums būs pieļaujamās robežās, tas jau tagad zināms.:DDDD
Izpildītāji ir jākontrolē ne tikai tāpēc, lai atrastu pārkāpumus. Izpildītāji ir jākontrolē tāpēc, lai viņi zinātu, ka izpildītā darba kvalitāti pārbaudīs!
Tā tas notiek visās jomās, galvenais kritērijs ir partejiskā piederība, tad viss kārtībā, nekur no sovjētiskās domāšanas tālu neesam tikuši - kas nav ar mums, tas ir pret mums. DD
Ne jau asfalta biezuma milimetriem ir izšķirošā nozīme. Pats būtiskākais ir pamatnes noblīvēšana, ko reāli var izdarīt tikai lejot uz bērtajām smiltīm daudz ūdens. Bet tā ir traka ķēpa, tāpēc izlīdzas ar rullēšanu un vibrēšanu. Ja kādā vietā smiltīm tomēr rodas iespēja sēsties - rodas plaisas un bedres.
--------------------- ------------------------------ -
Cienu Jūsu profesionālo pieeju tik nopietnām lietām ...
Zināms, ka asfalta biezums ir respektējams, bet nezinu, kāda interese ir Vidusdaugavas televīzijai, kad neko nerunā, par ro, ka Jēkabpils dome pa kluso ir izstājusies no Personāla vadīšanas asociācijas. Nezinu, kad tas notiks, bet velk uz to, ka Kraps ar Kristīni mainīs kadrus.
cik zinu pludmales smiltis asfaltam neder,bet granti ber.bet grants naudu maksā.Paskataties ceļu uz Daugavpili,pāris gadu ,bet asfalts jau galīgi beigts
sovjetismā asfaltu taisija kā jātaisa,Sēlpilī centrā bij uz šosejas 1km garš posms bij no 70 gadiem bez neviena ielāpa un ari šur tur vēl tagad PSRS asfalts stāv kā jauns.Paskaties asfalts uz Aknīsti pāris gados viss bij vienos ielāpos,uz Aizkraukli pagāja pāris gadu un jau plaisās piķi lēja,uz Daugavpili viss ceļš jau galīgi beigts.Tad soliņus par 17 000 eur netaisija.Pa tādu naudu var jaunbūvei matreālus sapirkt.Tāds bardaks ka mērs var pārkāpt atklāti likumu un būdams valdes loceklis JP piešķir sev miljonu bez konkursa nevienā valstī nav iespējams,tikai mūsu bardakā.Sovjetismā sedētu sen ķurķī ja soliņš 17000 rub izmaksātu.Deru ,ka nākošais sadraudzības soliņš būs vēl dārgāks
Kurš, bļē, mērkaķis te zem mana nika 8:19 un tikko 13:27 pirdis!? :((((((((((((((((( Nav man nekādas pļutkas un nebija, jptvjmķ! Ja tev. žmek, ar to problēmas, zem sava izvēlētā nika, Pļutkins, piemēram, ņem un izrunājies vai ej pa tiešo uz Higiēnas centru, jbrt! :(((
Nemaz nešaubos, ka sovjētisma laikā gadījās arī izņēmumi un viens km asfaltēts ceļa posms ir liels sasniegums priekš tiem laikiem , īpaši ja atceras kāda toreiz bija visa Jaunjelgavas šoseja. :)DDD Labi, ka beidzot kapitāli saremontēja šoseju, noārdot sovjētu laika asfaltu, posmā Daugavas stacija-Sala.
Par soliņiem un citiem atribūtiem jautā domē, es neesmu īstais, kas par to kaut ko zina stāstīt, bet kam soliņi nepatīk, lai nesēž uz tiem.DD
Padlaikā tās šosejas asfaltēšanai esot iedalīti līdzekļi divas reizes, bet kur palika nauda, to neviens nezina, tas fakts atrodas zem grifa "Dienesta vajadzībām".
baāā,baigie cēlāji palūri pa logu uz pilsētu ,ja nojauktu ēkas kuras celtas CCCP laikos pilsēta tukša būtu,paliktu tikai valdes locekļu villas gar karjeru,tiesu nams,plastmasas laukumiņš pie gimnāzijas pa miljonu kuru ļoņa sev pešķīra ,bērnu laukumiņš Kena parkā pa 55 000 eur kurš no faņeras sastāv un Depo striķiem,dzelzs zirgs,izjauktais ledusskapis pie kinoteātra un centra smirdīgais WC.Lielie cēlāji pat pilsētas galveno parku atjaunot sāka 25 gadi pēc brīvības.Šoseju ar gadi 25 pagāja kad uztaisija un tolks nekāds,pāris gadu un būs ceļš kā uz Daugavpili .Nerunāju par lielākiem objektiem kā Pļaviņu hidroelektrostacija ko nīstie uzcēla ,slimnīcas un skolas kuras karoga vicinātāji sledz ciet ar lielu baudu.Jā aizmirsu pieminēt parka WC un unikālo soliņu kurš veltīts Azerbadžānai par jaunbūves cenu.Būtu interesanti redzēt soliņa tāmi.
Jā, jā, es ar šausmām domāju, kā gan dzīvoja norvēģi, zviedri vai somi, kuri netika aplaimoti ar sovjētisma labumiem, stāvot bezgalīgajās rindās pēc cūku kauliem vai normāliem apaviem. Tavai zināšanai, pirmskara Latvijā arī bija projekts uzbūvēt uz Daugavas piecus HES, bet tā, lai saudzētu senleju. Uznāca sovjētisms un visu pieķēzīja. Riebjas pat atcerēties tos nolādētos laikus.
Portālā jekabpilslaiks.lv publicētie materiāli ir aizsargāti saskaņā ar Latvijas Republikas Autortiesību likumu. Jebkura jekabpilslaiks.lv publicēto materiālu kopēšana, modificēšana, uzglabāšana, arhivēšana un pilnīga vai daļēja publiskošana bez SIA Vidusdaugavas televīzija rakstiskas atļaujas ir kategoriski aizliegta.
Ja netiek ievēroti augstāk minētie noteikumi, tiek uzskatīts, ka ir pārkāptas autora tiesības un atkarībā no pārkāpuma rakstura vai sekām pārkāpējs saucams pie likumā noteiktās administratīvās vai kriminālās atbildības.
Publicētie materiāli ne vienmēr saskan ar redakcijas viedokli. Par rakstos publicēto materiālu saturu atbild raksta autors. Redakcija neatbild par lietotāju komentāriem, forumā ievietotajiem ziņojumiem. Par reklāmas materiālu un sludinājumu saturu atbild to iesniedzējs.
Atslēgvārdi: Jēkabpils, Jēkabpils ziņas, Jēkabpils rajons, jaunumi, forums, sludinājumi, foto galerija, reklāma.
Lapas apstrādes laiks: 0.01428 sek.
Cienījamais lietotājs, Jekabpilslaiks.lv izmanto sīkfailus lai uzlabotu vispārējo pakalpojumu kvalitāti. Turpinot lietot portālu, jūs apliecināt, ka piekrītat mūsu Privātuma politikai, kā ari sīkdatņu izmantošanai. Es saprotu